7 نکته برای ایجاد یک شبکه که می تواند به شما کمک کند تا در حالت عادی جدید حرکت کنید

بسیاری از جنبه‌های نحوه ارتباط و کار ما به لطف COVID-19 مجبور به تغییر آنلاین شده‌اند و شبکه‌سازی نیز تفاوتی ندارد.

و با بازار کار رقابتی تر، ساخت و استفاده از شبکه شما بیش از هر زمان دیگری مهم است.

اما راه های زیادی وجود دارد که می توانید این کار را به صورت دیجیتالی یا از راه دور انجام دهید. حتی اگر قبلاً این کار را انجام نداده‌اید یا این فکر شما را کمی مضطرب می‌کند، لازم نیست شبکه‌سازی سخت یا بیش از حد رسمی باشد. این به سادگی راهی برای ارتباط حرفه‌ای با مردم، به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و اطلاعات است – و به مرور زمان می‌تواند برای شما یک پایگاه پشتیبانی ایجاد کند و حتی فرصت‌هایی را برای شما باز کند.

در اینجا یک راهنمای ساده برای ایجاد شبکه در این محیط جدید آورده شده است.

در حال حاضر یک شبکه چگونه به نظر می رسد؟

Lois Keay-Smith، پزشک حرفه ای آنلاین در Career Wisdom، می گوید: یک شبکه می تواند شامل دوستان و خانواده، همکاران قبلی و فعلی شما و مربیان دوره سوم باشد. همچنین مخاطبین شما را در رسانه های اجتماعی یا سایر انجمن ها، به ویژه آنهایی که به طور منظم با آنها در ارتباط هستید، حتی اگر هرگز رو در رو ملاقات نکرده اید، می شود. و به طور فزاینده ای در دنیای دیجیتال، نه تنها به چه کسی متصل هستید، بلکه به چه کسی مرتبط هستید آنها بدانید که شبکه شما را بیشتر می سازد و تقویت می کند.

چرا شبکه ها در حال حاضر اهمیت زیادی دارند

کی اسمیت می‌گوید: وقتی شرایط سخت است، یک شبکه می‌تواند به شما کمک کند که فرصت‌ها را قبل از تبلیغ بشنوید، و به طور بالقوه حتی زمانی که برای یک نقش در نظر گرفته می‌شوید، به شما کمک می‌کند.

می‌گوید: «اگر نقش شما بی‌حاصل شده است یا شغلتان را به دلیل کووید-19 از دست داده‌اید، به مردم اطلاع دهید که به دنبال کار و آنچه به آن علاقه‌مند هستید می‌گردید و آنها را تشویق کنید که گوش‌های خود را به روی زمین نگه دارند.» لیندا جفری، معاون ملی در انجمن توسعه شغلی استرالیا (CDAA).

«کسی را که می‌شناسید ممکن است درباره فرصتی بشنوید که معمولاً آن را با آرزوهای شغلی شما مرتبط نمی‌دانند، بنابراین مهم است که روشن کنید که چقدر شبکه گسترده‌ای را انتخاب می‌کنید. جفری می‌گوید: «این را با اطلاعاتی در مورد اینکه چقدر ماهر و واجد شرایط هستید تا مورد توجه قرار بگیرید، پشتیبان بگیرید و از آنها بخواهید که اگر کسی را در این زمینه‌ها می‌شناسند، این را منتقل کنند.»

هفت راه برای ایجاد شبکه دیجیتالی

اصول اولیه شبکه‌سازی آنلاین یکسان است، اما جفری می‌گوید نحوه نگهداری و استفاده از شبکه‌های شخصی و حرفه‌ای‌مان از برخی تنظیمات در این محیط دیجیتال جدید سود می‌برد.

  1. اطمینان حاصل کنید که پروفایل های آنلاین شما به روز هستند
    کی اسمیت می گوید: به طور منظم محتوای جالب را در انجمن های مرتبط ارسال کنید. اگر اهل ایجاد مقاله خود نیستید، مقالاتی را به اشتراک بگذارید که طنین انداز شده و افکار خود را برای شروع گفتگو اضافه کنید.
  2. به دنبال راه هایی برای گسترش پایگاه پشتیبانی خود باشید
    جفری می‌گوید حتی اگر به طور فعال در مورد شغلی به کسی نزدیک نمی‌شوید، زمان خوبی است که شروع به شناسایی بازیگران کلیدی در حوزه کاری خود و ایجاد روابط با آنها در رسانه‌های اجتماعی کنید.
  3. آن را به جلو پرداخت کنید
    می توانید با کمک کردن، روابط جدیدی ایجاد کنید یا روابط موجود را تقویت کنید. جفری پیشنهاد می‌کند مقالات یا ویدیوهای مفید را با مخاطبین به اشتراک بگذارید و آگهی‌های شغلی شرکت‌هایشان را از طریق شبکه‌های خود به اشتراک بگذارید، و همچنین در مورد آنچه منتشر یا ارسال کرده‌اند، نظر مثبت بدهید.
  4. یک رابط باشید
    Keay-Smith می گوید، قرار دادن افراد در ارتباط با یکدیگر در شبکه خود یک راه عالی دیگر برای مفید بودن است. او همچنین توصیه می‌کند که از ارتباطاتتان به شما معرفی بخواهید – و همیشه وقتی آنها را انجام می‌دهند تشکر کنید!
  5. آن را مختصر نگه دارید
    جفری می‌گوید: اگر شخصی است که می‌خواهید با او ارتباط برقرار کنید یا به روشی که قبلاً با یک قهوه یا در یک رویداد ملاقات کرده‌اید، ملاقات کنید، یک جلسه سریع زوم یا تماس تلفنی را به راحتی پیشنهاد دهید. درخواست 15 دقیقه برای آنها خوب و سریع است، اما زمان کافی برای گفتگوی مفید است. شانس موفقیت خود را با توضیح واضح در مورد دلیل درخواست جلسه افزایش دهید، روشن کنید که از آنها نمی خواهید کاری به شما بدهند و می خواهید در مورد مراحلی که آنها برای پیشرفت شغلی شما توصیه می کنند بپرسید.
  6. خود را به خوبی آماده و معرفی کنید
    حتی در جلسات زوم، جفری توصیه می‌کند که طوری حرفه‌ای لباس بپوشید که انگار حضوری با هم ملاقات می‌کنید، و با سؤالات خوب، ایده‌ای محکم از پیشینه آنها و یک قلم و کاغذ برای یادداشت‌برداری آماده باشید. “در حالی که شما باید تحقیقات خود را انجام دهید، من توصیه می کنم با یک سوال مودبانه در مورد سفر شغلی خود صحبت کنید – اکثر مردم دوست دارند در مورد خودشان صحبت کنند، این یک یخ شکن خوب است و می تواند از نظر ایجاد استراتژی شغلی شما مفید باشد.”
  7. پیگیری
    جفری می‌گوید، کارهایی که پس از پیگیری انجام می‌دهید نیز می‌تواند کمک کند. او می‌گوید: «همیشه از آنها برای وقتشان تشکر کنید، از آنها بپرسید که آیا می‌توانند مخاطبین مفید دیگری را پیشنهاد کنند یا خیر و فوراً اطلاعاتی را که با ارسال آن موافقت کرده‌اید دنبال کنید.

ابزارهای دیجیتال به ما کمک می کنند تا بیش از هر زمان دیگری ارتباط برقرار کنیم، ارتباط برقرار کنیم و زندگی کاری خود را ارتقا دهیم، و شبکه سازی تنها یکی از راه های استفاده از این مزیت است. این نکات را برای ایجاد شبکه حرفه ای خود امتحان کنید – حتی ممکن است پایگاه پشتیبانی پیدا کنید که هرگز از وجود آن خبر نداشتید.