گمراهی ریاست جمهوری اسناد طبقه بندی شده مسری است

پساکنان دارند از مدتها قبل از اینکه دونالد ترامپ آنها را در توالت های کاخ سفید ریخته و دیگران را در مار-آ-لاگو احتکار کند، اسناد رسمی را به اشتباه مدیریت کرده است. جرمی سوری، در دانشگاه تگزاس در آستین، می‌گوید که چندین پرونده (عمدتاً غیر طبقه‌بندی‌شده) هنگام خروج از کاخ سفید، به عنوان یادگاری یا خاطرات خود، با خود بردند. گهگاه، مانند ابهام لیندون جانسون از اسناد طبقه بندی شده ویتنام، آنها این کار را انجام می دادند تا اطلاعات نامطلوب را از چشم مردم دور نگه دارند. بدنام ترین نمونه، حداقل تا زمان حماسه ترامپ، پاک کردن فایل های ضبط شده کاخ سفید در سال 1973، در جریان تحقیقات واترگیت در مورد ریچارد نیکسون بود.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

اگرچه کشف اخیر اسناد طبقه بندی شده در دفتر و خانه جو بایدن احتمالاً انگیزه های شوم کمتری دارد، اما شرم آور است زیرا او اخیراً سلف خود را به دلیل انجام کاری مشابه مورد سرزنش قرار داده بود. زمانی که رئیس جمهور با ذکر این نکته که کوروت خود را در همان گاراژ قفل شده اسناد ذخیره کرده بود، به مردم اطمینان داد، تیترها بدتر شد. طولی نکشید که صاحب نظران با آن مخالفت کردند fbi یورش به خانه آقای ترامپ با تصاویر جعلی از آقای بایدن که در حال رانندگی یک ماشین اسپورت است که اسنادی از پشت آن به بیرون پرتاب می شود.

یک هفته قبل از انتخابات میاندوره ای، چندین سند محرمانه توسط وکلای شخصی آقای بایدن هنگام پاکسازی دفتر سابق وی در مرکز پن بایدن، یک اتاق فکر در واشنگتن، پیدا شد. دی سی. این تا این ماه علنی نشد. سپس ریچارد ساوبر، وکیل کاخ سفید، کشف یک دسته دوم «کوچک» را، این بار در گاراژ و یک اتاق مجاور در خانه خانواده بایدن در ویلمینگتون، دلاور، اعلام کرد. دو روز بعد آقای سابر اعلام کرد که پنج صفحه دیگر پیدا شده است.

برای دموکرات‌ها، که اصرار دارند آقای ترامپ باید به دلیل سوء استفاده از اسناد طبقه‌بندی شده با پیگرد کیفری روبرو شود، این خبر وحشتناکی است. برای جمهوری خواهان، این یک هدیه غیرمنتظره است – هدیه ای که آقای ترامپ از آن لذت برد. “چه زمانی است FBI به خانه‌های جو بایدن، شاید حتی به کاخ سفید حمله کنید؟» او در Truth Social، پلتفرم رسانه اجتماعی او پرسید. سایر جمهوری خواهان از وزارت دادگستری خواسته اند که با بایدن با همان سخت گیری رفتار کند که با آقای ترامپ برخورد می کند. در ماه نوامبر، دادستان کل، مریک گارلند، یک بازرس ویژه را برای نظارت بر تحقیقات مربوط به رئیس جمهور سابق منصوب کرد. مطمئناً در 12 ژانویه آقای گارلند یک بازرس ویژه به نام رابرت هور را برای بررسی پرونده آقای بایدن منصوب کرد و به او اجازه داد هر جنایت فدرال ناشی از تحقیقات را تحت پیگرد قانونی قرار دهد. آقای هور توسط آقای ترامپ به عنوان وکیل ایالات متحده در مریلند منصوب شد، بنابراین به نظر کاملا مستقل است.

جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا نیز از تحقیقات خود خبر داده اند. جیمز کامر، رئیس کمیته نظارت و پاسخگویی، از دولت بایدن خواسته است که فهرست بازدیدکنندگان را به خانه ویلمینگتون تحویل دهد. کاخ سفید وجود این موارد را رد می‌کند – روسای جمهور معمولاً سوابق اقامتگاه‌های خصوصی را حفظ نمی‌کنند. پرسیده شد CNN آقای کومر گفت که چرا کمیته پرونده‌های پیدا شده در خانه ترامپ را بررسی نمی‌کند، آقای کومر گفت که بزرگترین نگرانی او این است که «چگونه چنین اختلافی در نحوه رفتار با رئیس‌جمهور سابق ترامپ، با یورش به مار-آلاگو، با گرفتن دوربین‌های امنیتی وجود دارد. ، با گرفتن عکس از اسناد روی زمین، با مرور [former first lady] کمد ملانیا این رفتار برابر نیست.»

ظهور نفاق و پیشنهاد رفتار دوگانه در میان نهادهایی مانند دادگستری، fbi و آرشیو ملی در مرکز بسیاری از طوفان عمومی و رسانه ای (جناح راست) قرار دارد. به ناچار، ادعاهای بی‌پایه‌ای مبنی بر گره زدن اوراق خانه بایدن‌ها به جنجال پیرامون پسرشان، هانتر، مطرح شده است. مقاله‌ای در وب‌سایت فاکس چنین حدس می‌زد که «بازیگران بدجنس ممکن است دسترسی پیدا کرده باشند. هانتر بایدن، پسر رئیس‌جمهور، که تحت تحقیقات جنایی به دلیل طرح‌های دست‌فروشی نفوذ شامل نهادهای خارجی است، دسترسی معمول و آماده داشت.

متحدان آقای بایدن تاکید کرده اند که این دو مورد اساساً متفاوت هستند. آقای ترامپ سعی کرد مانع از تلاش برای بازیابی (صدها) سندی شود که در خانه اش نگهداری می شد و ماه ها طول کشید و جستجو توسط fbi، برای بدست آوردن آنها. آقای ترامپ دفاع عجیبی کرد و استدلال کرد که همه اسنادی را که گرفته بود از حالت طبقه بندی خارج کرده است. تیم آقای بایدن ادعا می کند که اولین دسته از اسناد را به محض کشف آنها تحویل داده اند و اسناد در مکان دوم به عنوان بخشی از جست و جو از اموال آقای بایدن که توسط یک سازمان تحریک نشده است، پیدا شده است. fbi حکم اما داوطلبانه توسط خود آقای بایدن.

سوالات ناراحت کننده برای آقای بایدن باقی می ماند. اسناد ریاست جمهوری اوباما چگونه به این مکان ها رسید؟ چرا آنها (هنوز) آنجا بودند؟ آنها حاوی چه چیزی بودند؟ چرا تا هفته گذشته طول کشید تا همه اینها علنی شود؟ جمهوری خواهان تازه اختیار شده در کنگره وظیفه خود را به دنبال پاسخ ها و انتخاب هر گونه ناسازگاری خواهند بود. پیگرد قانونی آقای ترامپ به دلیل سوء استفاده از اسناد طبقه بندی شده، که دموکرات ها برای آن فشار آورده اند، اکنون کمتر محتمل به نظر می رسد.

تصحیح (23 ژانویه 2023): نسخه قبلی این مقاله نشان می دهد که رابرت هور به عنوان دادستان کل مریلند منصوب شده است. او در واقع وکیل ایالات متحده برای مریلند بود. متاسف.

برای پوشش بیشتر ریاست‌جمهوری جو بایدن، از مرکز اختصاصی ما دیدن کنید و تغییرات در رتبه‌بندی محبوبیت او را دنبال کنید. با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.