یک کالج مسیحی در کنتاکی بیداری مذهبی را تجربه کرده است

دبلیوایل مور، کنتاکی، شهر عجیبی است (جمعیت 6027 نفر) که ممکن است در آن رانندگی کنید و فراموش کنید. شاید اگر در تقاطع خیابان اصلی و خیابان لکسینگتون توقف کنید، متوجه یک کلیسای کوچک پروتستان سفید رنگ و یک کلیسای باپتیست با آجر قرمز در گوشه‌های مقابل شوید – یادآور دوران گذشته زمانی که آمریکا کاملاً مسیحی بود. اما طی دو هفته گذشته این شهر خواب‌آلود به زیارتگاهی برای ده‌ها هزار نفر تبدیل شده است که معتقدند حضور خداوند در محوطه دانشگاه آسبری، یک مدرسه خصوصی مسیحی، که دانش‌آموزان برای روزها بی‌وقفه در آن عبادت می‌کنند، نازل شده است. آنها آن را یک احیای معنوی می نامند.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

برای یک فرد خارجی، صحنه های داخل آسبری ممکن است گیج کننده به نظر برسد. دانش آموزان گریه می کنند، می پرند، دعا می کنند، فریاد می زنند و آواز می خوانند. خبر عبادت بی پایان در محوطه دانشگاه در فضای مجازی منتشر شد. در TikTok، یک برنامه رسانه اجتماعی، هشتگ #asburyrevival نزدیک به 100 میلیون بار پست شده است. جوئل پودزویک، فروشنده بیمه و وزیر غیر روحانی از سن دیگو، کالیفرنیا، به ویلمور سفر کرد تا آن را با چشمان خود ببیند. او می‌گوید: «من می‌خواستم در جایی باشم که خدا روحش را می‌ریزد. یکی از سخنگویان Asbury تخمین می‌زند که تا 70000 نفر از سراسر آمریکا و حتی خارج از کشور آمده‌اند تا هوای بی‌سابقه داخل کلیسای دانشگاه را تجربه کنند.

نسل زرها – کسانی که بین سال های 1997 تا 2012 به دنیا آمده اند – به دلیل تقوای خود شناخته شده نیستند. یک سوم غیرمذهبی هستند و تقریباً از هر پنج نفر یک نفر آگنوستیک یا ملحد است که بیشتر از هر نسلی است. به گفته مرکز بررسی زندگی آمریکایی، آنها در خانه‌های کمتر مذهبی بزرگ شده‌اند و در سنین پایین‌تر شروع به زیر سوال بردن اعتقادات خود می‌کنند. AEI، یک اتاق فکر. اما زود است که به این نتیجه برسیم که آنها از ایمان دست می کشند. گروه بارنا، یک شرکت تحقیقاتی، گزارش می دهد که بیش از نیمی از ژنرال زرهای 13 تا 17 ساله می گویند که می خواهند درباره عیسی بیشتر بیاموزند. نظرسنجی دیگری که توسط انجمن کتاب مقدس آمریکا، یک سازمان مذهبی انجام شد، نشان داد که بیش از 70 درصد از ژنرال زرز به کتاب مقدس ابراز علاقه می کنند. و مرکز تحقیقاتی پیو در یک نظرسنجی که در سال 2020 منتشر شد، دریافت که از هر 10 نوجوان، چهار نوجوان با “قطعیت مطلق” به خدا اعتقاد دارند.

کوین براون، رئیس آسبری، اصالت جوایز مردمی جوان را بیش از هر چیز دیگری می‌داند. او می گوید آنها نمی پرسند، “چه چیزی را باور داری؟”، بلکه “آیا این کار می کند؟” تحقیقی که از یک مطالعه جهانی درباره ژنرال زرز توسط گروه بارنا انجام شده است، نظر او را تأیید می‌کند: پاسخ‌دهندگان به احتمال زیاد می‌گویند که می‌خواهند تعالیم عیسی را ترویج کنند تا اینکه بدانند آیا درست هستند یا نه.

احیای آسبری را در نظر بگیرید که در 8 فوریه آغاز شد. آقای براون می‌گوید خدماتی که قبل از آن انجام شد «غیرقابل توجه بود». واعظ داوطلبی که در آن شب سخنرانی کرد، اعتراف کرد که خطبه را «کلاً زمزمه کرده است» – یک اصطلاح ورزشی برای از دست دادن علامت. موسیقی به سادگی آواز، پیانو و گیتار آکوستیک است. هیچ برنامه‌ای وجود ندارد، هیچ‌کسی که این عکس‌ها را صدا نمی‌کند – نکته‌ای که سخنگویان آسبری تاکید می‌کنند. به نظر می رسد احیای متضاد دین سازمان یافته است.

از برخی جهات نیز رد سیاست دینی است. هنگامی که تاکر کارلسون، مجری محبوب فاکس نیوز، درخواست مجوز برای بازدید از محوطه دانشگاه کرد، دانشگاه نپذیرفت. سخنگوی دانشگاه به خدمه آقای کارلسون گفت: آنچه در محوطه دانشگاه اتفاق می افتد کاملاً معنوی است. الکساندرا پرستا، کارشناس ارشد آسبری و سردبیر روزنامه دانشگاه می گوید: «عیسی به سیاست اهمیت نمی دهد. او فقط شما را بدون توجه به اینکه چه کسی هستید می خواهد، و مهم نیست که شما به عنوان کدام حزب سیاسی شناخته می شوید، شما را دوست دارد.

مسیحیان جوان‌تر، اگرچه محافظه‌کار هستند، اما از جنگ‌های فرهنگی والدین خود خسته شده‌اند – نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که آنها امتیاز می‌دهند. LGTBQ مسائل، موضوع داغ در میان جمهوریخواهان، پایین تر از خشونت با اسلحه و عدالت نژادی. آنها شاهد ناکامی های اخلاقی رهبران کلیسا و ظهور افراطی هایی بوده اند که خود را مسیحی می دانند. رایان برگ، که روندهای مذهبی را مطالعه می کند، می گوید که ژنرال زرها نسبت به نهادها محتاط شده اند و به این دلیل است که بسیاری از آنها از نظر مذهبی وابستگی ندارند.

پس از دو هفته، دانشگاه تصمیم گرفته است که خدمات را به خارج از دانشگاه منتقل کند. آقای براون معتقد است احیا در جاهای دیگر ادامه خواهد داشت. (گزارش شده است که دانشجویان سایر کالج‌ها در تلاش برای شروع جلسات احیاء هستند.) برخی افراد بدبین می‌گویند که این به حرکتی از جانب خدا پایان می‌دهد. خانم پرستا مخالف است: “ما نمی توانیم کاری را که شروع نکرده ایم متوقف کنیم.”

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.