پیام انتخابات اعتصابی در شیکاگو و ویسکانسین

منf وجود داشت موسیقی متن کمپین براندون جانسون برای شهردار شدن شیکاگو، موسیقی هاوس بود. در مراسم او، کامیونی که آن را به صدا در می آورد، او را به اطراف تعقیب می کرد. در مهمانی شب انتخابات خود، الف دی جی حامیان خود را با آثار کلاسیک شیکاگو مانند “Percolator” اثر Green Velvet و “Your Love” اثر Frankie Knuckles گرم کرد. زنان میانسال با کاپشن های اتحادیه در کنار مردان جوان با کت و شلوار بالا می رفتند. صف نوشیدنی در سراسر اتاق کشیده شد. اما مناسب‌ترین آهنگی که در این مراسم پخش شد، به‌طور عجیبی توسط یک گروه بریتانیایی – «You Sexy Thing» از Hot Chocolate، با گروه کر «من به معجزه‌ها ایمان دارم» بود. وقتی آقای جانسون روی صحنه آمد، سخنرانی خود را با یک کلمه آغاز کرد: هاللویا.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

پیروزی آقای جانسون، با حدود سه درصد، یکی از دو پیروزی چشمگیر چپگرایان در ساحل غربی دریاچه میشیگان در 4 آوریل بود. دیگری در ویسکانسین بود، جایی که جانت پروتاسیویچ، قاضی دادگاه مداری میلواکی با گرایش چپ، یک صندلی خالی در دادگاه عالی این ایالت را با اختلافی حدود ده امتیاز به دست آورد و دانیل کلی، یکی از اعضای محافظه کار سابق این هیئت را شکست داد. برای اولین بار در 15 سال گذشته به لیبرال ها اکثریت در دادگاه در ایالت داده شد.

این دو نژاد متمایز بودند. شیکاگو شهری عمیقاً آبی در ایالت آبی است و رأی دهندگان بین دو دموکرات، هر چند از دو طرف مخالف یک حزب، حق انتخاب داشتند. در مقابل، ویسکانسین یک ایالت میدان جنگ واقعی است که در آن جمهوری خواهان بر مجلس قانونگذاری ایالت تسلط دارند. با این حال، در هر دو مکان، نتایج یک تقویت بزرگ برای جناح مترقی حزب دمکرات است. آنها همچنین چالشی برای این ایده هستند که لفاظی های سختگیرانه در برابر جنایت راهی مطمئن برای پیروزی در انتخابات است.

پیروزی آقای جانسون از این دو شگفت‌انگیزتر است. تعداد کمی از سیاستمداران شیکاگو انتظار داشتند که معلم سابق مدارس دولتی و سازمان دهنده اتحادیه حتی به دور دوم راه یابد (دوره اول انتخابات در 28 فوریه بود). در ژانویه، لوری لایت فوت، شهردار مستعفی شیکاگو، اتحادیه معلمان، حامی اصلی آقای جانسون، را به دلیل ریختن پول در کمپین انتخاباتی وی مورد تمسخر قرار داد و گفت: «خدا رحمت کند. براندون جانسون قرار نیست شهردار این شهر شود. او برای از بین بردن رادیکالیسم گذشته تلاش کرده بود، مانند ادعایی که در سال 2020 مطرح کرد مبنی بر اینکه کاهش بودجه پلیس یک “هدف سیاسی واقعی” است، که بسیاری تصور می کردند کمپین او را نابود می کند.

با این حال، در این رویداد، کاریزمای ملموس و رادیکالیسم جانسون، جمعیت جوان و چپ‌گرا را به سمت خود کشاند، حتی زمانی که او آرای سایر مترقی‌ها را که در فوریه شکست داد، تثبیت کرد. و اگرچه چپ گرایی او احتمالاً برای او هزینه ای برای آرا داشت، اما در رقیب خود، پل والاس، رئیس سابق مدارس دولتی شیکاگو نیز خوش شانس بود. مانند جانسون، آقای والاس بیشتر مبارزات انتخاباتی خود را صرف دور شدن از اظهارات گذشته کرد – به ویژه، دو موردی که بیش از یک دهه پیش بیان کرد و در آن اظهار داشت که بیشتر جمهوری‌خواه است تا دموکرات، و «اساساً» مخالف است. به سقط جنین در شهری که از دهه 1920 تاکنون شهردار جمهوری خواه انتخاب نشده است، آقای والاس احتمالاً نامزد جنجالی تر بود.

در ویسکانسین، خانم پروتاسیویچ لیبرال نیز در مسابقه‌ای برنده شد که در آن حریفش سعی کرد او را در برابر جنایت ضعیف نشان دهد. آقای کلی بیشتر مبارزات انتخاباتی را صرف اشاره به متجاوزانی کرد که ظاهراً او را زندانی نکرده بود. با این حال، افراط گرایی خودش برایش هزینه بیشتری داشت. خانم پروتاسیوویچ بر اساس «ارزش‌های شخصی» خود در حمایت از حقوق سقط جنین که محبوب هستند اما در حال حاضر در ویسکانسین وجود ندارند، به لطف قانونی که در سال 1849 توسط دادگاه عالی ایالات متحده در سال گذشته اجرا شد، کمپین کرد. آقای کلی با یک دلیل بسیار کمتر محبوب مرتبط بود: تلاش برای براندازی نتایج انتخابات ریاست جمهوری گذشته در ویسکانسین، از طریق رای دادن رای دهندگان جعلی به دونالد ترامپ. اگرچه آقای کلی سعی کرد استدلال کند که او صرفاً یک وکیل بی‌طرف است که به مشتری مشاوره می‌دهد، نه یک شرکت‌کننده کامل در این طرح، آشکارا تعداد کمی از رأی‌دهندگان در ویسکانسین آن را خریدند.

اکنون سؤال این است که آیا در حکومت داری – یا قضاوت – می توانند رأی دهندگان خود را راضی کنند؟ آقای جانسون وعده تغییرات اساسی برای پایان دادن به “داستان دو شهر” شیکاگو، از جمله افزایش مالیات برای پرداخت هزینه های اجتماعی داده است. اما او حکومتی را که با سیاهچاله ای در صندوق های بازنشستگی و اداره پلیس متخاصم دست و پنجه نرم می کند، در دست خواهد گرفت. به طور مشابه، خانم پروتاسیویچ، به عنوان بخشی از اکثریت لیبرال جدید در دادگاه عالی ویسکانسین، با درخواست‌هایی از سوی پایگاهی که او را انتخاب کرده است، برای اتخاذ تصمیمات بحث برانگیز در مورد قانون، مانند حذف ممنوعیت سقط جنین در ایالت، یا تحمیل نقشه‌های انتخاباتی جدید مواجه خواهد شد. برای دموکرات ها مطلوب تر است. هر دو می توانند حداقل تعدادی از افرادی را که آنها را به پیروزی رساندند ناامید کنند.

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید. همچنین می‌توانید از مرکز اختصاصی ما دیدن کنید و تغییرات رتبه‌بندی جو بایدن را دنبال کنید.