چرا دموکرات ها به کمک ترامپ ادامه می دهند؟

“من بیرون بیار روی کوهن، یک وکیل وحشی سرخ‌پوش و طعمه‌دار همجنس‌گرا، یک بار به ویلیام سفایر، یک مقاله‌نویس محافظه‌کار، گفت: «بدترین دشمنان من، و اینگونه است که آنها را وادار می‌کنم خودشان را شکست دهند.» دونالد ترامپ، سال‌ها مشتری و شاگرد سرسخت آقای کوهن، از مربی خود پیشی گرفته است: آقای ترامپ بدترین‌ها را در همه – دشمن، متحد و بیننده – به رخ می‌کشد.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

ردیاب آنلاین چگونه می توان نشئه گمانه زنی های خبری و رسانه ها را با نزدیک شدن به محاکمه آقای ترامپ در 4 آوریل توضیح داد. CNN ساخته شده تا تماشاگران نفس نفس زدن بتوانند زمانی که هواپیمای ترامپ او را از فلوریدا به نیویورک می رساند، دنبال کنند؟

و چگونه می توان خود کیفرخواست را توضیح داد؟ دموکرات‌ها و مفسران دلسوز آنها پیش‌بینی می‌کردند که وقتی اتهامات افشا شود، به مراتب تیره‌تر از اتهامات آشناتر مبنی بر اینکه آقای ترامپ طرحی را در سال 2016 برای پرداخت پول خفه‌کننده برای خفه کردن افشاگری‌های شرم‌آور و افزایش شانس خود برای ریاست‌جمهوری سازماندهی کرد، ثابت می‌شود. آنها گفتند که این کیفرخواست نشان می‌دهد که آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن، به یک بازی غیرمعمول اتکا نکرده است تا آنچه را که طبق قوانین ایالتی بزهکاری است – جعل سوابق تجاری – با مرتبط کردن آنها با نقض قانون تأمین مالی کمپین، به جنایت تبدیل کند. آنها پیش‌بینی کردند که آقای براگ روی شهادت مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ حساب نمی‌کند، زیرا صداقت او ممکن است هیئت منصفه را تحت تأثیر قرار ندهد، زیرا او قبلاً در این طرح و دروغگویی به کنگره اعتراف کرده است.

اما در نهایت شگفتی این بود که کیفرخواست صادر نشد. البته همانطور که مدافعان آقای براگ می گویند، هیچ آمریکایی نباید فراتر از قانون باشد. هیچ اصل حکومت داری خوب نمی تواند رؤسای جمهور سابق را از تعقیب کیفری به دلیل ارتکاب جنایت مصون سازد. در مورد آقای ترامپ نیز عدالت خشن وجود دارد، که اغلب مخالفان خود را به زندان می اندازند و خود را در دادگاه می بینند. اما آقای براگ در انتخاب متهم کردن رئیس جمهور سابق به این جنایات، کمتر از اینکه آن را در معرض خطر قرار دهد، برای اثبات حاکمیت قانون تلاش کرده است. او مسیر بازگشت آقای ترامپ به نامزدی جمهوری خواهان و در نتیجه به کاخ سفید را هموار کرده است.

چندی پیش به نظر می رسید که ترامپ به عنوان یک نیروی سیاسی رو به زوال است. حتی برخی از حامیان او نگران بودند که در حالی که او درباره انتخابات 2020 و برنامه استیضاحش ناله می کرد، متوجه شد که به جای حمایت از نگرانی های آمریکایی ها، با وسواس به دنبال نارضایتی های شخصی کهنه شده است. فاکس نیوز دوربین هایش را از او دور کرده بود و آنها را با یک رقیب به ظاهر قدرتمند، فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، آموزش داده بود.

اما این کیفرخواست آقای ترامپ را از آهاب به نهنگ بزرگ سفید تبدیل می کند. با نگاهی دوباره به او، او دوباره دموکراسی آمریکا را مورد تحقیر قرار می دهد. آقای براگ نارضایتی های آقای ترامپ را به زمان حال و او را به نقش مورد علاقه اش به عنوان هدف چپ های وسواسی بازگردانده است. آقای ترامپ دوست دارد به جمعیت خود بگوید: «آنها دنبال من نمی آیند». “آنها دنبال شما می آیند و من فقط سر راه آنها ایستاده ام.” پس از کیفرخواست، او یک سخنرانی بسیار شرورانه در باشگاه خود در فلوریدا ایراد کرد. او گفت: «تنها جنایتی که مرتکب شده‌ام این است که بدون ترس از ملت خود در برابر کسانی که به دنبال نابودی آن هستند، دفاع کنم.»

آقای ترامپ این اتهامات و هرگونه ارتباطی را رد کرده است، اما اعتراف کرده است که برای حفظ آبروی خود، بدون توجه به هیچ کمپین، پولی را پرداخت کرده است. رسوایی‌های جنسی در گذشته که شامل پرزیدنت بیل کلینتون و سناتور جان ادواردز می‌شد، نشان می‌دهد که رای‌دهندگان و هیئت منصفه تحمل بالایی نسبت به شیطنت‌های سیاسی برای پنهان کردن مسائل صمیمی دارند.

شاید آقای براگ در پایان هیئت منصفه را متقاعد کند. اما با توجه به اینکه آقای ترامپ در این پرونده تا ماه دسامبر به دادگاه باز نمی گردد، حتی جمهوری خواهانی که مصمم به توقف او هستند، دادستان دموکرات را به بازی سیاسی متهم می کنند. سناتور میت رامنی از یوتا گفت که آقای براگ “سابقه خطرناکی برای جرم انگاری مخالفان سیاسی ایجاد کرده است”. آقای ترامپ در نظرسنجی‌های اخیر افزایش یافته است و او ادعا می‌کند که با درخواست‌هایش برای حمایت از دادستانی منهتن، میلیون‌ها دلار کمک مالی دریافت کرده است.

در واضح‌ترین شاخص احساسات جمهوری‌خواهان، مخالفان آقای ترامپ برای نامزدی لازم دانسته‌اند که از او عقب بمانند. (یک استثناء نجیب، آسا هاچینسون، فرماندار سابق آرکانزاس است که گفت آقای ترامپ به دلیل احترام به سیستم قضایی و ریاست جمهوری باید کناره گیری کند.) در اواسط ماه مارس، آقای دیسانتیس آقای ترامپ را به دلیل «پرداخت پول خفه به یک ستاره فیلم های پورن» مسخره کرد. “. اما او به زودی به گروه کر ملحق شد و با قولی توخالی مبنی بر «کمک به درخواست استرداد» سر و صدا کرد.

دوپ و دعا

ظاهراً کاخ سفید این را خبر خوبی می داند. گفته می شود که جو بایدن، که به طور قطع نامزد انتخابات مجدد خواهد شد، معتقد است که آقای ترامپ راحت ترین جمهوری خواه برای شکست دادن است. سایر کیفرخواست‌های تهدیدآمیزتر احتمالاً در مسیر آقای ترامپ قرار دارند، به دلیل تلاش‌های او برای لغو انتخابات و کنار گذاشتن اسناد طبقه‌بندی شده. نشریه سیاسی در 4 آوریل گزارش دادند که مشاوران آقای بایدن معتقدند رای دهندگان نوسانی که آقای ترامپ را در سال 2020 ترک کردند، با توجه به همه خشمی که او ایجاد می کند، به او باز نخواهند گشت.

چه پیش فرض های خطرناکی آقای ترامپ ممکن است در انتخابات ۲۰۲۰ با ۷ میلیون رای شکست خورده باشد، اما او تنها بیش از ۴۰ هزار رای با بایدن در کالج الکترال فاصله داشت. در یک کارزار انتخاباتی عمومی، آقای ترامپ می‌تواند روی دوقطبی شدن حساب کند تا جمهوری‌خواهان شک را پشت سر خود جمع کند و میزان محبوبیت آقای بایدن طبق معیارهای تاریخی پایین است. چه کسی می داند که ممکن است برای سلامتی یا اقتصاد او چه اتفاقی بیفتد. کیفرخواست در نیویورک ممکن است به آقای ترامپ کمک کند تا هرگونه اقدام قانونی دیگر علیه خود را تحقیر کند.

زمانی می‌توان امیدوار بود که چالش نجابتی که توسط آقای ترامپ مطرح شد، بهترین‌ها را در آمریکا به نمایش بگذارد. در عوض، آقای ترامپ از جمهوری‌خواهان متعصب و کوئیسلینگ ساخته و در عین حال دموکرات‌ها را ملتهب و بی‌حوصله می‌کند و رسانه‌های خبری را قطبی می‌کند، که به عبارتی فاسد است. او قول می‌دهد که آمریکا را بزرگ کند، اما به بدتر کردن آن ادامه می‌دهد، و تا پایان کار فاصله زیادی دارد.

از لکسینگتون، ستون نویس ما در مورد سیاست آمریکا بیشتر بخوانید:
نحوه نوشتن کتاب کمپین عالی ۲۰۲۴ (۲۸ مارس)
چگونه جنگ عراق به تهدیدی برای دموکراسی آمریکا تبدیل شد (22 مارس)
چرا رهبران آمریکا از اهمیت دادن به مدارس دست کشیدند؟ (16 مارس)

همچنین: چگونه ستون لکسینگتون نام خود را گرفت