یک قاضی فدرال در تگزاس حکمی را علیه یک داروی محبوب سقط جنین صادر کرد

ندر یک ماه پس از آن که دادگاه عالی آمریکا حق سقط جنین در قانون اساسی را لغو کرد و به گفته اکثریت «بازگشت»[ed] یک قاضی فدرال ضد سقط جنین در تگزاس این موضوع را برای خود بررسی کرده است. در 7 آوریل، قاضی متیو کاکسماریک، علیه یک داروی سقط جنین که توسط میلیون ها آمریکایی با عوارض کمی استفاده شده است، حکم داد. او یک حکم اولیه صادر کرد که تاییدیه 23 ساله اداره داروی فدرال را باطل کرد.FDAمیفپریستون، یکی از دو دارویی که معمولاً برای پایان دادن به بارداری تا ده هفته پس از بارداری استفاده می شود.

حکم فوق العاده آقای کاچماریک – اولین باری است که یک قاضی قضاوت او را جایگزین دادگاه می کند. FDAبه این ترتیب – به این معنی است که ساکنان حتی کشورهای دوستدار سقط جنین می توانند با موانع بیشتری برای پایان دادن به بارداری روبرو شوند. با این حال بدون عارضه نبود. آقای کاچماریک اجرای حکم خود را هفت روز به تعویق انداخت تا به دولت فدرال فرصت دهد تا درخواست تجدید نظر کند. در حال حاضر، چیزی برای دارویی که در بیش از نیمی از سقط جنین ها در آمریکا استفاده می شود، تغییر نخواهد کرد.

سپس یک پیچ و تاب بیشتر آمد. کمتر از یک ساعت پس از دستور آقای کاکسماریک، یک قاضی در ایالت واشنگتن حکمی ضد و نقیض صادر کرد که این حکم را منع کرد. FDA از پایان دادن به دسترسی آمریکایی ها به میفپریستون. درهم‌آمیزی که در احکام رقیب ایجاد می‌شود به این معنی است که احتمالاً دیوان عالی باید داور نهایی باشد.

حکم آقای Kacsmaryk ظاهراً مربوط به خطرات احتمالی سلامتی ناشی از میفپریستون است که پروژسترون، یک هورمون بارداری، را برای زنان و دختران مسدود می کند. او با مخالفان – سازمانی که اخیراً تأسیس شده است به نام اتحاد برای پزشکی بقراط – موافقت کرد که FDAتایید دارو در سال 2000 با عجله انجام شد. او نوشت که نتیجه «مرگ‌های بسیار و بسیاری از واکنش‌های نامطلوب شدیدتر یا تهدیدکننده زندگی» بوده است.FDA با فشار برای افزایش دسترسی به سقط جنین شیمیایی به بهای امنیت زنان موافقت نکردند. آقای Kacsmaryk مطالعاتی را که نشان می‌داد این دارو بی‌خطر و مؤثر است، کنار گذاشت. “به واسطه FDAاو نوشت، «احتمالاً به مراتب بیشتر از آن چیزی است که داده‌های آن نشان می‌دهد»، «نیازهای ضعیف گزارش‌دهی»، تعداد نتایج بد.

نگرانی در مورد سلامت زنان ممکن است دلیل اعلام شده شکایت باشد، اما مخالفت با سقط جنین انگیزه اصلی پشت آن بود. شاکیان شکایت خود را در منطقه ای به ثبت رساندند که در آنجا مطمئناً قاضی را که به دشمنی با سقط جنین شناخته می شود جلب می کردند. قبل از اینکه در سال 2019 توسط دونالد ترامپ به دادگاه معرفی شود، آقای کاکسماریک در مؤسسه آزادی اول، یک سازمان حقوقی مسیحی محافظه‌کار با مأموریتی شبیه به ائتلاف دفاع از آزادی، گروهی که در دادگاه او علیه مایفپریستون بحث می‌کرد، کار می‌کرد. قاضی حتی تهاجمی ترین ادعای شاکیان را تأیید کرد: قانون فدرال به نام قانون کامستاک که تاریخ آن از سال 1873 است، ارسال هرگونه «مقاله، ابزار، ماده، دارو، دارو یا چیزی» را که می تواند برای سقط جنین مورد استفاده قرار گیرد، ممنوع می کند.

بنابراین، حکم آقای Kacsmaryk حاوی بذرهای یک دستور کار گسترده ضد سقط جنین است که فراتر از لغو حکم دادگاه عالی است. رو و وید ژوئن گذشته تفسیر او از قانون کامستاک می تواند الهام بخش ممنوعیت همه سقط جنین در آمریکا باشد، از جمله خاتمه جراحی، زیرا بر اساس این قرائت، محموله ها به کلینیک ها یا بیمارستان ها از هرگونه تجهیزات مورد استفاده در سقط جنین غیرقانونی است. آقای Kacsmaryk همچنین برای کسانی که ممنوعیت سقط جنین در سراسر کشور را تحت فشار قرار دادند، یک خرده خرده دیگر انداخت. نظر او مدعی بود که “انسان های متولد نشده که توسط میفپریستون خاموش شده اند” مستحق “عدالت فردی” هستند. این مفهوم از «شخصیت جنینی» به جنین ها تمام حقوق قانون اساسی را می دهد که با حق زندگی شروع می شود.

جو بایدن، رئیس‌جمهور تگزاس در پاسخ به حکمی که در تگزاس وجود داشت، نوشت که دادگاه «حکم خود را جایگزین» کرده است. FDA‘s او افزود، اگر چنین حدس دومی وجود داشته باشد، “تقریبا خیر” FDA-داروهای تایید شده «از این نوع حملات سیاسی و ایدئولوژیک در امان خواهند بود». دولت بلافاصله درخواست تجدید نظر کرد، مانند Danco که Mifeprex را تولید می کند، نام تجاری mifepristone.

اما دادگاه استیناف ناحیه پنجم، که به پرونده های منشأ تگزاس رسیدگی می کند، یکی از محافظه کارترین دادگاه های تجدید نظر آمریکا است. اگر اجازه دهد حکم ضد مایفپریستون پابرجا بماند، تقریباً به طور قطع به دیوان عالی کشور خواهد رسید. سپس سوال این خواهد بود که آیا پنج قاضی که سرنگون شدند؟ قلیه حقوق سقط جنین را به ایالت‌ها واگذار می‌کند – همانطور که قول داده‌اند – یا قوه قضاییه را قادر می‌سازد که آخرین حرف در این زمینه باشد.