گوام، جایی که ممکن است جنگ بعدی آمریکا آغاز شود

LIKE MNY از پایگاه های آمریکا در اقیانوس آرام، گوام لذت گرایی را با جنجال های جنگ مخلوط می کند. بازدیدکنندگان ژاپنی و کره جنوبی در شن‌های خلیج تومون، تالاب صخره‌ای مرجانی لذت می‌برند. در بالا، F-15 مبارزان و B-1 بمب افکن ها برای فرود در پایگاه نیروی هوایی اندرسن در همان نزدیکی بانک می نشینند. در زیر، زیردریایی های تهاجمی هسته ای به داخل و خارج بندر آپرا می لغزند. تفنگداران دریایی در حال ساختن پایگاهی در بالای جاده هستند. در اطراف دروغ یادآور جنگ اقیانوس آرام بین آمریکا و ژاپن است. آخرین سرباز ژاپنی در سال 1972 تسلیم شد.

“جایی که روز آمریکا آغاز می شود”، همانطور که گوام دوست دارد خود را بفروشد (به اشتباه)، همچنین ممکن است جنگ آینده آمریکا با چین آغاز شود. این غربی ترین نقطه آمریکا، تنها 30 مایل (48 کیلومتر) طول و با جمعیتی در حدود 170000 نفر، به آن کمک می کند تا قدرت را در سراسر اقیانوس آرام پخش کند. با بدتر شدن تنش بر سر تایوان، بازی های جنگی اغلب حملات موشکی چینی زودهنگام و پایدار به گوام و شاید استفاده از سلاح های هسته ای علیه آن را پیش بینی می کنند.

به طرز شگفت انگیزی، برای چنین مجموعه نظامی حیاتی، گوام تنها به طور ناچیز دفاع می شود. آن تاد باتری دفاع موشکی همیشه روشن نیست. در هر صورت در نظر گرفته شده است که فقط یک حمله محدود از کره شمالی را متوقف کند، نه حمله چین. آندرسن هیچ موشک زمین به هوای پاتریوت ندارد، اگرچه این موشک ها در پایگاه های آمریکایی در کره جنوبی و ژاپن مستقر هستند. کشتی‌های جنگی با سیستم‌های دفاع هوایی Aegis محافظت بیشتری ارائه می‌دهند، اما ممکن است همیشه در نزدیکی نباشند. برای قضاوت از تله‌های فلزی موجود در حصارهای اطراف پایگاه‌های گوام، به نظر می‌رسد فرماندهان بیشتر نگران مار درختی قهوه‌ای، گونه‌ای مهاجم، هستند تا حمله غافلگیرانه چینی.

چین مخفی نمی کند که گوام در تلاقی آن است. را DF-26 موشک با برد 4000 کیلومتر معمولا “قاتل گوام” نامیده می شود. در سال 2020 یک ویدیوی تبلیغاتی چینی به تصویر کشیده شد H-6K بمب افکن در حال حمله به یک پایگاه هوایی نامعلوم: تصویر ماهواره ای بدون تردید از اندرسن بود. برای زنده ماندن در “منطقه درگیری تسلیحاتی” چین، نیروی هوایی آمریکا در حال توسعه “اشتغال رزمی چابک” است. این شامل پراکنده کردن هواپیماها برای جلوگیری از شلیک آسان چین، و شبکه کردن آنها با “حسگرها” و “تیرانداز”های دور برای نبرد است. این تاکتیک‌ها را در رزمایش کوپ نورث با ژاپن و استرالیا در گوام و جزایر مجاور در ماه فوریه تمرین کرد. با این حال، در پایان هر روز، جت ها همه با هم در ردیف های منظمی در فضای باز پارک می شدند. این پایگاه هیچ پناهگاه سخت شده ای برای هواپیما ندارد و سوخت آن در مخازن بسته بندی شده در بالای زمین ذخیره می شود.

آسیب پذیری گوام با تأخیر در واشنگتن مورد توجه قرار گرفته است، به ویژه به این دلیل که روسای متوالی فرماندهی هند و اقیانوسیه (INDOPACOM) در هاوایی، مسئول هر گونه جنگ آینده با چین، برای محافظت بهتر به درخواست خود ادامه دهید. بالاخره یک طرح در حال ظهور است. پنتاگون 1.5 میلیارد دلار برای شروع تقویت پدافند هوایی جزیره در سال مالی 2024 (که از اکتبر 2023 شروع می شود) درخواست کرده است که بیشتر آن برای آژانس دفاع موشکی است.MDA) که عمدتاً بر تهدیدات موشکی علیه میهن آمریکایی و بقیه به ارتش تمرکز دارد. INDOPACOM برای 147 میلیون دلار بیشتر تلاش می کند.

نایب دریاسالار جون هیل، مدیر شرکت اعتراف می کند: «ما در حال بازی کردن هستیم. MDA. او می گوید اولین گام قرار دادن سیستم Aegis مبتنی بر کشتی در خشکی خواهد بود. بر خلاف سیستم‌های “Aegis shore” در لهستان و رومانی، نسخه موجود در گوام دارای رادارهای بهتری خواهد بود و بسیاری از اجزای آن “توزیع” خواهند شد: متحرک روی چرخ‌ها برای افزایش شانس زنده ماندن از حمله. چندین رادار برای پوشش همه جانبه وجود خواهد داشت. با هم تاد، این محافظت قوی تری در برابر موشک های بالستیک ایجاد می کند.

موشک‌های کروز به دلیل تعداد بیشتر و توانایی پرواز در ارتفاع و چرخش ممکن است تهدید بزرگ‌تری باشند. اینها عمدتاً توسط ترکیبی از سیستم های ارتش انجام می شود: Patriot; رادار جدید و قدرتمندتر آن، LTAMDS; و یک سیستم برد کوتاهتر به نام IFPC. اولین عناصر باید تا سال 2024 آماده شوند. کیت آینده با در دسترس قرار گرفتن یکپارچه خواهد شد. در نهایت ممکن است شامل سلاح هایی برای از بین بردن موشک های مافوق صوت، که به سختی مورد اصابت قرار می گیرند، زیرا آنها سریع پرواز می کنند و مانور می دهند، و سیستم های “انرژی هدایت شده” (با استفاده از لیزر و مایکروویو)

همه اینها سوالاتی را ایجاد می کند. یکی جدول زمانی است: تعدادی از قطعات هنوز در حال تولید نیستند و بسیاری از پول هنوز صرف تحقیق و توسعه می شود. یکی دیگر این است که آیا سیستم های متفاوت از MDA، نیروی دریایی و ارتش را می توان به طور کامل ادغام کرد تا فرماندهان بتوانند انواع مختلفی از موشک ها را از جهات مختلف بجنگند. سوم این است که آیا یک کنگره قطبی شده بودجه را به موقع تصویب خواهد کرد یا خیر. و در آخر، بسیاری از مردم گوام ممکن است بپرسند: آیا سخت افزارهای نظامی بیشتری در گوام ما را به خطر می اندازد یا گردشگران را می ترساند؟

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.