گرفتن یک واکسن سرد – آمریکا اولین کشوری است که واکسن covid-19 را راه اندازی می کند | ایالات متحده

یادداشت سردبیر: برخی از پوشش های covid-19 ما برای خوانندگان رایگان است اکونومیست امروز، خبرنامه روزانه ما. برای اطلاعات بیشتر و ردیاب همه گیر ما ، به مرکز ما مراجعه کنید

آSKED WHAT او را شب هنگام بیدار نگه می دارد در حالی که تگزاس برای ورود اولین واکسن covid-19 آماده می شود ، ایملدا گارسیا از وزارت بهداشت در ایالات متحده دو سناریوی مخالف را مشخص می کند: بگیر این دو نگرانی در ذهن بسیاری از متخصصان بهداشت عمومی وجود دارد زیرا 6.4 میلیون دوز واکسن آماده ارسال به سرتاسر آمریکا است ، با تکان دادن سازمان غذا و دارو (FDA) ، تنظیم کننده داروی فدرال.

انتظار می رود که این گره در 10 دسامبر یا اندکی بعد از آن رخ دهد FDA در مورد اولین واکسن covid-19 که برای تأیید در امریکا ارسال شده است ، تصمیمی اتخاذ خواهد کرد ، این یک واکسن است که توسط شرکت های دارویی Pfizer و Bio ایجاد شده است.نفن آوری انتظار می رود Moderna ، تولید کننده واکسن دیگری ، تحت این آزمایش قرار گیرد FDA بررسی در 17 دسامبر. هر دو واکسن در صورت استفاده در یک رژیم دو دوزه حدود 95٪ موثر هستند. بعید است که در بهترین حالت ، اپیدمی فراری آمریکا را تا بهار سال آینده مهار کنند. اما آمریکا در واکسیناسیون covid-19 پیشتاز است – بنابراین درسهایی از تجربه اولیه آن در اروپا و سایر مناطق جهان از نزدیک مشاهده خواهد شد.

سازماندهی منابع واکسن covid-19 در آمریکا وظیفه Operation Warp Speed ​​است ، برنامه ای که دولت فعلی در ماه مه تنظیم کرده است. این دارو تابستان امسال دوز 100 میلیون واکسن Pfizer و Moderna را پیش خرید کرده و مقادیر زیادی از آن ساخته شده است. هر شرکت پیش بینی می کند تا پایان سال جاری حدود 20 میلیون دوز آماده برای توزیع در آمریکا داشته باشد. این مقدار تقریباً همان چیزی است که برای تلقیح کلیه کارکنان مراقبت های بهداشتی آمریکا ، که یک گروه اولویت برای اولین مواد واکسن هستند ، مورد نیاز است.

گروه های بعدی به ویژه در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند ، از جمله کارگران ضروری در معرض خطر ابتلا به عفونت (مانند افسران پلیس ، معلمان و رانندگان اتوبوس) ، ساکنان خانه های مراقبت ، افرادی که دارای شرایط پزشکی پر خطر هستند و افراد بالای 65 سال. اولویت بین این گروه ها ، که توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری پیشنهاد شده است (CDC) و سایر آژانس های بهداشت ملی ، ممکن است از ایالتی به ایالت دیگر تا حدودی متفاوت باشد. برنامه فعلی این است که منابع واکسن ، با در دسترس قرار گرفتن ، به نسبت جمعیت آنها در میان ایالت ها و شش کلانشهر بزرگ تقسیم می شود. هر ایالت در مورد نحوه توزیع آنها تصمیم خواهد گرفت. با سرعت فعلی تولید واکسن ، واکسیناسیون گسترده سالمندان تا ماه فوریه روی کارتها نیست.

تدارکات واکسیناسیون بیش از 300 میلیون آمریکایی با هر واکسنی دلهره آور است. کلر هانان ، از انجمن مدیران ایمن سازی ، می گوید اما Pfizer “بسیار چالش برانگیز” خواهد بود. او می گوید: “این چیزی نیست که قبلاً دیده باشیم.” واکسن باید در دمای 70- درجه سانتی گراد نگهداری شود ، یعنی دمای فوق العاده فریزر که به ندرت در خارج از آزمایشگاه های تحقیقاتی و مراکز بزرگ پزشکی یافت می شود. برای مقابله با آن ، Pfizer واکسن را در “حمل کننده های حرارتی” ، ظروف مخصوص بسته بندی شده با یخ خشک توزیع می کند که برای نگهداری حدود 1000 تا 5000 دوز طراحی شده است. (اکنون در حال طراحی نسخه کوچکتر است تا توزیع آن راحت تر شود.) اما یخ خشک باید مرتباً پر شود ، ظرف را می توان فقط دو بار در روز باز کرد و پس از خارج شدن ، واکسن در یخچال معمولی فقط پنج روز دوام می آورد. وقتی آماده مصرف شد ، باید با نمک رقیق شود ، که این نیز مرحله معمول واکسن نیست.

خانم هانان می گوید ، افرادی که واکسن Pfizer را استفاده می کنند ، نیاز به آموزش گسترده دارند. “این چیزی نیست که بتوانید فیلم را تماشا کنید و سپس آماده رفتن باشید.” او نگران است که این اقدامات جدید در زمانی انجام شود که بیمارستان ها و کارکنان آنها از سیل بیماران خسته و خسته شده اند (به مقاله مراجعه کنید). به دلیل همه پیچیدگی های موجود ، ممکن است مقدار کافی از اولین منابع واکسن Pfizer خراب شود.

واکسن Moderna با آنچه واکسیناتورها قبلاً عادت کرده اند مطابقت دارد. باید در دمای -20 درجه سانتیگراد نگهداری شود ، دمای فریزرهای استاندارد داروخانه ، به مدت 30 روز در یخچال معمولی نگهداری می شود ، در بسته های 100 دوزی وجود دارد و نیازی به رقت ندارد. این واکسن ، در صورت تأیید ، توسط مک کیسون ، یک توزیع کننده پزشکی که از قبل واکسن ها را به صورت ملی تحویل می دهد ، تحویل داده می شود.

هرجا واکسن ها می رسند ، تجهیزات لازم برای انجام ناهنجاری ها باید همزمان باشد. اینها توسط مک کسون در بسته های از قبل مونتاژ شده سرنگ ، دستمال مرطوب الکلی ، دستکش و سایر موارد مورد نیاز برای هر ضربات کوویید -19 توزیع می شود. عملیات Warp Speed ​​این میزان را از طریق تابستان ذخیره می کند – برای جلوگیری از تکرار نامشخصی با تجهیزات محافظتی شخصی برای کارکنان بهداشت در بهار ، زمانی که مقامات ایالتی و فدرال درگیر یک مبارزه دیوانه وار برای تأمین منابع جهانی ناچیز بودند.

در حال حاضر ، ایالت ها و وزارت دفاع ، که لجستیک توزیع واکسن را رهبری می کند ، بر روی آماده سازی واکسن Pfizer متمرکز شده اند. مقامات ایالتی ارائه دهندگان واکسیناسیون را ثبت نام کرده ، لیستی از کارمندان بهداشت و سایر افرادی که باید ابتدا واکسینه شوند تهیه کرده و سیستم هایی را برای پیگیری واکسن ها تنظیم کرده اند. آنها تازه شروع به “خشك كردن” كرده اند ، سفارشات واكسن و سرنگ را در سیستم ملی قرار می دهند و آنچه را كه با فرستنده های حرارتی Pfizer انجام می دهند (كه در حال حاضر با ویال های خالی می رسند) انجام می دهند.

تدارکات انتقال واکسن ها به اطراف پیچیده خواهد شد. اگرچه قسمت واقعاً سخت مردم را متقاعد به گرفتن آنها خواهد کرد. برنامه آمریكا این است كه واكسیناسیون را به طور رایگان در تمام مكان های معمول كه افراد به آنفولانزا می پردازند ، مانند داروخانه ها و جراحی های پزشكان ، در دسترس قرار دهد. دولت فدرال در حال ایجاد صندوقی برای پوشش هزینه های ارائه دهندگان برای جیب برای افراد غیر بیمه است. برنامه های بهداشتی این هزینه را برای اعضای آنها پوشش می دهد.

بسیاری از کارشناسان ایمن سازی نگران هستند که این رویکرد ساده است. در حال حاضر ، نظرسنجی ها نشان می دهد که در هر جایی بین 20 تا 60 درصد آمریکایی ها ممکن است واکسن covid-19 را قبول نکنند. در یک بررسی فقط یک سوم پرستاران گفتند که داوطلبانه واکسینه می شوند. برخی از افراد نگران نیستند كه واكسن ها ایمن نباشند ، و مشكوك هستند كه ممكن است گوشه و كنار تولید سریع آنها ایجاد شده باشد. دیگران انواع مختلفی از اطلاعات نادرست نگران کننده را مشاهده کرده اند. پیام های گمراه شده از سوی رهبران مختلف سیاسی نیز سهم خود را در آسیب رسانده است.

بنابراین ، همه واکسین کننده ها باید به خوبی آموزش ببینند تا به س people’sالات مردم در مورد خطرات و فواید واکسن ، عوارض جانبی احتمالی ، طول عمر محافظت و غیره پاسخ دهند. اما چنین آموزشی هنوز آغاز نشده است ، بخشی به این دلیل که این نوع اطلاعات درج جعبه به طور رسمی به عنوان بخشی از آن منتشر می شود FDAتصمیم در مورد واکسن. در بعضی از نقاط ، مانند واشنگتن ، DC، بخشهای بهداشتی شروع به گفتگو با رهبران جامعه کرده اند تا از نگرانیهای خاص گروههای مختلف مطلع شوند. کارزارهای رسانه ای برای تشویق مردم به واکسیناسیون مهم خواهد بود.

همه اینها چالشهای ناآشنایی را به دنبال خواهد داشت. تام کنیون از پروژه می گوید ، برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر ، آمریکا رویکرد واکنشی “منفعلانه تری” دارد و عادت به انجام اقدامات بزرگ ایمن سازی ندارد. امید، یک سلامتی غیر انتفاعی ، که قبلاً رهبری آن را بر عهده داشت CDCبرنامه بهداشت جهانی. این برای واکسیناسیون کودکان مفید است. اما covid-19 متفاوت است. دکتر کنیون می گوید ، بسیاری از مینی های واکسیناسیون برای پوشش گروه های خاص ، مانند کارگران خط مقدم ، بسیار مهم خواهد بود.

این نوع اقدامات اساسی ، آموزش و تبلیغات گران است. انجمن مدیران ایمن سازی تخمین می زند ، طبق گفته همه مقامات ایالتی و محلی 8.4 میلیارد دلار نیاز باشد. CDC مبلغ کل را حدود 6 میلیارد دلار اعلام کرده است. با این حال ، تاکنون فقط 200 میلیون دلار برای واکسیناسیون دریافت کرده اند و 140 میلیون دلار دیگر نیز وعده داده شده است. تصویب یک پول بزرگ فدرال برای این موضوع درگیر اختلافات سیاسی در واشنگتن شده است. واکسن Moderna که با انستیتوهای ملی بهداشت آمریکا ساخته شده ، پیروزی علم آمریکاست. عدم واکسیناسیون به اندازه کافی برای جلوگیری از ویروس ، شکست سیاست های آمریکا خواهد بود.

این مقاله در بخش چاپ ایالات متحده تحت عنوان “گرفتن یک مقاله سرد” منتشر شد

از این محتوا استفاده مجدد کنیدپروژه اعتماد