چرا برنده شدن در مسابقه دادگاه عالی ویسکانسین بسیار مهم است

Eداوران اساساً عجیب است مثال کامل این رقابت برای پر کردن یک صندلی باز برای دادگاه عالی ویسکانسین است. این دو نامزد برای تنها مناظره کمپین در 21 مارس با هم دیدار کردند. دنیل کلی، محافظه کار نسبتا، در سخنان پایانی خود اصرار داشت که کاملاً غیرسیاسی است. وی گفت: ما نباید در مورد سیاست صحبت کنیم. مجری، یک روزنامه نگار سیاسی که بیشتر سوالات سیاسی می پرسید، از حامی مناظره، وب سایتی به نام WisPolitics.com تشکر کرد. روزنامه‌نگاران سپس نزد مشاور مطبوعاتی آقای کلی، یک فعال حزب جمهوری‌خواه و کاندیدای سابق ستوان فرمانداری رفتند تا مصاحبه کنند.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

مشکل این است که هیچ کس باور ندارد که قضات غیرسیاسی باشند. این رقابت با صرف حداقل 30 میلیون دلار توسط عوامل حزبی برای تبلیغات تلویزیونی به گرانترین انتخابات قضایی در کشور تبدیل شده است. این رقابت موازنه ایدئولوژیک را تعیین خواهد کرد که رأی دهندگان بیشتر به عنوان یک شورای عالی قانونگذاری رفتار می کنند تا یک نهاد قضایی مشورتی.

انتظار می‌رود آقای کلی که در سال 2016 توسط یک فرماندار جمهوری‌خواه به دادگاه منصوب شد، برای حفظ خطوط منطقه‌ای کنترل‌شده در ایالت حکم صادر کند. همچنین انتظار می‌رود که او به اجرای ممنوعیت سقط جنین که در سال 1849 تصویب شد رای دهد. جانت پروتاسیویچ، رقیب او، یک قاضی دادگاه مداری لیبرال از میلواکی، نظرات خود را بدون ظرافت تلگراف می کند. او مکرراً در مورد اعتقاد اساسی خود صحبت می کند که یک زن حق انتخاب دارد. و او نقشه های فعلی را تقلبی خوانده است. «من ارزش‌هایم را همانجا مطرح کردم. خانم پروتاسیویچ می‌گوید: می‌توانید با یک جستجوی ساده در گوگل به ارزش‌های دن کلی پی ببرید.

دموکرات ها امیدوارند که انتخابات 4 آوریل به شکستن بن بست جمهوری خواهان در سیاست ایالتی کمک کند. بن ویکلر، رئیس حزب ایالتی می‌گوید: «این انتخابات نقطه‌ی کلیدی در تاریخ سیاسی ویسکانسین است. ویسکانسین، به جای کل ایالات متحده، یک ایالت عمیقا و تلخ تقسیم شده است، با شکاف تقریباً مساوی بین جمهوری خواهان و دموکرات ها. در رقابت‌های سراسری، دموکرات‌ها در ویسکانسین اندکی بیشتر از آنچه در سال‌های اخیر شکست خورده‌اند، پیروز شده‌اند. فرماندار، تونی اورز، و یکی از دو سناتور ایالات متحده، وزیر امور خارجه و دادستان کل، یک دموکرات است. با این حال، خطوط مطلوب منطقه به این معنی است که جمهوری خواهان کاملاً بر مجلس قانونگذاری تسلط دارند. آنها 64 کرسی از 100 کرسی مجلس ایالتی و 21 کرسی از 33 مجلس سنا را دارند که یک کرسی کمتر از اکثریت فوق العاده است. این بدان معناست که در بهترین حالت، یک فرماندار دموکرات می تواند قوانین جمهوری خواه را وتو کند، اما هیچ شانسی برای تصویب قوانین خود ندارد.

این خطوط به طور پیوسته به عنوان پرطرفدارترین خطوط در کشور رتبه بندی می شوند. آقای ویکلر امیدوار است که نقشه ها دوباره مورد بازبینی قرار گیرند. سال گذشته دادگاه عالی که با اکثریت محافظه‌کاران حکم می‌کرد، به جای اینکه به دنبال مصالحه باشد، در کنار قوه مقننه جمهوری‌خواه قرار گرفت. (قانون ویسکانسین می گوید که قانونگذار و فرماندار قرار است بر روی نقشه به توافق برسند.) همچنین در مورد چالش های رای گیری به طور غیرعادی سختگیرانه بود و کار رای دادن غیابی را دشوارتر می کرد. آقای ویکلر هشدار می‌دهد که سه عضو هیئت هفت نفره می‌خواستند به شکایت دونالد ترامپ برای لغو شکست وی در انتخابات سال 2020 رسیدگی کنند. آقای ویکلر می‌ترسد که انتخابات با لبه چاقو در سال 2024 ممکن است مورد ابهام قرار گیرد. او می‌گوید: «زندگی در ویسکانسین به معنای کنار گذاشتن این خیال است که تهدید دموکراسی از بین رفته است».

جمهوری خواهان موافق هستند که دموکراسی در خطر است، اما استدلال می کنند که تهدید از طرف دیگر است. اسکات واکر، آخرین فرماندار جمهوری‌خواه ایالت، می‌گوید با حضور خانم پروتاسیویچ، دادگاه «نقشه‌ی جنگ‌طلبی صرفاً حزبی را اتخاذ می‌کند، برخلاف حس سازش». او ادعا می کند که دموکرات ها امیدوارند از دادگاه برای غصب مجلس قانونگذاری ویسکانسین استفاده کنند زیرا نمی توانند در آن پیروز شوند. او می‌گوید، به‌ویژه رای‌دهندگان جوان «تلقین» شده‌اند و «این را قدر نمی‌دانند فقط به این دلیل که یک فرماندار دموکرات و رئیس‌جمهور دموکرات وجود دارد، این بدان معنا نیست که آنها به هر چه می‌خواهند می‌رسند». او خانم پروتاسیویچ را متهم می‌کند که به آنها وعده پیروزی‌های سیاسی می‌دهد، حتی اگر این به معنای اتخاذ تصمیم‌های غیرقانونی باشد.

این درست است که خانم پروتاسیویچ بر روی خطوط سیاسی که به سختی بر مسائل حقوقی تمرکز دارند، مبارزات انتخاباتی کرده است. به عنوان مثال، او در یک سری تبلیغات، دیدگاه خود را مبنی بر قانونی بودن سقط جنین برجسته کرده است. این مطمئناً مسابقه را متحرک می کند. قبل از مناظره تلویزیونی، یک معترض که لباس رحم پوشیده بود، در خارج از سالن حاضر شد تا به تماشاگران سلام کند. اما این موضوع عجیبی است که جمهوری خواهان باید از آن شکایت کنند: آنها مدت هاست که نه فقط به انتخابات بلکه به انتصابات قضایی بر اساس دلایل تقریباً کاملاً حزبی نزدیک شده اند.

آقای ویکلر می‌گوید دموکرات‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه به سمت خود متمایل شوند، زیرا جایگزین آن معادل «خلع سلاح یک‌جانبه» است. او می‌گوید کاندیداهایی که «برای یک پیام کاملاً غیرسیاسی در مورد شایستگی بحث می‌کنند… ممکن است شکست بخورند». کریگ گیلبرت، از دانشگاه مارکت، خاطرنشان می‌کند که ارتباط بین رأی‌دهی برای انتخابات قضایی و رقابت‌های حزبی عادی در طول زمان به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

خواستگاری رای دهندگان

یک نقشه منصفانه‌تر نمی‌تواند برتری دموکرات‌ها را تضمین کند، زیرا رای‌دهندگان دموکرات در مدیسون، مرکز ایالت، و میلواکی، بزرگترین شهر آن متمرکز هستند. این شکاف در حالی که رای دهندگان روستایی به سمت حزب جمهوری خواه سوق پیدا کرده اند، بیشتر شده است، حتی زمانی که مدیسون رشد کرده است و حومه میلواکی که زمانی جمهوری خواه بود، به سمت دموکرات ها رفته است. آقای ویکلر اذعان می‌کند که «اگر به جغرافیا تکیه می‌کردید» همچنان «محوری» به سمت حزب جمهوری‌خواه وجود داشت.

تا زمانی که ویسکانسین تقریباً دقیقاً بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها تقسیم شده است، سیاسی شدن دادگاه اجتناب‌ناپذیر است. بیش از حد در خطر است، و قانون بیش از حد مبهم است، که به هر طریق دیگری نباشد. راس فینگولد، یک سناتور مترقی سابق ویسکانسین، می‌گوید: «متاسفانه انتخابات ما به طور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به امور قضایی است.» اتکا به وکلا برای تعیین مسائل اجتماعی و سیاسی عظیم، گواه شکست نظام سیاسی است. با ادامه این روند اعتماد به قوه قضاییه تضعیف خواهد شد. این فقط در مورد ویسکانسین صادق نیست. در سپتامبر گذشته، عدم موافقت دیوان عالی ایالات متحده به بالاترین سطح ثبت شده خود رسید. به هر کجا که نگاه کنید، به نظر می رسد قوه قضاییه کمتر و کمتر قادر به انجام وظیفه اساسی خود – ایجاد اجماع دموکراتیک در مورد پیچیده ترین سؤالات است.

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.