گابریل استرلینگ ادعای کلاهبرداری دونالد ترامپ در جورجیا را مورد انتقاد قرار داد

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا ، از التماس مشتاقانه مقامات جمهوری خواه در جورجیا برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست درباره شکست انتخاباتی خود سرپیچی كرد.

جو بایدن با حدود 12،500 رای برنده این ایالت شد. این نتیجه با بازشماری کامل تأیید و توسط فرماندار برایان كمپ ، جمهوریخواهی كه مدتها از حامیان رئیس جمهور بوده است ، تأیید شده است.

با این وجود ، آقای ترامپ همچنان اصرار دارد که گرجستان از طریق تقلب گسترده در رأی دهندگان ، از او ربوده شده است ، علیرغم فقدان مدارکی برای اثبات این ادعا.

به ویژه ، رئیس جمهور بارها و بارها تئوری توطئه برکنار شده را مبنی بر اینکه یک سیستم رای گیری الکترونیکی ، بوسیله شرکتی به نام Dominion ایجاد شده ، آرا votes داده شده برای وی را برای حمایت از آقای بایدن عوض کرد.

و او به آقای کم ، همراه با وزیر امور خارجه جمهوری خواه گرجستان ، برد رافنسپرگر ، به دلیل عدم حمایت از وی انتقاد کرد.

روز گذشته یکی از زیردستان آقای رافنسپرگر ، گابریل استرلینگ ، یک کنفرانس رسانه ای برگزار کرد و از آقای ترامپ خواستار توقف شد.

آقای استرلینگ مدیر اجرای سیستم رأی گیری گرجستان است. ممکن است شما او را به عنوان شخصی که در هنگام شمارش آرا به صورت دوره ای به روزرسانی می کند ، تشخیص دهید.

از همان لحظه ای که دیروز مقابل دوربین ها ظاهر شد ، آشکار بود که آقای استرلینگ است ، برای انتخاب کلمه خود ، “عصبانی”.

مرتبط: قاضی منصوب ترامپ دادخواست رئیس جمهور را رد می کند

“من می خواهم تمام تلاش خود را برای حفظ و نگهداری آن انجام دهم. چون همه را دارد. رفته. هم. دور همه آنها ، “او به خبرنگاران گفت ، و مکث برای تأکید بعد از هر کلمه.

“جو دی ژنووا امروز خواست كه كریس كربس ، یك میهن پرست كه CISA را اداره می كرد ، مورد اصابت گلوله قرار گیرد.”

آقای diGenova عضو تیم حقوقی آقای ترامپ است. آقای خربس رئیس آژانس امنیت سایبری و زیرساخت های دولت ترامپ بود تا اینکه ماه گذشته رئیس جمهور وی را به دلیل مخالفت با ادعاهای خود در مورد تقلب در رای دهندگان اخراج کرد.

اظهار نظر در مصاحبه اخیر آقای diGenova در پادکست ، نمایش هووی کار. وی گفت كه آقای كربس “باید كشیده و محله شود ، سحرگاهان را بیرون آورده و تیرباران كنند”.

بعد از واکنش عمومی ، او بعداً اظهار داشت که این اظهارات “کنایه آمیز و با شوخی بود”.

“یک فناوری 20 نفره در شهرستان گوینت امروز تهدید به مرگ است و یک حلقه می گوید که او را باید به خیانت اعدام کنند ، زیرا او گزارش یک دسته را از EMS به یک رایانه منتقل می کرد تا بتواند آن را بخواند. این باید متوقف شود. “آقای استرلینگ ادامه داد.

آقای رئیس جمهور ، شما این اقدامات یا این زبان را محکوم نکرده اید. سناتورها ، شما این زبان یا این اقدامات را محکوم نکرده اید. این باید متوقف شود ما به شما نیاز داریم که قدم خود را بالا ببرید ، و اگر قرار است موقعیت رهبری را به دست بگیرید ، برخی را نشان دهید. “

وی به طور مشخص دو سناتور جمهوری خواه گرجستان را صدا زد.

آقای استرلینگ گفت: “من در مورد سناتور دیوید پردو و سناتور کلی لوفلر صحبت می کنم ، دو نفری که هنوز هم در غرفه انتخابات از آنها حمایت می کنم.”

“اما آنها باید در مورد این مسئله خاص قدم بگذارند. و این من هستم که به عنوان یک جمهوریخواه صحبت می کنم ، نه در این دفتر ، زیرا من احتمالاً از خط خارج شده ام. اما من به نوعی عصبانی هستم. “

مرتبط: وکیل ترامپ می گوید مقام اخراج شده “باید تیرباران شود”

رئیس من ، وزیر رافنسبرگر ، آدرس او آنجاست. آنها افرادی را جلوی خانه خود مشغول کاروان هستند. آنها مردم را به اموال خود آورده اند. تریسیا ، همسر 40 ساله او ، از طریق تلفن همراه خود تهدیدهای جنسی می کند. باید متوقف شود. “

“این انتخابات است. این ستون فقرات دموکراسی است و همه شما که کلمه ای لعنتی نگفته اید در این امر شریک هستید. خیلی زیاد است

“بله ، برای هر رای قانونی مبارزه کنید. مراحل قانونی خود را طی کنید. ما شما را تشویق می کنیم از اولین اصلاحیه خود استفاده کنید. خوبه. تهدید به مرگ ، تهدید فیزیکی ، ارعاب – این خیلی زیاد است. این درست نیست. آنها مرتبه اخلاقی را از دست داده اند و ادعا می كنند كه هست.

“من بهترین حرف ها را برای این کار ندارم زیرا عصبانی هستم. و نی که امروز کمر شتر را شکست ، باز هم این پیمانکار 20 ساله یک شرکت سیستم رأی دادن است که فقط سعی می کند کار خود را انجام دهد.

“اکنون خانواده او مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند. آنجا یک حلقه وجود دارد که نام او روی آن است و فقط درست نیست.

“من در خارج از خانه ام از پلیس محافظت کرده ام. خوب. می دانید ، من یک کار با مشخصات بالاتر را انتخاب کردم من آن را دریافت منشی کاندید شد ، همسرش هم این را می دانست. این بچه شغل گرفت. او فقط یک کار را انجام داد. و این فقط اشتباه است.

“من نمی توانم شروع کنم به توصیف میزان عصبانیتی که اکنون نسبت به این موضوع دارم. و هر آمریکایی ، هر گرجی ، جمهوری خواه و دموکرات ، باید از همان عصبانیت برخوردار باشد. “

مرتبط: بایدن در اولین مصاحبه پس از پیروزی خود متزلزل شد

آقای استرلینگ مستقیماً خطاب به آقای ترامپ هشدار داد که کسی ممکن است “صدمه ببیند” مگر اینکه او سخنان خود را کاهش دهد.

“آقای رئیس جمهور ، به نظر می رسد احتمالاً ایالت جورجیا را از دست داده اید. ما در حال تحقیق هستیم ، همیشه یک احتمال وجود دارد ، من این را می فهمم ، شما حق دارید از دادگاه ها عبور کنید ، “او گفت.

“آنچه شما توانایی انجام آن را ندارید – و باید قدم بردارید و این را بگویید – متوقف کردن الهام بخشیدن به مردم برای ارتكاب اعمال خشونت آمیز است. کسی صدمه خواهد دید ، کسی تیر خواهد خورد ، کسی کشته خواهد شد.

“من هیچ چیز فیلمنامه ای ندارم. این است – همانطور که گفتم ، من تمام تلاش خود را می کنم تا آن را کنار هم نگه دارم. همه اینها اشتباه است. “

وی گفت که وکلای رئیس جمهور و کارمندان کاخ سفید باید “بهتر بدانند” تا اینکه نظریه های عجیب رئیس خود را تقویت کنند.

آقای استرلینگ به آقای ترامپ گفت: “مردم به شما بهترین مشاوره را درباره اتفاقات روی زمین نمی دهند.”

“وقت آن است که به جلو نگاه کنیم. اگر می خواهید چهار سال دیگر برای انتخابات مجدد کاندید شوید ، خوب ، این کار را انجام دهید. اما همه آنچه که اکنون می بینیم – راهی وجود ندارد. اینجا مرد بزرگتر باش و بس

“وارد عمل شوید. به طرفداران خود بگویید ،” خشونت نکنید ، مرعوب نشوید. ” همه اینها اشتباه است ، آمریکایی نیست. “

هفته گذشته ، در روز شکرگذاری ، آقای ترامپ آقای رافنسپرگر را “دشمن مردم” خواند ، اصطلاحی که رئیس جمهور معمولاً برای خبرنگاران مورد استفاده خود قرار می دهد.

آقای استرلینگ به خصوص از این موضوع عصبانی شد.

وی گفت: “هنگامی كه رئیس جمهور براد رافنسپرگر ، كه یك جمهوریخواه خوب ، سرپا و مادام العمر ،” دشمن مردم “است ، تماس گرفت كه به گشودن دروازه های سیل به این نوع چرندها كمك كرد.

“این به افرادی که قبلاً چرخانده شده اند نیاز دارد – و شما می دانید ، افرادی هستند که می توانند عصبانیت عادلانه ای داشته باشند و عصبانی شوند. اما در این لحظه ، در دنیای رسانه های اجتماعی ، افراد زیادی در آنجا وجود دارند. چه کسی می خواهد این را بگیرد و بگوید ، “رئیس جمهور به من گفت این کار را انجام دهم.”

“شما باید مسئولیت پذیر باشید. شما باید در سخنرانی های خود مسئولیت پذیر باشید ، باید در اظهارات خود مسئولیت پذیر باشید ، در کارهای خود مسئولیت پذیر باشید.

“درخواست برای افراد زیادی که از ما می خواهند مسئولیت آنها را بپذیریم نباید زیاد باشد.”

رئیس جمهور به وضوح متوجه اظهارات آقای استرلینگ شد ، زیرا چند ساعت بعد فیلم آن را دوباره توییت کرد.

در سخنان آقای ترامپ تغییری ایجاد نشد. وی بار دیگر ادعا کرد که انتخابات “تقلبی” بوده و خواستار “فریب گسترده رای دهندگان در جورجیا” شد.

مرتبط: متحد ترامپ از تلاش حقوقی “شرم آور” خسته شد

آقای ترامپ بارها این درخواست را ارائه داده است كه جورجیا “از طریق برگه های رای گیری خود امضا و پاكت نشان دهد”. این کاری نیست که مقامات انتخاباتی بتوانند در این مرحله از روند انجام دهند. به معنای واقعی کلمه غیرممکن است.

طبق قوانین انتخاباتی گرجستان ، هر رأی دهنده ای که می خواهد یک رای گیری از طریق پست ارسال کند ، باید یکی از آنها را درخواست کند. امضای آنها به عنوان بخشی از آن برنامه تأیید می شود.

وقتی برگه های رای گیری را برای شمارش برگرداندند ، باید پاکت نامه ای را که در آن محصور شده است امضا کنند. این امضا نیز تأیید می شود.

سپس ، وقتی زمان شمارش آرا فرا می رسد ، از پاکت پاک می شود که برای محافظت از حریم خصوصی رای دهنده دور می ریزد. دو قطعه کاغذ از هم جدا شده اند و امکان تجمیع مجدد آنها وجود ندارد.

این مرحله طبق قانون اساسی ایالت جورجیا الزامی است که می گوید انتخابات “باید با رای گیری مخفی انجام شود”.

بنابراین ، هیچ رای گیری نامه ای در جورجیا بدون بررسی دوبار امضای رای دهنده شمرده نمی شود. اما تأیید امضا بخشی از روند بازشماری نیست ، و نه آقای كمپ و نه رافنسپرگر قدرت تغییر آن را ندارند.

اگر رئیس جمهور با قوانین مشکلی داشت ، زمان طرح اعتراض از طریق دادگاه ها قبل از انتخابات بود. در عوض او صبر کرد تا اینکه مشخص شد به آقای بایدن باخته است.

این مشکل گریبانگیر چندین پرونده قضایی مبارزات انتخاباتی ترامپ شده است. به چالش کشیدن قوانین پس از رأی دادن مردم ، هنگامی که چنین چالشی می توانست قبل از انتخابات آغاز شود ، با یک اصل قانونی تثبیت شده در برابر “تأخیر بی دلیل” روبرو است.

باز هم ، برای اینکه روشن شود ، حتی اگر پاکت ها با برگه های رای گیری آنها دوباره مطابقت داده شود – که آنها نمی توانند – این عمل ناقض قوانین انتخابات گرجستان است.

مرتبط: دادستان کل آمریکا ادعاهای کلاهبرداری ترامپ را سرنگون می کند

آقای رافنسپرگر امروز کنفرانس رسانه ای خود را برگزار کرد و در طی آن هم به سخنان آقای استرلینگ و هم به واکنش رئیس جمهور در قبال آنها پرداخت.

“فقط برای اطلاع شما ، بله ، من می دانستم که دیروز گابریل استرلینگ قصد داشت چه بگوید. این از پشتیبانی کامل ما برخوردار بود. “

“او آن را با شور و شوق صحبت کرد و او را با حقیقت گفت ، و زمان آن است که تعداد بیشتری از مردم در آنجا صحبت کنند و با حقیقت صحبت می کنند.

“شاید این جمله دقیق آن چیزی نبود که من استفاده می کردم ، اما شما اصل آن را گرفتید و او از پشتیبانی کامل من برخوردار است.

وی افزود: “حتی پس از درخواست این دفتر از رئیس جمهور ترامپ که سعی دارد شعارهای خشونت آمیز ناشی از ادعای مداوم پیروزی در ایالت هایی را که به طور واضح از دست داده است ، فرو نشاند ، با ارسال توییتر نوشت:” تقلب گسترده رای دهندگان در جورجیا را آشکار کنید.

وی گفت: “این دقیقاً همان زبانی است كه در تهدید تهدیدی برای كارگران انتخاباتی كه به سادگی كارهای خود را انجام می دهند ، است. ما به کارهای خود ادامه خواهیم داد ، از قانون پیروی خواهیم کرد و روند کار را دنبال خواهیم کرد. “