یهود ستیزی در آمریکا در حال تبدیل شدن به پرشورتر و بلندتر است

Oنه سرد صبح ژانویه، ساکنان بلک استون، محله ای مجلل در پراویدنس، رود آیلند، از خواب بیدار شدند و کیسه های زیپلاک را دیدند که در چمنزارهایشان پخش شده بود. جزوه‌های استخدامی پر شده بود که به دنبال مردان اروپایی تبار بودند که می‌خواستند «آینده‌ای بهتر را ببینند». [their] مردم”. جزوات توسط NSC-131، یک گروه نئونازی مستقر در نیوانگلند. هدف قرار دادن بلک استون اتفاقی نبود – این محله میزبان بزرگترین جمعیت یهودی رود آیلند است. آدام گرینمن، رئیس یک مرکز اجتماعی یهودی در آنجا، می گوید که این بخشی از روند رو به رشد است. بر اساس آمار دفتر او، حوادث ضد یهود در رود آیلند در سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

به گزارش لیگ ضد افترا (ADL) یک گروه مدافع، یهودستیزی در آمریکا در بالاترین حد خود قرار دارد. این گروه در سال 2022 حدود 3697 مورد نفرت را که یهودیان را هدف قرار داده بود، ثبت کرد که این رقم در سال 2021، 2717 بود. ADLداده ها، حوادث آزار و اذیت و خرابکاری در سال گذشته به ترتیب 29 درصد و 51 درصد افزایش یافته است. تجاوزات نیز 26 درصد افزایش یافته است. حدود 6 میلیون بزرگسال آمریکایی یهودی هستند.

یک پاسخ برای تعداد فزاینده حوادث این است که گروه‌های برتری‌طلب سفیدپوست از ترولینگ آنلاین استفاده کرده و آن را در دنیای آفلاین اعمال کرده‌اند. در سال 2022، گروه‌های برتری‌گرای سفید بیش از 40 تظاهرات و فلش‌موب برگزار کردند که 25 درصد بیشتر از سال قبل و افزایش ده برابری نسبت به سال 2017 است. برخی از گروه‌ها مانند لیگ دفاعی گویم که ADL او به عنوان «شبکه کوچکی از تحریک‌کنندگان به شدت ضد یهود» که در حدود سال 2018 تأسیس شد، اعضای خود را به تورهای بین‌المللی می‌فرستد.

تعداد آنها ممکن است نسبتاً کم باشد، اما برتری‌طلبان سفیدپوستان راهی قدیمی پیدا کرده‌اند که در همه جا حضور دارند. کارلا هیل، رئیس ADLمرکز افراط گرایی می گوید که گروه های برتری طلب سفیدپوستان تبلیغات چاپی را به عنوان راهی برای حرکت خود پذیرفته اند. در سال 2017 تعداد انگشت شماری از گروه ها چند ده بار جزوه های ضد یهود را در 20 ایالت توزیع کردند. سال گذشته بیش از 30 گروه 852 بار در هر ایالت به جز هاوایی و نیومکزیکو پیام‌های ضد یهود منتشر کردند.

یک چرخش تاکتیکی پس از تجمع خشونت‌آمیز در تظاهرات «حق متحد متحد» در شارلوتزویل، ویرجینیا، در اوت 2017 رخ داد که منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر شد. این تظاهرات باعث ایجاد انشعاب در میان برتری‌طلبان سفیدپوست شد، که برخی از آنها فکر می‌کردند خشونت بیش از حد پیش رفته است. «آیا شما آشکارا و آشکارا برتری طلبان سفیدپوست را در مقابل آنها انجام می دهید؟ … یا آن را در چارچوب قابل قبول تری قرار می دهید، تا افراد بیشتری به سمت شما بیایند و سپس به مرور زمان روی آنها کار کنند تا آنها را سوار کنند؟»، خانم هیل می گوید که آنها از خود پرسیدند.

اغلب تحت پوشش شب انجام می شود، قطره های اعلامیه به عاملان این امکان را می دهد که ناشناس بمانند. اگر دستگیر شوند، ممکن است با یک استناد جزئی به دلیل ریختن زباله یا تجاوز فرار کنند. هر چقدر هم که تاسف‌آور باشد، در بسیاری از موارد سخنان نفرت‌انگیز توسط متمم اول حمایت می‌شود، اگرچه برخی از ایالت‌ها در تلاش هستند تا راه‌هایی برای مهار آن بیابند. در نیوهمپشایر، وزارت دادگستری اخیراً اتهامات مدنی را علیه دو عضو مطرح کرده است NSC-131 که بنری را از روی پل هوایی آویزان کردند که روی آن نوشته شده بود “نیوانگلند سفید را حفظ کنید”. بحث این است که دو مرد به اموال دولتی دستبرد زدند تا مردم را از طریق نفرت نژادی به وحشت بیاندازند، جرمی که طبق قانون حقوق مدنی ایالت مجازات می شود. در صورت موفقیت آمیز بودن، به دادستان ها این امکان را می دهد که اتهامات جنایی علیه این گروه را برای تخلفات بعدی پیگیری کنند.

جزوه نویسی در حال حاضر شرط عضویت برای چندین گروه است. جبهه میهن پرستان مستقر در تگزاس، پرکارترین جزوه نویسان، از اعضا می خواهد که هر هفته این کار را انجام دهند. خانم هیل می گوید که برخی از گروه ها حتی شروع به همکاری با یکدیگر برای گسترش تبلیغات یکدیگر کرده اند. جبهه میهن پرست لحن اعلامیه های خود را ملایم کرده است تا ایدئولوژی وحشتناک خود را بپوشاند و زبان برتری طلبانه سفیدپوستان را پاک کند و شامل جملاتی مانند “دفاع از کار آمریکایی” و “خانواده های قوی ملت های قوی می کنند”.

خانم هیل می‌گوید بزرگ‌ترین آسیب ناشی از تقویت آنلاین این شیرین‌کاری‌ها است که اغلب در چت‌های گروهی و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی پست می‌شوند و به گروه‌های نفرت‌انگیز تأثیر زیادی می‌دهند. «دوجین نفر یا بیشتر می‌توانند صدمات زیادی به یک جامعه وارد کنند و احساس کنند [their presence] خانم هیل می گوید، بسیار بزرگتر از آن چیزی است که هست. این دانش ممکن است به ساکنان یهودی پراویدنس آرامش دهد.

تصحیح (27 مارس 2023): نسخه اصلی این داستان تصویری متفاوت از روند حملات یهودستیزانه بر اساس داده‌های وب‌سایت لیگ ضد افترا که در روز انتشار مقاله ما به‌روزرسانی شد، ارائه می‌دهد.