چگونه محاکمه های دونالد ترامپ و انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان تلاقی خواهند کرد

Oفقط چهار برای رئیس جمهور شدن آمریکا، شرایط لازم است. ماده دوم قانون اساسی رؤسای جمهور را ملزم می کند که شهروندان طبیعی متولد شده باشند که به 35 سال سن رسیده اند و 14 سال در آمریکا زندگی کرده اند. اصلاحیه 22 اضافه می کند که نامزدها نباید قبلاً دو بار برای این شغل انتخاب شده باشند. دونالد ترامپ با وجود اصرار بر پیروزی در هر دو انتخابات 2016 و 2020، آن شرایط، از جمله مانع نهایی را برآورده می کند. هیچ چیز مانع از نامزدهایی که دچار مشکلات حقوقی، از جمله محکومیت های جنایی هستند، از نامزدی برای ریاست جمهوری جلوگیری نمی کند. چندین نامزد ریاست جمهوری حتی از پشت میله های زندان به دنبال این دفتر شده اند.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

پرونده ها و انتخابات مقدماتی به گونه ای با هم تداخل خواهند داشت که احتمالاً حاکمیت قانون را برخلاف خواست مردم قرار می دهد. در این ماه آقای ترامپ مسئول تجاوز جنسی و افترا به ای. جین کارول (او علیه این حکم استیناف می کند) شناخته شد. او ممکن است به زودی بیش از 5 میلیون دلاری که هیئت منصفه به او دستور داده است بدهکار باشد، زیرا وکیل خانم کارول خواستار غرامت جدید ناشی از دوبرابر کردن ترامپ در حضور در جلسه است. CNN روز بعد از صدور حکم

مدت زندان نیز یک خطر است. آقای ترامپ اولین رئیس‌جمهور سابق بود که در ۴ آوریل به اتهام جعل اسناد تجاری در دادگاه منهتن متهم شد. این کیفرخواست شامل پوشش ادعایی، درست قبل از انتخابات 2016، از پرداخت هایی برای پنهان کردن تلاش های ادعایی با استفانی کلیفورد، بازیگر فیلم های بزرگسالان (همچنین به عنوان استورمی دنیلز) و کارن مک دوگال، یک مدل است. به گفته آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن، آقای ترامپ به طور غیرقانونی چک های پولی را به خانم کلیفورد و مک دوگال و همچنین دینو ساجودین، دربان سابق برج ترامپ که گفته می شود از فرزندی که آقای ترامپ خارج از ازدواج پدرش کرده بود، پنهان کرده است.

در 23 می قاضی در مردم ایالت نیویورک در مقابل دونالد جی ترامپ اعلام کرد که آزمایش در 25 مارس 2024، دو ماه پس از فصل اولیه آغاز خواهد شد. بنابراین، نامزد پیشتاز جمهوری خواهان سه هفته قبل از محاکمه در نیویورک در 15 ایالت برای نمایندگان سوپر سه شنبه مبارزات انتخاباتی خواهد داشت و با شروع مراحل، آماده جذب رأی دهندگان در حدود 20 ایالت دیگر می شود. آقای ترامپ ممکن است برای هر یک از 34 مورد تا چهار سال زندان محکوم شود. اما تعداد کمی از مجرمان برای اولین بار در این اتهامات پشت میله های زندان قرار می گیرند. و برخی از کارشناسان حقوقی در مورد استراتژی آقای براگ تردید دارند. جعل سوابق طبق قانون نیویورک یک جنایت است. تبدیل این اتهامات به جنایت مستلزم پرداختن به جرم دیگری است.

توجه آقای ترامپ ممکن است در انتخابات مقدماتی – و در صورت پیروزی در انتخابات عمومی – با کیفرخواست در سایر موارد جنایی تقسیم شود. جمهوریخواهان جورجیا در 12 مارس مقدماتی خود را برگزار می کنند. در آن زمان، ممکن است آقای ترامپ برای محاکمه‌ای با تمرکز بر ادعاهایی مبنی بر اینکه پس از انتخابات 2020 به دنبال سوق دادن دولت هلو به نفع خود است، آماده می‌شود. یک سال پیش، یک هیئت منصفه بزرگ شروع به بررسی شواهدی کرد مبنی بر اینکه آقای ترامپ و متحدانش ممکن است “تلاش های غیرقانونی برای ایجاد اختلال در اداره انتخابات 2020” انجام داده باشند. رئیس جمهور سابق از برد رافن اسپرگر، وزیر امور خارجه جورجیا کمک خواست تا نزدیک به 12000 رای برای برگرداندن پیروزی جو بایدن در آنجا پیدا کند. این تحقیقات همچنین به تلاش های تیم ترامپ برای استخدام گروهی از انتخاب کنندگان جعلی برای ارائه به معاون رئیس جمهور، مایک پنس، در هنگام شمارش آرای انتخاباتی در 6 ژانویه پرداخته است.

فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون، به نظر می‌رسد که آماده است تا در تابستان با کیفرخواست‌ها پیش برود. رئیس هیئت منصفه ویژه در ماه فوریه گفت که او و اعضای هیئت منصفه‌اش توصیه کرده‌اند که بیش از 12 نفر از جمله آقای ترامپ را متهم کنند. خانم ویلیس در اواخر جولای شواهدی را به هیئت منصفه بزرگ ارائه خواهد کرد. رایان گودمن، از دانشگاه نیویورک، می‌گوید کیفرخواست‌ها «به احتمال زیاد» در ماه آگوست (که اولین مناظره مقدماتی برنامه‌ریزی شده است» ظاهر می‌شود، اما ممکن است این پرونده برای مدتی «در دعوای پیش از محاکمه گره بخورد».

وزارت دادگستری در حال جمع آوری شواهد در مورد دو دسته از اتهامات احتمالی جدی مشابه بوده است. هر دو در دست جک اسمیت، مشاور ویژه ای هستند که توسط مریک گارلند، دادستان کل، در نوامبر منصوب شد. آقای اسمیت در حال بررسی تلاش های آقای ترامپ برای براندازی انتخابات 2020 و نقش او در قیام 6 ژانویه است. ماه گذشته آقای پنس در این تحقیقات در برابر هیئت منصفه شهادت داد. و به نظر می رسد که آقای اسمیت آماده است آقای ترامپ را در ارتباط با مجموعه اسناد محرمانه ای که رئیس جمهور سابق از کاخ سفید برداشته و به مار-آ-لاگو، خانه اش در فلوریدا آورده است، متهم کند.

پس از چند ماه تأخیر از تصمیم یک قاضی دادگاه منطقه فدرال مبنی بر انتصاب یک “استاد ویژه” برای بررسی اسناد، در ماه دسامبر یک دادگاه تجدید نظر به تعلیق پایان داد و همه پرونده ها را به آقای اسمیت تحویل داد. به نظر می رسد او دید خود را گسترده تر کرده است. او اخیرا احضاریه‌هایی را صادر کرده است که به بررسی معاملات تجاری آقای ترامپ با هفت کشور خارجی مربوط به سال 2017 می‌پردازد. خط تحقیقات جدید می‌تواند با تلاشی برای توضیح اینکه چرا آقای ترامپ همه آن پرونده‌ها را هنگام خروج از کاخ سفید با خود برده است، تحریک شود. جویس ونس، استاد حقوق در دانشگاه آلاباما و سابق ایالات متحده وکیل، اتهامات پرونده اسناد را «قبل از شروع فصل تعطیلات تابستانی» پیش بینی می کند.

در هر مرحله، آقای ترامپ بازرسان را به دلیل هدف قرار دادن ناعادلانه او محکوم کرده است. در نامه ای به آقای گارلند در 23 می، وکلای او آقای اسمیت را به تعصب متهم کردند. آنها پیش از درخواست ملاقات با دادستان کل برای بحث در مورد “بی عدالتی در حال انجام” می نویسند: “هیچ رئیس جمهور ایالات متحده در تاریخ کشور ما هرگز به این شکل ظالمانه و غیرقانونی مورد تحقیق بی اساس قرار نگرفته است.” توسط وکیل ویژه شما».

انباشته شدن پرونده ها علیه آقای ترامپ هنوز می تواند به او آسیب برساند. اما، تا کنون، تاثیر آنها در میان جمهوریخواهان کاملا برعکس بوده است. آنها را برانگیخته است، نه اینکه آنها را وادار کند که بگویند: “شما اخراج شدید!”

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید. می‌توانید مقالات دیگری را درباره انتخابات 2024 بخوانید و تغییرات در رتبه‌بندی جو بایدن را دنبال کنید.