7 کاری که بلافاصله بعد از کار باید انجام دهید

این که موقعیت شما بیهوده شود می تواند شما را با تعجب وادار کند – اکنون چه کار کنم؟ ما از دو مربی حرفه ای بهترین توصیه را در مورد گام های بعدی که می توانید بردارید، خواستیم.

تحقیقات برای SEEK نشان می دهد که 38٪ از افراد در مقطعی از کار بیکار شده اند. کارن توماس، یکی از مدیران Transition Hub می‌گوید: برای اکثر مردم، موج اولیه احساسات که به دنبال یک افزونگی می‌آید می‌تواند بسیار طاقت‌فرسا باشد. او می‌گوید: «شوک، اضطراب و ترس اغلب واکنش‌های فوری هستند که معمولاً با از دست دادن اعتماد به نفس و احساس هویت دنبال می‌شوند.

کارن اشمیت، مربی و نویسنده حرفه‌ای، می‌گوید، اما افزونگی می‌تواند فرصتی عالی نیز باشد. “این اغلب با مقداری غرامت مالی و/یا اخطار پیش رو همراه است، که زمان خوبی برای بررسی و بررسی گزینه های خود در حال حرکت به جلو می کند، چه تصمیم داشته باشید به دنبال نقشی مشابه باشید یا برای چیزی کاملا متفاوت دوباره آموزش ببینید.”

در اینجا، مربیان توصیه های خود را در مورد نحوه مدیریت دوره بعد از کار و گام های مثبتی که می توانید برای استفاده حداکثری از این زمان بردارید، به اشتراک می گذارند.

  1. تصویر واضحی از امور مالی خود داشته باشید

اشمیت می‌گوید یکی از دلایل کلیدی که بسیاری از افراد پس از اخطار اخراج احساس ترس می‌کنند این است که نمی‌دانند چک حقوق بعدی‌شان از کجا و چه زمانی می‌آید. اگر از قبل بودجه دقیقی در اختیار ندارید، زمان بسیار خوبی برای نوشتن قلم روی کاغذ است. همچنین می‌توانید با بخش خدمات انسانی تماس بگیرید تا ببینید آیا از مزایایی برخوردار هستید یا خیر.

  1. کار موقت را در نظر بگیرید

برخی از افراد ممکن است پس از تعدیل کار، گامی سریع از یک شغل به شغل دیگر بردارند. اما برای کسانی که به دنبال کشف گزینه‌ها هستند، یا افرادی که در صنایعی کار می‌کنند که به کندی کار پیدا می‌کنند، یک کنسرت موقت مانند یک قرارداد کوتاه‌مدت می‌تواند پاسخگو باشد.

اشمیت می‌گوید: «یک کار موقت می‌تواند برای خرید فضای تنفسی شما عالی باشد، و همچنین ساختاری را به هفته شما ارائه می‌کند، که در مورد باانگیزه ماندن مهم است.

  1. سهام

اشمیت می‌گوید به آنچه در آخرین موقعیت خود دوست داشتید و از آن متنفر بودید فکر کنید، بنابراین می‌توانید با دید روشنی از کاری که انجام می‌دهید به جلو حرکت کنید و نمی‌خواهید شغل بعدی‌تان شبیه به آن باشد.

از فرصت برای بررسی نقش و صنعت خود نیز استفاده کنید. او می‌گوید: «من دو یا سه بار متوالی افرادی را دیده‌ام که از نقش‌های مشابه بی‌تأثیر شده‌اند – نه به دلیل مهارت یا عملکردشان، بلکه به این دلیل که نقش منسوخ شده است. این به معنای یافتن یک صنعت کاملاً جدید نیست، بلکه ممکن است فقط به معنای یک جابجایی جانبی باشد، یا یافتن شغلی که وظایف مشابهی را ارائه می‌دهد، یا به علایق مشابهی برای شما، در موقعیتی «آینده اثبات‌شده» بیشتر اشاره می‌کند.

  1. اگر راضی نیستید، تغییر شغلی را در نظر بگیرید

اشمیت می‌گوید که اگر خود را در شغلی پیدا کرده‌اید که نسبت به آن علاقه‌مند نیستید، اشمیت می‌گوید که تعدیل شغل می‌تواند فرصتی عالی برای ارزیابی مجدد شغل شما باشد.

“من دیده ام که مردم پس از یک بررسی کامل به روش های کوچکی حرکت می کنند – شاید آنها به این نتیجه رسیده اند که صنعت یا موقعیت را دوست دارند، اما می خواهند در جایی در مقیاس کوچکتر کار کنند، یا به عنوان مشاور یا از مهارت هایی که دارند برای تبدیل شدن به یک معلم یا مربی استفاده کنند. در زمینه خود،” او می گوید.

“بقیه تصمیم می گیرند که می خواهند حرفه ای را در چیزی کاملا متفاوت دنبال کنند. در آن صورت، توصیه می‌کنم به یک مربی حرفه‌ای مراجعه کنید تا مطمئن شوید که درک کاملی از آنچه صنعت جدید ممکن است شامل شود و اینکه چگونه انتظارات شما با واقعیت مطابقت دارد، دارید. آن‌ها همچنین می‌توانند به شما کمک کنند تا گزینه‌های بالقوه دیگر را نیز بررسی کنید، اگر واقعاً در مورد آنچه که می‌خواهید آینده بیایید گیر کرده‌اید.»

  1. فرصت هایی برای ارتقاء مهارت پیدا کنید

در صورت امکان، به دنبال فرصت‌های آموزشی باشید تا نقاط ضعف را در رزومه و مجموعه مهارت‌های خود تقویت کنید یا به شما در انتقال به یک زمینه یا نقش جدید کمک کنید. توماس می گوید که دوره های آنلاین و کوتاه زیادی در طیف وسیعی از زمینه ها وجود دارد. قبل از اینکه زمان و پول خود را سرمایه گذاری کنید، به دنبال ارائه دهندگان آموزش شناخته شده در صنعت باشید.

  1. یک خدمه جدید پیدا کنید

توماس می‌گوید احساس ارتباط و عضوی از یک جامعه برای عبور ایمن از انتقال شغلی حیاتی است. او توضیح می‌دهد که افزونگی می‌تواند زمانی باشد که در آن تلاش می‌کنیم مثبت بمانیم، و انزوا می‌تواند دشمن سلامت روان باشد. اطمینان حاصل کنید که هر هفته زمانی را برای ارتباط با افرادی که خلق و خوی شما را بهبود می بخشند اختصاص می دهید – اگر آنها بتوانند در مورد فرصت های شغلی و فروشگاهی با شما صحبت کنند، امتیاز اضافی دریافت می کنید!

  1. تمرین کنید که چگونه در مصاحبه‌های آینده به اضافه کاری خود رسیدگی کنید

اشمیت می‌گوید تعدیل‌ها به طور فزاینده‌ای رایج هستند و برخلاف اخراج، در مورد نیازهای متغیر شرکت هستند و نه عملکرد شما. گفته می شود، گاهی اوقات ممکن است به نظر سخت باشد که شخصاً یک کار اضافی را نپذیرید. «اگر مشکل دارید با یک حرفه ای چت کنید. اشمیت می‌گوید که یک مربی شغلی می‌تواند به شما کمک کند، یا یک روانشناس ممکن است بهترین گزینه برای بازسازی اعتماد به نفس شما باشد.

توماس می‌گوید، به همان اندازه مهم است که نحوه صحبت کردن درباره مازاد کاری خود را با خود و دیگران بیان کنید – چیزی که ارزش تمرین کردن را قبل از شروع مصاحبه برای کار دارد. او می‌گوید: «باز، صادق باشید و افزونگی خود را در چارچوب یا تغییرات سازمانی و تجدید ساختار قرار دهید تا هرگونه نگرانی از عملکرد ضعیف را کاهش دهید.

توماس می‌گوید زمان آن فرا رسیده است که هرگونه انگ اجتماعی را که بر افزونگی احاطه می‌کند حذف کنیم و انتقال را به عنوان بخش مهمی از تجدید سازمانی و شخصی بپذیریم. شایان ذکر است که 78٪ از استخدام کنندگان گفتند که کاندیدایی که در سمت قبلی خود اخراج شده است منفی نیست – یا بر تصمیم آنها در هنگام استخدام فرد تأثیر نمی گذارد (59٪) یا احتمال بیشتری برای استخدام آن فرد ایجاد می کند (19٪). ).

افزونگی نباید یک چیز منفی باشد. در واقع می‌تواند زمان بسیار خوبی برای هدایت اضطراب یا استرس به گام‌های پیشگیرانه مانند بررسی نقش‌ها و شرکت‌های جدید، در نظر گرفتن تغییر شغل، یا انجام آموزش یا تحصیل باشد.