کتاب هری مفیت ، اخبار کریکت ، افغانستان ، طالبان

سرباز SAS استرالیایی ، آنتونی “هری” موفیت ، در جریان مأموریت های خود در خاورمیانه ، کریکت را برای فرار از لرزش درگیری یافت.

این ورزش یک انحراف آرام از جنگ مداوم را به اثبات رساند ، بنابراین بازیهای فی البداهه به یک اتفاق منظم در بین همرزمانش تبدیل شد.

در سال 2005 ، موفیت در حال گشت زنی در افغانستان بود و هنگام توقف برای تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه ، یک بازی آغاز شد.

موفیت در حالی که دست خود را می چرخاند ، واحد وی متوجه گروهی از تماشاگران کنجکاو شد که در یک رشته کوه در آن فاصله کمین کرده اند.

این گروهی از مبارزان طالبان یا القاعده بودند.

چندی نگذشته بود که مترجم محلی موفق شد ارتباطات رادیویی آنها را از طریق رادیوی موتورولا رهگیری کند.

مترجم داد زد: “هری هری”. “آنها فکر می کنند شما کمی بولینگ متوسط ​​هستید.

“آنها از تپه های آن بالا تماشا می کنند و حساب می کنند که شما کریکت های کریکت هستید.”

یک موفیت خشمگین پاسخ داد: «به آنها بگویید برای یک بازی از تپه ها پایین بیایند. من به آنها نشان می دهم چه کسی می تواند کریکت بازی کند. به آنها بگویید هرکسی که ببازد باید دره را ترک کند. “

مترجم پیام را منتقل كرد ، اما آنها این پیشنهاد را رد كردند و ادعا كردند كه SAS اگر آنها از كوه پایین بیایند آنها را بمباران می كند.

و آنها درست بودند. بعداً همان شب ، دو طرف درگیر آتش سوزی شدند.

موفیت که اکنون 52 ساله است ، بیش از 25 سال در نیروی دفاعی استرالیا خدمت کرد. موفیت ، یک جمع کننده عادی ، از هر 11 اعزام خود با یک خفاش کریکت ، امضا شده توسط کسانی که در افغانستان ، عراق و تیمور شرقی جنگید ، به خانه بازگشت.

روی آن 11 خفاش نقش بسته امضاهای بی شماری از قهرمانان جنگ است و داستان های آنها در خاطرات انفجاری Moffitt ، به نام مناسب یازده خفاش.

امضاهای شاهزاده هری و پرنس فیلیپ حتی روی بید گرامی وجود دارد.

موفیت به news.com.au گفت: “من عاشق صحبت کردن در مورد خفاش ها و بازی های کریکت متصل به آنها هستم.”

“من این واقعیت را دوست دارم که آلفردو رینادو و خوزه راماس-هورتا ، امضاهای آنها در همان خفاش در مجاورت یکدیگر هستند … چند سال بعد ، Reinado سعی کرد Ramas-Horta را ترور کند ، و خودش توسط محافظان کشته شد. بنابراین این یک اهمیت تاریخی خارق العاده دارد.

“اما همه آنها معنی خاصی دارند – در هر امضا و هر خفاش یک داستان وجود دارد.”

موفیت همچنین به تلاش برای سرقت – یا بهتر بگوییم ، آزادسازی – دو آجر از استقرار خود در خاورمیانه تلاش کرد. یکی از ادعاهای مخفیگاه اسامه بن لادن در مرز پاکستان است ، در حالی که دیگری از کاخ صدام حسین در عراق گرفته شده است.

موفیت گفت: “این یک آجر کاملا زیبا است ، احتمالاً مورد علاقه من از این دو است.” “خاطرات بسیار خوبی از جمع آوری آن با مت لاک بود که چند سال بعد کشته شد.

“وقتی من و مت عراق را ترک کردیم ، تصمیم گرفتیم که یک روز آن را از وسط نصف کنیم و مدت زیادی در گاراژ من در یک جعبه نشسته بود. در واقع هرگز نتوانستم نیمی دیگر از آجر را به او بدهم.

“بعد از تشییع جنازه ، من موفق شدم آجر را از وسط نصف کنم و نیمه دیگر را به پسر پسر لاک بدهم.”

یازده خفاش نگاهی بی رحمانه و صادقانه به زندگی یک سرباز SAS برای خوانندگان فراهم می کند. این مجموعه خاطرات در برخی مواقع با واقعیت آسیب زای جنگ مدرن روبرو می شوند.

موفیت گفت: “جنگ به طور كلی باعث تأمل و تأمل می شود ، زیرا شما همیشه وارد عملیاتی نمی شوید كه از نظر ایدئولوژیك با آنها همسو شوید.” “من در آن زمان در مورد تعهد ما به عراق س questionsالاتی داشتم و هنوز هم به نوعی روی حصاری در آنجا نشسته ام.

“با این حال ، برخی از آدمهای بسیار بسیار بد وجود دارد که باید مورد بازخواست قرار گیرد. بنابراین می توانید به نوعی معضل اخلاقی را ببینید.

“دیدن نتایج جنگ باعث می شود تا شما در مورد انسانیت متوقف شوید. کاری که می توانیم با یکدیگر انجام دهیم غیر قابل تصور است. بنابراین هر کس در خط مقدم جبهه درگیر می شود ، مکث می کند و در معنای ارزش های اخلاقی شما تأمل می کند.

“من واقعاً به خدمتی که همه استرالیایی های ADF انجام می دهند افتخار می کنم. ما در سطح جهانی از چگونگی تعامل با جوامع محلی شهرت بسیار خوبی کسب کرده ایم. “

موفیت بهترین راه برای برقراری ارتباط با مردم محلی افغانستان را از طریق کریکت یافت. او کشف کرد که وقتی بازی شروع شد ، بومیان بالقوه شکاک نمی توانند در برابر پیوستن مقاومت کنند.

کریکت یکی از محبوب ترین سرگرمی های افغانستان است و منبع مشترک بین سربازان SAS استرالیا و افراد محلی شد.

موفیت گفت: “برخی از اقدامات بولینگ واقعاً جنون آمیز در افغانستان انجام شده است ، این احتمالاً چیزی است که با من درگیر است.”

“شما برخی از اقدامات بولینگ و اقدامات ضرب و شتم بسیار شگفت انگیز را مشاهده می کنید. آنها فقط خیلی خوب با شرایط سازگار می شوند. “

کسانی که به کریکت عادت ندارند برای درک جذابیت تلاش می کنند. چرا آخر هفته خود را برای چند ساعت ایستادن در معرض آفتاب و تماشای کسی که با مقداری بید به یک تکه چرم ضربه می زند تلف کنید؟

اما برخلاف بسیاری از ورزش ها ، کریکت با فرمت طولانی یک جنگ فرسایشی است – این یک بازی ذهنی به همان اندازه یک مسابقه فیزیکی است.

برای موفقیت ، یک کریکت ریز باید مقاومت ، تحمل و تحمل مدت طولانی بی تحرکی داشته باشد. از قضا ، این همان خصوصیاتی است که برای داشتن یک سرباز SAS لازم است.

موفیت گفت: “شما این کار را برای رفاقت انجام می دهید ، برای همسران خود نیز انجام می دهید.” “شما این کار را برای به دست آوردن یک آبجو انجام می دهید – این قسمت مورد علاقه روز هر کریکت است ، در پایان نشستن و نوشیدن یک آبجو ، دانستن اینکه شما برای تیم بیشترین تلاش را انجام داده اید.

“این مسئله در ارتش وجود دارد ، به ویژه در تیم های با عملکرد بالا که رنج مشترک دارند ، یا به عنوان یک امتیاز رنج می برند … من فکر می کنم قطعاً چیزی در آن وجود دارد.”

موفقیت روزافزون این ورزش در افغانستان یکی از جذاب ترین روایت های کریکت در قرن بیست و یکم است.

هنگامی که موفیت برای اولین بار در سال 2002 به افغانستان سفر کرد ، تیم ملی مردان در لیگ جهانی کرکت بخش 5 ICC شرکت می کرد و با تیم های ناشناخته کریکت وابسته مانند بوتسوانا ، نپال ، موزامبیک و وانواتو بازی می کرد.

در سال 2015 ، افغانستان در اولین جام جهانی کریکت شرکت کرد و دو سال بعد به عضویت کامل ICC درآمد.

آنها در حال حاضر در رتبه 10 در رتبه بندی ODI و T20 قرار دارند ، یک مکان عقب از هند غربی.

موفیت گفت: “من فکر می کنم این خارق العاده است.” “برای دیدن مردم در افغانستان ، و افغانی ها در استرالیا ، و نحوه صحبت آنها در مورد کریکت ، من فکر می کنم این زیاد نیست که بگویم این تقریباً ، از نظر روانشناختی ، یک تلاش ملت سازی است.

“این یک گواهی بزرگ برای کشور و مقاومت کشور برای ادامه مسیر و جعل رد پا در سطح جهانی در کریکت است.

وی گفت: “آنها عمیقا افراد پرشور و مغروری هستند و با دیدن بلند شدن تیم ملی خود از اعتماد به نفس و لذت زیادی برخوردار می شوند.

“این فوق العاده خونین است ، من خیلی غرق شده ام.”

قرار بود افغانستان در ماه نوامبر اولین آزمایش خود را مقابل استرالیا در WACA انجام دهد ، اما این مسابقه تاریخی به دلیل COVID-19 به تعویق افتاد.

موفیت امیدوار است که باشگاه محبوب کریکت Applecross بتواند در تور بین المللی بعدی خود در جلال آباد بازی کند.

موفیت گفت: “این خوش بینانه است ، اما شما هرگز نمی دانید.” “من می دانم وقتی در کابل مشغول خدمت بودم ، از کنار استادیوم قدیمی کابل عبور می کردم و می پرسیدم که آیا بازی کریکت در آنجا برگزار می شود؟”

از زمان بازنشستگی در ADF 18 ماه پیش ، موفیت به عنوان یک روانشناس ثبت نام شده مشغول به کار شد ، و یک مشاوره عملکرد انسانی را در اختیار داشت که با تیم های ورزشی و ارتش مشورت می کند.

موفیت همچنان متعصب کریکت است – تنها چیزی که می تواند او را در حضور در مسابقات Boxing Day در MCG متوقف کند ، یک همه گیری جهانی است.

خوشبختانه ، دولت ویکتوریا اخیراً اعلام کرده است که آنها 25000 تماشاگر را برای دومین مسابقه آزمایشی بین استرالیا و هند در تابستان امسال هدف قرار داده اند و بدون شک Moffitt یکی از اولین کسانی است که نام خود را برای خرید بلیط نشان می دهد.

MCG – پایتخت ورزشی نیمکره جنوبی – در تمام طول زمستان استرالیا ساکن بود ، و چندین باشگاه AFL مجبور شدند به سرعت از ایالت خارج شوند زیرا موج دوم ویروس کرونا ویرایش کرد.

اما ماه گذشته ، ریچموند تایگرز و طوفان ملبورن به طرفداران ورزش ویکتوریا چیزی برای تشویق بعد از چندین ماه محاصره دادند.

موفیت گفت: “من هفته گذشته چند متشكرانه به متن ها برای همسرانم ارسال كردم و گفتم كه ما ظروف نقره ای هر دو رمز فوتبال را به خانه آورده ایم.” “این ویکتوریا دو است و بقیه استرالیا هیچ.

“من این را با زبان روی گونه ام می گویم ، اما این را می گویم زیرا وقتی آن روز صبح به دفتر می رفتی و شهر را دور می زدی ، می توان کمی شنا كرد. مردم می توانند نور انتهای تونل را ببینند.

“همه فقط برای رفتن به میخانه آویزان هستند.

“مهمترین چیزی که من فکر می کنم ، تغییر کمی روانشناختی برای همه ، هنگام افتتاح MCG خواهد بود.”