چرا کانکتیکات جادوگران را تبرئه می کند؟

منN 1642 COLONIAL کانکتیکات فهرستی از 12 جنایت بزرگ را که شامل قتل، آدم‌ربایی، خیانت و جادوگری می‌شد، به تصویب رساند. پنج سال بعد، آلس یانگ اولین فردی بود که در آمریکای مستعمره به جرم جادوگری اعدام شد. در 26 مه 1647، او در محوطه خانه اجتماعات هارتفورد، که اکنون محل خانه قدیمی ایالت است، به دار آویخته شد. ده نفر دیگر به دلیل جادوگری در کانکتیکات اعدام شدند و بیش از 30 نفر بین سال های 1647 تا 1697 به خاطر آن متهم شدند. بیش از 375 سال پس از اعدام یانگ، ممکن است عفو او نزدیک باشد.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

ماه گذشته یک کمیته قضایی مجلس قانونگذاری ایالتی موافقت کرد که قطعنامه ای را بررسی کند که متهمان به جادوگری در کانکتیکات را تبرئه می کند. در جلسه دادگاه اول مارس، ویلیام اسلوات، یک کودک نه ساله، شهادت داد که ای کاش یک ماشین زمان داشت تا بتواند به متهم کمک کند. جان کیسل، یک سناتور ایالتی جمهوری خواه، از نقش ایالت در هرگونه تبرئه تعجب کرد، زیرا محاکمه ها قبل از وجود ایالات متحده، زمانی که کانکتیکات مستعمره بود، انجام شد: “وقتی این مسیر را طی کردید، به کجا ختم می شود؟” لوتر ویکز، از نوادگان یک شماس که احتمالاً در پیگرد قانونی دخالت داشته است، پاسخ داد که دولت هیچ مشکلی در جشن گرفتن جنبه های مثبت تاریخ استعماری ندارد. لازم بود جنبه تاریک آن را نیز بپذیرد.

بسیاری از متهمان به جادوگری آسیب پذیر بودند. زن باردار مجرد هدف مکرر بود. یانگ، یک تازه وارد، ممکن است هدف قرار گرفته باشد زیرا برخی فکر می کردند که او باعث شیوع آنفولانزا شده است. بث کاروسو، یکی از بنیانگذاران پروژه تبرئه محاکمه جادوگران کانکتیکات، متشکل از مورخان و فرزندان آماتور، می گوید که جد شوهرش به جرم جادو کردن اسلحه ای که سه سال قبل به طور تصادفی یک نفر را کشته بود، مقصر شناخته شد، حتی اگر او آنجا نبود. برخی ممکن است مجبور به اعتراف شوند. بسیاری از آنها در پای چوبه دار به پایان رسیدند. دیگران با آزمایش جوجه اردک مواجه شدند: جادوگران مشکوک در آب انداخته شدند. بی گناه غرق شد و گناهکار شناور شد.

سارا جک، مجری مشترک پادکست «تو نباید رنج نکشی»، یک پادکست محاکمه جادوگران، سه سال پیش متوجه شد که از نوادگان وینیفرد بنهام، آخرین فرد متهم به جادوگری در کنتیکت است. او می گوید: «من گیج شدم. من نمی‌دانستم محاکمه‌های جادوگران بیشتری در نیوانگلند خارج از سلم وجود دارد.» دانش‌آموزان در مورد محاکمه‌های جادوگرانی که در همسایگی ماساچوست اتفاق افتاد، یاد می‌گیرند. آرتور میلر، نمایشنامه نویس، از محاکمه های سال 1692 به عنوان تمثیلی از هراس ضد کمونیستی استفاده کرد. سالم، قلب هیستری، تاریخ خود را پذیرفته و به یک مکان توریستی شیک و جادویی تبدیل شده است، با تعداد زیادی عصا برای فروش.

ماساچوست تلاش های متعددی برای جبران کرده است. در سال 1702 دادگاه عمومی ماساچوست این محاکمات را غیرقانونی اعلام کرد. یک دهه بعد، دولت این محکومیت ها را لغو کرد. در سال‌های 1957 و 2001 جادوگران بیشتری تبرئه شدند. به لطف تلاش‌های کودکانی که روی یک پروژه تاریخی کار می‌کردند، آخرین جادوگر متهم در ماساچوست تابستان گذشته از اتهامات خلافکار پاک شد. همچنین سال گذشته نیکولا استورجن، اولین وزیر وقت اسکاتلند، پس از مرگ از هزاران نفری که به عنوان جادوگر در اسکاتلند تحت تعقیب قرار گرفتند، عذرخواهی کرد.

اما در کانکتیکات تلاش ها تنها در سطح محلی موفق بوده است. شورای شهر در ویندزور، جایی که یانگ در آن زندگی می کرد، او را در سال 2017 تبرئه کرد. طرفداران این لایحه امیدوارند که دنباله ای تاریخی برای یادآوری متهمان معنادار باشد. برخی می گویند که قانونگذاران مسائل مهم تری نسبت به تبرئه کشته شدگان برای نزدیک به چهار قرن دارند. جین گاریبای، که این لایحه را در مجلس نمایندگان ایالت ارائه کرد، می‌گوید که تبرئه مدت زیادی طول کشیده است و هر بی‌عدالتی ارزش جبران دارد. او می گوید: «این یک اشتباه بود. این لایحه “گفتن ما متاسفیم” است.

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.