چرا هرج و مرج در مرز ایالات متحده و مکزیک ظاهر می شود؟

اساز ماه مارس مهاجران 2020 که سعی داشتند از مرز جنوب غربی آمریکا عبور کنند، با استفاده از عنوان 42، یک اقدام الهام گرفته از بیماری همه گیر، نزدیک به 2.8 میلیون بار اخراج شده اند. جای تعجب نیست که رئیس جمهور جو بایدن برای صحنه های آشفته با پایان سیاست در 11 می آماده باشد. او دستور داده است که 1500 سرباز به مرزها بروند تا از گمرکات و حفاظت از مرزها حمایت کنند.CBP) عوامل. چندین شهر مرزی در تگزاس از جمله ال پاسو و لاردو که با موجی از مهاجران برای رسیدگی مواجه هستند، قبلاً وضعیت اضطراری اعلام کرده اند. نتیجه برای مهاجران سخت خواهد بود – و از آنجایی که تعداد آنها بالاست، از نظر سیاسی برای آقای بایدن بد خواهد بود.

عنوان 42 مجاز است CBP پردازش سریع و اخراج مهاجران به دلایل بهداشت عمومی، چه به کشور خود یا در برخی موارد، به مکزیک، که موافقت کرده بود برخی از ملیت ها و همچنین ملیت های خود را پس بگیرد. آقای بایدن برای اولین بار در آوریل 2022 تلاش کرد عنوان 42 را پایان دهد، اما کشمکش در دادگاه ها توسط ایالت های تحت رهبری جمهوری خواهان که بر امنیت مرزها تاکید داشتند، آن را تا کنون زنده نگه داشته است. رژیمی که جایگزین آن خواهد شد، گسترش رویکرد چماق و هویج است که آمریکا از اواخر سال گذشته در حال آزمایش آن بوده است: گسترش مسیرهای قانونی و در عین حال سرکوب کسانی که از آنها استفاده نمی کنند.

آمریکا به سیاستی ادامه خواهد داد که تاریخ آن از ژانویه آغاز می‌شود، مبنی بر پذیرش 30000 پناهجو در ماه در مجموع از کوبا، هائیتی، نیکاراگوئه و ونزوئلا در صورت درخواست از طریق این کشور. CBP یکی، یک برنامه، به جای عبور غیرقانونی (این بخش کوچکی از کسانی است که امیدوارند وارد شوند). همچنین در مجموع تا 100000 نفر از السالوادور، گواتمالا و هندوراس از طریق فرآیند الحاق مجدد خانواده به آن نیاز دارند. عنوان 8، قانون عادی مهاجرت، جای عنوان 42 را خواهد گرفت. این یک چوب بزرگتر است. هر کسی که بخواهد به طور غیرقانونی وارد آمریکا شود، به مدت پنج سال از درخواست برای ورود منع خواهد شد. بر اساس عنوان 42، مهاجران می‌توانند چندین بار تلاش کنند که عبور کنند. اکنون آنها ممکن است به دلیل تلاش برای ورود مجدد با اتهامات جنایی روبرو شوند.

طرح آمریکا متکی بر تمایل مکزیک برای بازگرداندن مهاجران از برخی کشورهایی است که روابط دیپلماتیک آمریکا با آنها آنقدر بد است که پروازهای اخراج وجود ندارد. ترزا کاردینال براون از مرکز سیاست دو حزبی، یک اتاق فکر در واشنگتن، خاطرنشان می کند که این یک “آسیب پذیری” است. دی سی. اظهارات ستیزه جویانه اداره مبارزه با مواد مخدر و برخی جمهوری خواهان که مکزیک را مقصر بحران مواد افیونی آمریکا می دانند، به روابط با مکزیک کمکی نکرده است، زیرا باندهای مکزیکی فنتانیل را از مرز عبور می دهند.

اصطکاک به همکاری مهاجرت نفوذ کرده است. یک مقام مکزیکی می‌گوید هزینه سیاسی دیده شدن برای انجام کارهای کثیف آمریکا در حال افزایش است. رئیس‌جمهور آندرس مانوئل لوپز اوبرادور از زمانی که رئیس آژانس مهاجرت مکزیک، یکی از متحدان نزدیکش، در ماه آوریل به سهل انگاری در مورد آتش‌سوزی در یک مرکز بازداشت مهاجران در شمال مکزیک که در آن 40 نفر جان باختند، متهم شد، دوبار فکر می‌کند. بر روی زمین، تعداد کمی از ماموران مکزیکی می خواهند خود را در موقعیت مشابهی بیابند، بنابراین بسیاری از آنها به جای بازداشت مهاجران در مسیر شمال، آنها را تکان می دهند. تنها در 2 می، نه روز قبل از پایان عنوان 42، مکزیک موافقت کرد که طبق عنوان 8، همان ملیت هایی را که طبق عنوان 42 با آنها موافقت کرده بود، ادامه دهد.

کارشناسان سیاست مهاجرت، بسته آقای بایدن را بهترین بسته برای سال‌ها ستایش می‌کنند. اما اعداد محض احتمالاً آن را در بر خواهند گرفت. تعداد بی سابقه ای از مردم در تلاش برای مهاجرت هستند. دستگیری های مرزی از سال 2018 شش برابر شده و در سال گذشته به 2.4 میلیون رسیده است. ترکیبی از مسیرهای قانونی و مجازات های سخت تاکنون نتوانسته است آنقدر قوی باشد که دولت انتظار داشت. تعداد ونزوئلایی‌هایی که در تلاش برای عبور غیرقانونی از مرز دستگیر شدند، از اکتبر سال گذشته، زمانی که مسیر قانونی برای آنها باز شد، تا فوریه 2023 به شدت کاهش یافت، اما از آن زمان دوباره افزایش یافته است.

حتی در جایی که برخورد با مهاجران کاهش یافته است، به این دلیل نیست که مردم در خانه مانده اند. بلکه در جاهای دیگر منطقه در بلاتکلیفی هستند. هزاران نفر در شمال مکزیک منتظرند تا شانس خود را پس از پایان عنوان 42 امتحان کنند. دولت بایدن تخمین می زند که روزانه 13000 نفر درخواست پناهندگی می کنند.

با توجه به این موضوع، ایالات متحده نیز در تلاش است تا با مهاجرت نزدیک به منبع مقابله کند. این کشور قصد دارد مراکز پردازش منطقه ای را افتتاح کند که از گواتمالا و کلمبیا شروع می شود تا افراد آسیب پذیر را شناسایی کرده و گزینه های آنها را ارائه دهد. در آوریل، دولت یک برنامه 60 روزه را برای مقابله با قاچاق انسان از طریق Darién Gap، یک گستره جنگلی خائنانه بین کلمبیا و پاناما، اعلام کرد که مهاجران باید هنگام رفتن به شمال از آن عبور کنند. (بیش از 87000 نفر از جمله چینی ها و هندی ها در سه ماهه اول سال جاری از آنجا عبور کردند که در مدت مشابه سال گذشته کمتر از 14000 نفر بود.) اما برنامه ها مبهم هستند. و مقابله با علل ریشه‌ای در آمریکای مرکزی، مانند کمبود شغل، سال‌ها طول می‌کشد تا نتیجه بدهد.