چرا دزدیدن پولی که برای کمک به بیماری همه گیر در نظر گرفته شده بود برای کلاهبرداران بسیار آسان بود

منn “گلدفینگر”، را اوریک گلدفینگر، هفتمین رمان از سری جیمز باند نوشته ایان فلمینگ، قصد دارد 15 میلیارد دلار از دولت فدرال با کمک گاز اعصاب، یک بمب اتمی دزدیده شده و عوامل عملیاتی از گروه های مختلف جنایتکار سرقت کند. با ظهور کووید-19 در سال 2020، یک نابغه شیطانی که می‌خواست آن چیزها را بدزدد، گزینه بسیار ساده‌تری نسبت به نفوذ به فورت ناکس داشت. او که فقط به شماره های تامین اجتماعی دزدیده شده، نام های ساختگی شرکت ها و مقدار زیادی از صفرا محض مسلح بود، به سادگی می توانست دولت را وادار کند که این پول را به او بدهد.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

طبق برآوردهای سرویس مخفی، 100 میلیارد دلار پولی که برای کمک به مردم برای عبور از اختلال همه گیر در نظر گرفته شده بود، به سرقت رفت. در 1 فوریه، کمیته نظارت مجلس نمایندگان که به تازگی تحت کنترل جمهوری خواهان است، اولین جلسه استماع خود را در مورد “اتلاف، تقلب و سوء استفاده” در اداره برنامه های امداد کووید در آمریکا برگزار کرد. این جلسات نوید تبدیل این موضوع را به یک موضوع سیاسی می دهد.

بخش عمده ای از پول سرقت شده تا کنون از دو برنامه به طور خاص تامین شده است – گسترش فدرال بیمه بیکاری.رابط کاربری(ppp). هر دو نتیجه دو قانون امضا شده توسط دونالد ترامپ بودند: قانون اولین واکنش به کروناویروس خانواده ها و قانون کمک، امداد و امنیت اقتصادی کرونا در مارس 2020. کیفرخواست کیفری برخی از متهمان دزدی تاکنون حاکی از استخراج پول از این طرح ها است. به خصوص سخت نبود در بسیاری از ایالت ها، کلاهبرداران با استفاده از شماره های تامین اجتماعی دزدیده شده، همراه با نام های کارفرمای ساختگی یا قرض گرفته شده، به سادگی درخواست مزایا می کردند و کارت های نقدی را به آدرس هایی که می توانستند آنها را تحویل بگیرند و نقد کنند، ارسال می کردند.

راحت تر سرقت از هنوز بود ppp طرح. این وام از طریق بانک های تجاری به شرکت ها برای پوشش هزینه های حقوق و دستمزد می داد. اما به کمک سرعت، دقت لازم محدود شد. برخی از کلاهبرداران با اختراع صدها کارمند ساختگی موفق به سرقت میلیون ها دلار شدند. احتمالاً چیزهای زیادی توسط کلاهبرداران فرصت طلب گرفته شده است. اما به گفته جوزف گیلسپی از FBIگروه‌های جنایت سازمان‌یافته که به خوبی تثبیت شده بودند نیز به سرعت فرصت را دیدند. او می‌گوید: «آنها از این جهت متمایز بودند که می‌دانستند وقتی برنامه‌های عام المنفعه وجود دارد، می‌توان از آنها استفاده کرد. در ماه دسامبر، سرویس مخفی گزارش داد که گروه های هکر مرتبط با دولت چین از جمله گروه هایی هستند که از طرح های امداد غیر بیمه ای دولتی سرقت می کنند.

چرا تقلب به این راحتی بود؟ میشل اورمور، یکی از اعضای بنیاد قرن، یک اندیشکده، که از اواخر سال 2021 تا دسامبر 2022 در بخش کار کار می کرد، می گوید که برخی از آنها احتمالاً اجتناب ناپذیر بودند. رابط کاربری او خاطرنشان می کند که سیستم هایی برای دریافت پول از درب خانه. از آنجایی که سرعت بر سختگیری اولویت داده شد، کشورهای سراسر جهان متحمل تقلب شدند. اما خانم اورمور بر این باور است که آمریکا ممکن است به دلیل سیستم‌های چندپاره و فدرال خود آسیب‌پذیر بوده باشد. از جمله ناحیه کلمبیا، پورتوریکو و ما جزایر ویرجین، 53 سیستم مختلف بیمه بیکاری وجود دارد. حتی قبل از شیوع بیماری همه‌گیر، بسیاری از طرح‌ها مدت‌ها بود که بودجه کافی نداشتند. هزینه های اداری به مدت 20 سال به طور مداوم کاهش یافته بود. در برخی از ایالت ها، سیستم ها هنوز از یک زبان برنامه نویسی مرکزی از دهه 1950 و 1960 استفاده می کنند. اما حتی کشورهایی که دارای سیستم‌های «مدرن شده» بودند، گاهی اوقات بیشتر، به دلیل اینکه به تازگی از بازار خریداری شده بودند، با مشکل مواجه شدند. آی تی سیستم ها سوراخ های بیشتری نسبت به سیستم های باستانی که به خوبی درک شده بودند، داشتند.

جیمز کامر، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان، در آغاز جلسات استماع خود، استدلال کرد که “با هزینه های هنگفت دولت فرصتی برای اتلاف، تقلب و سوء استفاده به وجود می آید” و دولت جو بایدن اجازه داده است این اتفاق بیفتد. در واقع، بسیاری از سرقت‌ها احتمالاً در مراحل اولیه همه‌گیری، زمانی که دونالد ترامپ هنوز در کاخ سفید بود و اجازه هدر رفتن هزینه‌ها را صادر کرد، رخ داده است. و حداقل از نظر جلوگیری از فقر مردم، این طرح ها موفقیت آمیز بود. با این حال، از آنجایی که محاکمه های بیشتر و بیشتر میزان سرقت را آشکار می کند، عموم ممکن است آن را فراموش کنند.

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید. داستان های مربوط به بیماری همه گیر را می توان در مرکز کروناویروس ما یافت.