یک اختلاف خشونت آمیز مانع اصلاحات پلیس در آتلانتا شده است

منتی بود صحنه آشنا در 21 ژانویه، صدها معترض که تابلوهای “کمبود پول پلیس” را در دست داشتند، خیابان پیچتری آتلانتا را سیل کردند. شیشه ها شکستند و یک ماشین پلیس به آتش کشیده شد. مانند بسیاری از بارها قبل از اینکه فریاد بر سر یک قتل پلیس بود. هفته گذشته یک جوان 26 ساله توسط پلیس کشته شد. اما این بار ماجرا متفاوت بود. قربانی در اعتراض به ابتکار شهر که در پاسخ به راهپیمایی‌های زندگی سیاه‌پوستان مهم است، هدف گلوله قرار گرفت.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

در میان درخواست‌ها برای اصلاح پلیس، شورای شهر آتلانتا 30 میلیون دلار برای یک مرکز آموزشی جدید پلیس در سپتامبر 2021 تصویب کرد. این شامل یک میدان تیر و یک شهر ساختگی است. اما دوستداران محیط زیست مخالفت کردند، زیرا قرار بود این مجموعه در 85 هکتار از جنگل ها، در منطقه ای به نام جنگل رودخانه جنوبی ساخته شود. این سایت عمدتا توسعه نیافته – که توسط مخالفان “شهر پلیس” نامیده می شود – به زمینی مناسب برای ناآرامی های مدنی تبدیل شد.

“مدافعان جنگل”، گروهی از فعالان آب و هوا، سال گذشته را در درختان رودخانه جنوبی گذرانده اند. پلیس با استفاده از گلوله های لاستیکی و گاز اشک آور سعی در بیرون کشیدن آنها داشته است. سپس در 18 ژانویه، اداره تحقیقات جورجیا گزارش داد که مانوئل تران، یک پزشک غیر دودویی معروف به “Tortuguita” (به اسپانیایی به معنای “لاک پشت کوچک”)، در حالی که پلیس اردوگاه ها را پاکسازی می کرد، به سمت یک سرباز دولتی تیراندازی کرد. پلیس تیراندازی کرد و این فعال را کشت. اما هیچ تصویری از این حادثه وجود ندارد – سربازان دوربین های بدن را به دست نداشتند. فعالان آن را “قتل خونسرد” می نامند. خبرنگارانی که در اوایل سال با تورتوگیتا وقت گذرانده بودند، به تعهد به اعتراض مسالمت آمیز اشاره کردند. تورتوگیتا به آنها گفت: “ما آنها را با خشونت شکست نمی دهیم.” جنوبی تلخ، یک روزنامه محلی “آنها در خشونت بسیار بسیار خوب هستند.” اما برای یک گروه ظاهراً بدبین، مدافعان جنگل سلاح‌های زیادی داشتند: پلیس‌ها آتش‌بازی، تیغه‌ها، تفنگ‌های بادی و یک تفنگ دستی متعلق به تورتوگیتا را در این حمله ضبط کردند.

به زودی نبردهای زیست محیطی در جنگل به اعتراضات ضد پلیس در مرکز شهر تبدیل شد. فعالان خیابانی با سرمایه گذاری در نیروی پلیس به ویژه پس از قتل مخالفت کردند. ویترین فروشگاه هایی که شکسته شدند متعلق به شرکت هایی مانند ولز فارگو بود که به پلیس شهر تعهد کرده بود. نولان هوبر رودس، یک سازمان دهنده وابسته به مدافعان جنگل، می گوید: «دستشان خون است، بسیاری از فعالان فکر می کنند شکستن شیشه های آنها بیش از حد مناسب است». شش معترض به اتهام آتش‌سوزی، آسیب جنایی و تروریسم داخلی دستگیر شدند.

برخی از بازیکنان کلیدی خارج از شهر هستند: تورتوگیتا اهل تالاهاسی بود و تنها یکی از معترضان دستگیر شده اهل گرجستان است. آنها لزوماً نشان دهنده احساس محلی نیستند. کینگ ویلیامز، یک فیلمساز سیاهپوست محلی که در بحث‌ها شرکت دارد، می‌گوید: «یک سیاه‌پوست معمولی در آتلانتا می‌گوید «لعنت به پلیس، اما پول آن را کم نکن». این مرکز آموزشی برای اولین بار توسط یک زن سیاهپوست شورای شهر پیشنهاد شد، که نیاز به رفع کم کاری مزمن پلیس در محله های فقیرنشین را می دید. هنگامی که افسران در ژوئن 2020 به طور دسته جمعی بیماران را فراخوانی کردند – پدیده ای به نام “آنفولانزای آبی” – نیرو کاهش یافت. بسیاری از آتلانتان ها خواهان پلیس بیشتر (و بهتر) بودند، نه کمتر.

مرکز آموزشی در این زمینه کمک خواهد کرد. اما مکان آن حتی برای شورا مشکلاتی را به همراه داشت. قانونگذاران قول دادند به ازای هر قطع 100 درخت چوب سخت بکارند. این لایحه پس از 17 ساعت نظرات عمومی – که اکثر آنها مخالف این طرح بودند – با 10 رای موافق در برابر 4 رای به تصویب رسید. زنی که این تسهیلات را پیشنهاد کرد، در انتخابات خود به نامزد جوان‌تری که مخالف آن بود، شکست خورد.

با وجود مقاومت از آن زمان، برنامه ها تغییر نکرده است. بسیاری از سیاستمداران هنوز از این تسهیلات حمایت می کنند. امیر فرخی، یکی از اعضای شورای شهر منطقه 2 مترقی، می گوید: «هر کسی که خواهان یک خیابان امن است، باید یک افسر پلیس آموزش دیده بخواهد. آقای ویلیامز مشکوک است که توجه رسانه ها باعث تسریع در ساخت و ساز خواهد شد – او فکر می کند که بولدوزرها به زودی به جنگل خواهند رفت.

در راه خروج از جنگل رودخانه جنوبی در یک بعد از ظهر اخیر خبرنگار شما با گروهی ده نفری مواجه شد که لباس های استتار و کلاه بر تن داشتند. آنها در حالی که به عمق جنگل می رفتند، به آقای هوبر-رودس، برگزارکننده، سلام کردند. او با لبخند گفت: «حدس می‌زنم افراد جدیدی وارد شوند.

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.