چرا این همه نهنگ در سواحل ساحل شرقی مرده می شوند؟

Luna بود آخرین بار در سپتامبر در سواحل نوا اسکوشیا زنده دیده شد. دانشمندان ده ها سال بود که این نهنگ 40 ساله را ردیابی می کردند. مانند همه نهنگ‌های گوژپشت، دم او که فلوک نامیده می‌شود، دارای الگوهای رنگدانه‌ای مشخص بود. اینها توسط دانشمندان به عنوان نوعی اثر انگشت استفاده می شود. فلوک لونا شکل ماه داشت، از این رو نام او به این دلیل است. کسانی که او را ردیابی می کردند، هر جای زخم را می دانستند و هر زمان که او را می دیدند، موارد جدید را یادداشت می کردند. دفعه بعد که او را دیدند زمانی بود که لاشه او در ژانویه در ساحل لیدو در لانگ آیلند، حدود 40 مایلی (65 کیلومتری) از منهتن و 600 مایلی از نوا اسکوشیا به ساحل رفت.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

تعداد نهنگ‌ها از سال 2016 در سواحل شرقی آمریکا در حال تلف شدن هستند. به حدی که اداره ملی اقیانوسی و جوی، آژانس فدرال که بر ماهیگیری و اقیانوس‌ها نظارت می‌کند، در سال 2017 وجود یک “رویداد مرگ‌ومیر غیرمعمول” را اعلام کرد. در سال 2007، راب دی جیوانی، دانشمند ارشد انجمن حفاظت از دریای اقیانوس اطلس، که حیات وحش را بررسی می کند و کالبد گشایی انجام می دهد، گفت که او فقط هر دو سال یک بار نهنگ های به گل نشسته را می دید. سپس سالی یک تا سه شد. اکنون هر چند هفته یکبار است. از آغاز ماه دسامبر، 29 نهنگ مرده، از جمله نهنگ های راست، که تعداد آنها در حال حاضر نامطمئن است، در امتداد سواحل شرقی آمریکا به ساحل نشسته اند. لونا دهمین نهنگ از 13 نهنگی بود که مرده در سواحل نیویورک و نیوجرسی پیدا شد. دانشمندان در حال تلاش برای کشف دلیل آن هستند.

کالبد شکافی نهنگ کار بزرگی است. این تجهیزات ممکن است شامل جرثقیل هایی برای بلند کردن نهنگ و همچنین چاقوهای تیز برای پر کردن آن باشد. در 40 درصد کالبد شکافی‌ها، شواهدی از ضربه‌های ناشی از نیروی بلانت یا زخم‌های پروانه‌ای وجود داشت که نشان می‌دهد نهنگ‌ها توسط کشتی مورد اصابت قرار گرفته‌اند، یا شواهدی از درهم‌تنیدگی در وسایل ماهیگیری. برخی به دلایل طبیعی می میرند. دیگران از بلعیدن زباله پل سیزوردا از گاتهام ویل، یک سازمان تحقیقاتی، گفت که ضربات کشتی معادل «ساقی که آنجا با تفنگ سیگار می‌ایستد» ​​است. یافته های اولیه از کالبدگشایی لونا نشان می دهد که یک رگ علت احتمالی مرگ بوده است.

مشاهده نهنگ‌ها، به‌ویژه ماهی‌های گوژپشت، در خلیج نیویورک، که از نوک لانگ آیلند تا انتهای ساحل جرسی امتداد دارد، افزایش یافته است. نهنگ ها مانند همسایه های انسانی خود به غذاهای سیب بزرگ کشیده می شوند. منهادن، نوعی ماهی که بسیاری از نهنگ ها از آن تغذیه می کنند، احتمالاً به دلیل گرم شدن آب در سواحل نیویورک و نیوجرسی افزایش یافته است.

مردم دیگر نباید برای دیدن نهنگ ها به مین یا نانتاکت بروند. نیویورکی ها می توانند آنها را در نزدیکی سواحل شهر مشاهده کنند. چندین شرکت تماشای نهنگ، از جمله در بروکلین، ایجاد شده اند. متأسفانه، نهنگ ها اساساً در ترافیک بازی می کنند. بندر نیویورک شلوغ ترین بندر آمریکا است که نهنگ ها را در مسیر همه نوع کشتی از جمله کشتی های کانتینری عظیم و کشتی های مسافرتی قرار می دهد. برخی از لاشه های موجود در ساحل نتیجه آن است.

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.