Covid-19 و حزب گرایی – پیروزی جو بایدن اعتماد عمومی به واکسن covid-19 را افزایش داده است | ایالات متحده

دموکرات ها از ایمنی واکسنی که به سرعت توسط دولت ترامپ پیگیری می شود ابراز نگرانی کرده بودند


دانشمندان سیاسی اخیراً تحقیقات زیادی درباره تأثیر حزب گرایی بر ذهن انسان انجام داده اند. با افزایش قطب سیاسی و ریشه دار شدن وابستگی های حزبی ، محققان کنجکاو شده اند که رهبران تا چه حد می توانند نظر پیروان خود را شکل دهند. گابریل لنز ، از دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی ، تا آنجا پیش رفت که کتابی به نام “رهبر را دنبال کنید؟” در مورد این پدیده آقای لنز تأیید می کند که دیدگاه مردمی در مورد انتخابات ، که در آن شهروندان نظر می دهند و سپس به سیاستمدارانی که آنها را به واشنگتن می برند رای می دهند ، گمراه کننده است. در عوض ، آنها تا حد زیادی عکس عمل می کنند. اول ، آنها یک حزب و رهبر آن را انتخاب می کنند. سپس آنها ترجیحات حزب را قبول می کنند.

چیزی شبیه همین در احساسات احزاب نسبت به اقتصاد مشهود است که به نظر می رسد با نظرات آنها درباره رئیس جمهور مطابقت دارد. بعد از انتخاب دونالد ترامپ در سال 2016 ، نگرش رای دهندگان به اقتصاد کاملاً مطابق با وابستگی های حزبی آنها تغییر کرد. بر اساس مطالعه ما در مورد نظرسنجی هفتگی از YouGov ، دموکرات ها کمتر فکر می کنند اقتصاد “بهتر” می شود ، در حالی که جمهوری خواهان بسیار خوش بین تر بودند.

چنین پویایی در نظرات درباره واکسن ویروس کرونا نشان داده می شود. YouGov پیش از اخبار این هفته در مورد مدعی اصلی Pfizer و BioNTech ، از نظر آمریکایی ها در مورد اینکه آیا واکسن می زنند و آیا نگران ایمنی واکسن “سریع” هستند نظرسنجی کرد. می توانیم پاسخ های رای دهندگان این هفته را با پاسخ های دو هفته پیش مقایسه کنیم تا ببینیم آیا تغییر رهبر احتمالی کشور بر نظرات آنها در مورد ویروس تأثیر گذاشته است یا خیر.

طبق نظرسنجی YouGov از 1500 رأی دهنده ، که بین 31 اکتبر و 2 نوامبر انجام شده است ، 43٪ از دموکرات ها و 39٪ از جمهوری خواهان گفته اند که برای covid-19 واکسینه می شوند. 53 درصد از دموکرات ها همچنین اظهار داشتند که نگران استفاده از واکسنی هستند که “از طریق مراحل تصویب سریع” انجام می شود ، در حالی که 31٪ جمهوری خواهان. اما از زمانی که جو بایدن در کاخ سفید پیروز شد ، دموکرات ها خوشبین تر شده اند. در این هفته ، 48٪ به YouGov گفتند كه واكسن می زنند (افزایش 5 درصدی) و 45٪ اظهار نگرانی در مورد پیگیری سریع (افت هشت واحدی) می كنند. در همین حال ، نظرات جمهوری خواهان در این مورد تا حد زیادی ثابت مانده است (نمودار را ببینید).

حزب گرایی در آمریکا اغلب به عنوان یک نیروی روانشناختی بدخیم که خردورزی مردم را کدر می کند ، مورد سرزنش قرار می گیرد. این منصفانه است. با این وجود تمایل بیشتر دموکرات ها برای استفاده از واکسن ویروس کرونا در حال حاضر که آقای بایدن به کاخ سفید می رود ، می تواند یک استثنا نادر و مثبت در این قانون باشد.

یادداشت سردبیر: این مقاله برای اولین بار در خبرنامه هفتگی “بررسی و تعادل” در مورد سیاست های آمریکا آمده است. برای دریافت آن می توانید در اینجا ثبت نام کنید.

از این محتوا استفاده مجدد کنیدپروژه اعتماد