3 دلیل برای تغییر شغل (و چگونه بگوییم الان زمان مناسب است)

آیا به تغییر شغل فکر می کنید، یا یک حرکت شغلی انجام می دهید؟

شما تنها نیستید – کارگران استرالیایی پاهایشان خارش دارند و با وجود فرصت های شغلی فراوان در حال حاضر، رقابت کمتر و پتانسیل بیشتر برای مذاکره، حرکت های شغلی فریبنده است.

در واقع، تحقیقات اخیر از SEEK نشان می دهد که از هر چهار نفر یک نفر به دنبال تغییر شغل در شش ماه آینده است که این نسبت در بین افراد 18 تا 24 ساله افزایش می یابد.

برای تقریباً هفت نفر از هر 10 نفر، انگیزه اصلی آنها برای جابجایی، کسب درآمد بیشتر است، در حالی که 57 درصد موافقند که فرصت های بیشتری برای پیشرفت شغلی در بازار کار فعلی وجود دارد.

توپ در حال حاضر در زمین شماست

کرستی آن فرگوسن، بنیانگذار و مربی مصاحبه در Interview Chix، می‌گوید فرصت‌های شغلی بیشتری نسبت به مدت‌های طولانی وجود دارد.

او می‌گوید حتی بهتر از آن، سازمان‌ها شروع به گسترش معیارهای خود در هنگام ارزیابی کارکنان بالقوه کرده‌اند، و بسیاری از آنها پیشنهادات پاداش پس از همه‌گیری را بهبود بخشیده‌اند.

«در طول COVID-19 متوجه شدیم که افراد چقدر می‌توانند انعطاف‌پذیر باشند. آنچه اکنون می‌بینیم این است که سازمان‌ها فقط به تحصیلات، مهارت‌های فنی یا تجربه افراد نگاه نمی‌کنند، بلکه به مهارت‌های قابل انتقال و همچنین نگرش و اعتبار آن‌ها نگاه می‌کنند.»

کارفرمایان همچنین مزایای خود، انعطاف‌پذیری و ارزش‌های خود را از قبل بازاریابی می‌کنند.

فرگوسن می‌گوید: «من واقعاً این شفاف‌سازی را دوست دارم، زیرا می‌توانید به سرعت ببینید که آیا شرکت یا شغل مناسب است یا خیر.

بنابراین، اگر می‌خواهید چیزی «بهتر» را جستجو کنید، دقیقاً به دنبال چه چیزی باشید؟

3 دلیل اصلی برای جستجوی شغل جدید

طبق تحقیقات SEEK، معمولاً سه چیز وجود دارد که افراد را به سمت یک نقش یا تغییر شغل جذب می کند – حقوق، تعادل بین کار و زندگی و پیشرفت شغلی.

فرگوسن می‌گوید که همه آنها ارزش دارند که در یک بررسی نقش، مذاکره یا مصاحبه شغلی به روش صحیح مورد بحث قرار گیرند.

“اگر شما خوشحال هستید، کارفرمای شما خوشحال است و شما بهره وری بیشتری خواهید داشت. این امر به ویژه برای افرادی که در ابتدای کار خود هستند مهم است، بنابراین آنها درک بهتری از ارزش خود و ارزش خود در یک سازمان دارند و احساس می کنند. آماده تر برای درخواست آنچه می خواهند.”

  1. حقوق

از آگوست 2021 رشد 3.8 درصدی حقوق در SEEK وجود داشته است که خبر خوبی برای جویندگان کار است، به خصوص با توجه به هزینه های سرسام آور زندگی.

بنابراین، اگر پول بیشتر انگیزه شما برای شغل جدید یا افزایش دستمزد است، ممکن است اکنون زمان استفاده از شرایط فعلی بازار باشد.

با رقابت کمتر برای نقش ها، قدرت مذاکره بیشتری دارید. قبل از شروع مصاحبه یا گفتگو با رئیس خود، تحقیقات خود را انجام دهید تا بهتر بفهمید چه حقوقی با مهارت ها و تجربه شما مطابقت دارد.

با استفاده از ابزار Explore Salaries، میزان حقوق و دستمزدتان را با میانگین صنعت برای نقش شما مقایسه کنید یا درباره مذاکره درباره حقوق بیشتر بخوانید.

  1. تعادل زندگی کاری

این همه‌گیری به بسیاری از افراد چشیده است که تعادل بین کار و زندگی چگونه به نظر می‌رسد و فرصتی برای تأمل در یک موقعیت کاری ایده‌آل دارد. بسیاری از سازمان‌ها نیز نحوه عملکرد خود را تغییر داده‌اند تا مواردی مانند کار ترکیبی، اشتراک‌گذاری شغل و هفته‌های کاری فشرده را برای حمایت از کارمندان خود در بهره‌مندی از مزایای تعادل بیشتر ترکیب کنند.

برای بسیاری، تعادل بین کار و زندگی یا انعطاف پذیری فقط کار پاره وقت نیست، بلکه مربوط به یک برنامه زمانی است که متناسب با زندگی شما باشد. آیا می خواهید زود شروع کنید و به پایان برسانید، دو روز از خانه کار کنید یا هفته کاری خود را به چهار روز متراکم کنید؟ مهم است که بدانید می‌خواهید هفته‌ها و روزهای کاری‌تان چگونه باشد، که برای همه متفاوت است.

فرگوسن می گوید و این می تواند در طول حرفه شما تغییر کند.

در مراحل اولیه حرفه خود، ممکن است بخواهید بیشتر کار کنید و بیشتر پس انداز کنید، و در مراحل میانی، ممکن است بخواهید از خانه کار کنید و نیازهای خانوادگی را به طور موثر تقسیم کنید.

هرچه از اولویت‌های خود آگاه‌تر باشید، آن‌ها تصمیم‌گیری و شادی شما را بیشتر می‌کنند.»

  1. پیشرفت شغلی

دلایل زیادی برای جستجوی شغل جدید وجود دارد و پیشرفت شغلی یکی از آنهاست.

آیا نقش فعلی شما فرصت‌هایی برای رشد فراهم می‌کند یا شما در این زمینه پیشرفت کرده‌اید؟ اگر دومی بود، ممکن است وقت آن رسیده باشد که حرکت بعدی خود را انجام دهید.

قبل از جستجوی شغل جدیدی که پیشرفت شغلی را ارائه می دهد، در مورد آنچه که به دنبال آن هستید فکر کنید. آیا می خواهید مهارت های خود را توسعه دهید یا در حرفه خود پیشرفت کنید؟ فرگوسن می‌گوید، هنگامی که در مورد آنچه از شغل خود می‌خواهید مشخص شد، می‌توانید شروع به ترسیم سفر برای رسیدن به آن و تعیین گام‌های عملی برای تحقق آن کنید، مانند این که بپرسید چه فرصت‌های توسعه حرفه‌ای در مصاحبه شغلی موجود است.

این سه عامل می توانند انگیزه بزرگی برای کشف نقش های جدید باشند. اما چیزهای بیشتری برای فکر کردن نیز وجود دارد.

چگونه تشخیص دهیم که آیا زمان مناسبی برای تغییر شغل است؟

برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا زمان مناسبی برای ایجاد تغییر است یا خیر، فرگوسن پیشنهاد می کند در مورد نقش فعلی خود فکر کنید. به این فکر کنید:

  • آنچه دوست دارید و دوست ندارید
  • چه فرصت هایی برای پیشرفت ارائه می دهد
  • آیا ارزش های شما را حفظ می کند.

سپس ارزیابی کنید که آیا از نظر ذهنی برای یک چالش جدید و یک محیط جدید آماده هستید و اگر این حرکت با انگیزه حقوق و دستمزد نیست، آیا وضعیت مالی شما می تواند تغییر را حفظ کند یا خیر.

هنگام در نظر گرفتن یک نقش جدید، فرگوسن به شما توصیه می کند اولویت های زیر را به ترتیب قرار دهید و یک ممیزی کوتاه انجام دهید تا ببینید آیا با شغلی که در نظر دارید مطابقت دارند یا خیر. به این فکر کنید:

  • رشد و پیشرفت حرفه ای
  • ارزش های
  • تعادل زندگی کاری
  • پاداش و مزایا
  • فرهنگ شرکت
  • به رسمیت شناختن.

او می افزاید، همچنین ارزش این را دارد که شغل را در زمینه وسیع تر زندگی خود در نظر بگیرید – موقعیت مکانی، امور مالی، تعهدات خانوادگی و سبک زندگی – تا تصمیم بگیرید که آیا این شغل مناسب است یا خیر.

“اعتماد به پیشبرد کارفرمای جدید از دانستن اینکه چه چیزی شما را انگیزه می دهد، چه چیزی شما را خوشحال می کند و اولویت های شما چیست.”

هرگز چنین زمانی برای کشف فرصت ها وجود نداشته است، و صرف زمان برای در نظر گرفتن آنچه برای شما مهم است می تواند به شما کمک کند تا در زمان مناسب تغییر درستی ایجاد کنید.

فرگوسن هشدار می دهد، اما اجازه ندهید فرآیند فکری تصمیم گیری شما را فلج کند، در غیر این صورت ممکن است فرصت ها را به طور کلی از دست بدهید.

او توضیح می‌دهد که اکثر مردم در نهایت زمانی که تحمل آن کار بیش از حد می‌شود، کار را ادامه می‌دهند.

اما چرا زمانی که گزینه های فعلی بسیار فریبنده هستند تا آن زمان صبر کنید؟

“اولویت های خود را ارزیابی کنید، و اگر چیزی وجود دارد که می توانید آن را بهبود بخشید، پس چرا اکنون تغییر را ایجاد نکنید؟ این بسیار توانمند است.”

آیا می توانید مزایای The Great Job Boom را جمع آوری کنید؟ بازی کنید، امتیاز بالایی بگیرید!

منبع: تحقیق مستقلی که توسط Nature از طرف SEEK انجام شد و سالانه با 4800 استرالیایی مصاحبه انجام شد. منتشر شده در اکتبر 2022 و به دنبال شاخص حقوق و دستمزد تبلیغاتی باشید. منتشر شده در آگوست 2022.