گزاره های نرم – کالیفرنیا در تاریخ 3 نوامبر در حال بازی است (به نوعی) | ایالات متحده

جاصلاحات برای ممنوعیت اقدام مثبت در دانشگاه های ایالتی و کاهش مالیات بر دارایی که معمولاً از ترامپلندیا رنج می برد. اما پس از دستیابی به اکثریت در همه پرسی های ایالتی ، هر دو این اقدامات در واقع در کالیفرنیای عمیقاً دموکراتیک برای دهه ها اعمال شده است. قطع ارتباط بین این رژیم طولانی ، آزادیخواهانه و رای دهندگان فعلی با تمایل به چپ در این ایالت نتیجه نسخه غیرمعمول کف آلود دموکراسی مستقیم است که در کالیفرنیا اعمال می شود ، که می تواند تصمیمات سیاسی را برای چند دهه آینده پیوند دهد. انتخابات آینده برای کسانی که 55 رأی کالج انتخاباتی کالیفرنیا را به دست می آورند جالب است – جو بایدن ، با دخالت الهی آخرالزمانی منع می کند – نسبت به اینکه آیا رأی دهندگان لیبرال این اقدامات را لغو کنند ، جالب است.

به دلیل ابتکار رای گیری در سال 1996 توسط 55٪ از رای دهندگان ، سیستم معتبر دانشگاه کالیفرنیا نزدیک به 25 سال است که قادر به اجرای اقدامات مثبت برای اقلیتها نیست. مدافعان می گویند که بدون چنین طرحی ، اقلیت ها در دانشگاه های برجسته ایالت به طور مستمر کمتر نمایندگی داشته و می شوند. آنها در حال اقدام برای رای گیری جدید ، پیشنهاد 16 ، برای لغو اقدام قبلی هستند. به عنوان مثال ، اسپانیایی زبان ها در حال حاضر اکثریت فارغ التحصیلان دبیرستان ایالت را تشکیل می دهند ، اما فقط 33٪ از دانشجویان ورودی دوره کارشناسی ارشد. آفریقایی-آمریکایی ها کمی کمتر نمایند – 5٪ دانش آموزان دبیرستان فارغ التحصیل ایالت اما 3٪ دانشجویان تازه وارد سیستم دانشگاه را تشکیل می دهند. حتی پس از دو دهه و تابستان اخیر اعتراض به بی عدالتی نژادی ، چشم انداز لغو به نظر سخت می رسد. یک نظرسنجی در ماه اکتبر از دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی نشان داد که 38٪ از رای دهندگان در برابر 49٪ که می خواهند ممنوعیت اقدام مثبت را حفظ کنند ، از لغو رای گیری حمایت کردند (بقیه هنوز مطمئن نیستند). حتی اگر این کسری معکوس شود ، کالیفرنیا ممکن است این سیاست را کوتاه مدت بداند: دیوان عالی کشور احتمالاً مجدداً اقدام مثبتی را انجام می دهد و با توجه به جهت گیری محافظه کارانه تری که دارد ، ممکن است استفاده از این روش را در سراسر کشور به شدت محدود کند یا آن را کاملاً لغو کند.

نظرسنجی ها نشان دهنده شانس موفقیت بیشتری در باتلاق مالیات بر دارایی این ایالت است. پیشنهاد 13 شاید تنها قانون ایالتی است که به تنهایی در سراسر کشور شناخته شده است. این نیز با لغو نسبی روبرو است. این مصوبه در سال 1978 توسط 65٪ از رأی دهندگان تصویب شد ، مالیات بر دارایی را 1٪ از ارزش املاک و مستغلات تعیین می کند. تا زمانی که ملکی فروخته نشود ، ارزش ارزیابی شده آن ممکن است فقط با نرخ تورم رشد کند تا رشد قیمت بازار. از آنجایی که قیمت مسکن در 40 سال گذشته افزایش یافته است ، این به معنای مزایای بسیار زیاد برای صاحبخانه های فعلی و درآمد فراموش شده برای شهرستان ها و مدارس است. یک پیشنهاد لغو ، پیشنهاد 15 ، مالیات بر املاک را به واقعیت برای قطعات تجاری متصل می کند ، اما نه برای اشیا مسکونی. این بودجه از طریق اتاق خواب های عجیب و غریب تأمین می شود: اتحادیه معلمان ، اتحادیه SEIU (یک اتحادیه بزرگ کارگری دیگر) ، و مارک زاکربرگ ، بنیانگذار فیس بوک ، که حدود 11 میلیون دلار برای این کارزار هزینه کرده است.

بازده مورد انتظار از لغو نسبی پیشنهاد 13 زیاد است: فقط مالیات بر املاک تجاری با توجه به قیمت های بازار باید بین 6.5 تا 11.5 میلیارد دلار بودجه اضافی داشته باشد. میلیونرهای زیادی که از معافیت های مسکونی بهره مند می شوند ممکن است هدف بعدی آلو باشد. این فشار رو به پایین بر قیمت مسکن استراتوسفر در این ایالت وارد می کند ، که رشد در برخی از پربارترین مکان های آمریکا را خفه می کند.

اما مگر اینکه کالیفرنیا بتواند اعتیاد خود را به خفقان بوروکراتیک توسعه جدید – از طریق دادخواست های ناشناس زیست محیطی ، محدودیت های ارتفاع ، شرایط پارکینگ ، بررسی کمیته استفاده از زمین و قوانین منطقه بندی که برخی از آپارتمان ها را با اجاره بسیار کمتر از نرخ بازار اجاره می دهد – بحران مسکن ادامه دهد . در حال حاضر ، ایده های بد مانند کنترل اجاره را جذاب تر کرده است. یک قانون ایالتی به نام قانون مسکن اجاره ای Costa-Hawkins شهرها را از انواع کنترل اجاره معاف می کند. مدافعان همچنین در صدد لغو این امر از طریق صندوق های رای هستند. این یک روش خوب برای محدود کردن عرضه اجاره و افزایش قیمت ها برای همه به جز افراد خوش شانس و یک روش نسبتاً بد برای حل واقعی بحران مسکن ایالتی است.

علی رغم پول موجود در مورد قوانین مالیات بر دارایی و دلارهای آزاد زاکربرگ ، سوال مسکن پرهزینه ترین کارزار همه پرسی مردم کالیفرنیا نیست. این تمایز در عوض به پروپوزال 22 برمی گردد ، که کارگران زایمان مبتنی بر برنامه را از قانونی که اخیراً تصویب شده و برخی از کارگران کنسرت را به عنوان کارمندان تمام وقت که نیاز به مزایای پرداختی از شرکت هایی مانند Uber ، Lyft و DoorDash دارند ، معاف می کند (به مقاله مراجعه کنید). بودجه این تلاش دقیقاً توسط آن شرکت ها تأمین می شود ، آنها قبلاً 190 میلیون دلار برای فرار از آنچه که به عنوان مرگ جبران مشاغل خود در این ایالت می دانند هزینه کرده اند. اوبر چنان علاقه مند به این ایده است که گام نسبتاً دومی را در پیش برد و تبلیغات سیاسی خود را مستقیماً به تلفن های مشتریان خود هدایت کرد و ادعا کرد که این اقدام “باعث نجات جان” خواهد شد.

حفاری عمیق تر:
بهترین موارد مربوط به تبلیغات انتخاباتی 2020 ما را بخوانید و پیش بینی های انتخاباتی ما را کاوش کنید ، سپس برای خبرنامه و پادکست هفتگی در مورد سیاست های آمریکا برای Checks and Balans ثبت نام کنید.

این مقاله در بخش چاپ ایالات متحده تحت عنوان “گزاره های لطیف” چاپ شده است

از این محتوا استفاده مجدد کنیدپروژه اعتماد