پرونده ها علیه دونالد ترامپ در حال افزایش است

یادداشت ویراستار: در 30 مارس، چندین رسانه خبری گزارش دادند که هیئت منصفه بزرگ در منهتن دونالد ترامپ را متهم کرده است.

اسکشورهای OME بیش از دیگران علاقه مند به زندان انداختن رهبران سابق هستند. کره جنوبی در دهه گذشته سه نخست وزیر و دو رئیس جمهور را محکوم کرده است. در بازه زمانی یک سال، دادگاه‌های فرانسه احکام محکومیت نیکلا سارکوزی، رئیس‌جمهور سابق این کشور، و فرانسوا فیون، نخست‌وزیر سابق وی را صادر کردند. از این نظر، آمریکا استثنایی است – هیچ رئیس جمهور سابقی را در تمام تاریخ خود زندانی نکرده است. حتی ریچارد نیکسون نیز مورد عفو قرار گرفت تا از شرافت محاکمه پس از رسوایی واترگیت در امان بماند.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

اما ممکن است دونالد ترامپ به زودی این سابقه را نیز بشکند. دادستان‌های منهتن در حال بررسی این موضوع هستند که آیا رئیس‌جمهور سابق را به‌خاطر سرپوش گذاشتن بر پرداخت‌های خنثی‌شده در روزهای پایانی مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ به استفانی کلیفورد (که بیشتر با نام بازیگرش، استورمی دانیلز شناخته می‌شود)، بازیگر سابق فیلم‌های بزرگسال، که می‌گوید دستگیر کنند. آنها یک بار رابطه جنسی داشتند. چنین حکم خارق‌العاده‌ای باعث می‌شد یک سیاستمدار کوچک‌تر، که ممکن بود برای همیشه از چشم‌های عمومی دور بماند. اما نه آقای ترامپ.

رئیس‌جمهور گذشته (و آینده) از هوادارانش خواست تا برای دفاع از او گرد هم آیند – به شیوه‌ای که پیام‌های او را پیش از حمله به ساختمان کنگره توسط حامیانش در 6 ژانویه 2021 منعکس می‌کرد.آنها ملت ما را می کشند در حالی که ما عقب نشسته ایم و تماشا می کنیماو در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی که راه‌اندازی کرد، Truth Social، نوشت، جایی که به نظر می‌رسد تنظیمات پیش‌فرض «همه سرپوش‌ها» باشد. “اعتراض کنید، ملت ما را پس بگیرید!“. به نظر می رسد برداشت آقای ترامپ از 6 ژانویه این است که احضار یک اوباش برای او خوب عمل می کند. پلیس در انتظار صدور کیفرخواست در خارج از دادگاه جنایی منهتن سدهایی ایجاد کرد. قبلاً تهدیدات متعددی برای بمب گذاری صورت گرفته است.

بنابراین جدال چند ساله ای آغاز می شود که سیاست آمریکا را به هم خواهد زد. رسانه های آمریکایی پس از مهلت گرفتن از طوفان ترامپ و استرس، به الگوهای قبلی پوشش خود بازگشته اند (نمودار را ببینید). آقای ترامپ به احتمال زیاد برای رئیس جمهور شدن مبارزه خواهد کرد در حالی که وکلای او تلاش می کنند تا یک محاکمه جنایی را خنثی کنند – به جای اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، اکنون که به قدرت بازگشته است، مشغول بی احترامی به دادگاه عالی کشورش است. این خبر به ترس ترامپ در مورد دولت عمیق کمک می کند، کشوری که پس از بازگشت به کاخ سفید در ژانویه 2025 دوباره متعهد به نابودی آن شده است. نامزدی ریاست جمهوری در سال 2024، که وظیفه آن به تازگی پیچیده تر شده است.

محاکمه آقای ترامپ به دلیل نقض بودجه مبارزات انتخاباتی بر یک بحث پیچیده تکیه دارد. در سال 2016 مایکل کوهن، وکیل شخصی رئیس جمهور (که بعداً خودش به زندان رفت)، 130000 دلار از جیب خود به خانم دانیلز پرداخت کرد. ظاهراً آقای ترامپ با پرداخت هایی که به عنوان هزینه های معمول قانونی پنهان شده بود، به کوهن بازپرداخت کرده است. جعل سوابق تجاری طبق قانون نیویورک می تواند یک جنایت باشد. کیفرخواست جنایت نشان می‌دهد که دادستان‌ها می‌خواهند استدلال کنند که این جنایت جزئی باعث یک جنایت جدی‌تر شده است: اعلام نکردن پرداختی که چند هفته قبل از انتخابات انجام شد، به عنوان یک هزینه تبلیغاتی عملی.

پرداخت احتمالاً به نفع کمپین بوده و در واقع اعلام نشده است. آقای کوهن، وکیل، به نقض قانون تامین مالی کمپین ها اعتراف کرد. اما تئوری حقوقی برای محاکمه آقای ترامپ در منهتن آزمایش نشده است. قوانین مالی کمپین که او ممکن است نقض کرده باشد، فدرال هستند. قانون حسابداری دولتی است. ارتباط این دو از این طریق غیرعادی است و قاضی ممکن است تصمیم بگیرد که این کار غیرموجه است.

این پرداخت که شش سال و نیم پیش انجام شد، توسط دادستان‌های فدرال، تنظیم‌کننده‌های امور مالی مبارزات انتخاباتی و یکی از دادستان‌های منطقه گذشته منهتن مورد بررسی قرار گرفت و همه آنها از طرح اتهام خودداری کردند. اما آلوین براگ، دادستان جدید منطقه مترقی (DA) که خشم دموکرات‌هایی مانند شهردار نیویورک، اریک آدامز را نیز برانگیخته است، به نظر می‌رسد به این نتیجه رسیده است که پرونده علیه آقای ترامپ قوی‌تر از آنهاست. اگرچه او هک حزبی نیست. سال گذشته دو وکیل که در دفتر آقای براگ کار می‌کردند، به دلیل عدم تمایل او به طرح پرونده علیه رئیس‌جمهور سابق، استعفا دادند.

از چهار تحقیق جنایی فعال در مورد رئیس جمهور سابق – در مورد ادعاهای سرقت شده در انتخابات که قبل از حمله 6 ژانویه انجام شد. به دلیل سوء استفاده از اسناد طبقه بندی شده پس از خروج از کاخ سفید؛ و تلاش های او برای تشویق تقلب در انتخابات در ایالت جورجیا – مورد نیویورک ضعیف ترین است. در همین حال، دیگران راه خود را از طریق دادگاه سنگ زنی می کنند.

دعوا، فرار، متهم کردن

در ماه فوریه، یک بازپرس ویژه که در مورد طرح لغو انتخابات 2020 تحقیق می‌کرد، مایک پنس، معاون سابق رئیس‌جمهور را احضار کرد تا او را وادار کند که در برابر هیئت منصفه شهادت دهد. در 17 مارس یک قاضی فدرال حکم داد که یکی از وکلای آقای ترامپ باید در مقابل هیئت منصفه بزرگ دیگری شهادت دهد. در 21 مارس ABC اخبار گزارش داد که این به این دلیل است که رئیس جمهور ممکن است وکلای خود را در مورد مواد طبقه بندی شده نگهداری شده در املاک فلوریدا مار-آ-لاگو گمراه کرده باشد. FBI در یک جستجوی اعلام نشده در اوت 2022 بازیابی شد.

سومین هیئت منصفه بزرگ در شهرستان فولتون، جورجیا، در حال بررسی تشویق رئیس جمهور، ضبط شده روی نوار، به مقامات ایالتی برای “پیدا کردن 11780 رای” و کمک به او برای لغو شکست اندک خود در انتخابات در ایالت بوده است. را DA در ژانویه وعده داد که تصمیم در مورد پیگرد قانونی “قریب الوقوع” است. آقای ترامپ که تنها رئیس‌جمهوری استیضاح شد، ممکن است تنها رئیس‌جمهوری باشد که چندین بار مورد استیضاح قرار گرفته است.

در کوتاه مدت، درام حقوقی در منهتن، توطئه جمهوری خواهان علیه آقای ترامپ را که به خوبی در حال انجام است، پیچیده خواهد کرد. حتی اگر کمک کنندگان و مقامات ارشد از رئیس جمهور سابق متنفر باشند، نمی توانند پایگاه فداکار او را خشمگین کنند. تقریباً هر جمهوری‌خواه منتخب و هر نامزدی که به دنبال ریاست‌جمهوری است، یا تصور می‌شود که می‌خواهد، خود را مجبور به دعوا علیه آقای براگ کرده است. آقای پنس، که حامیان ترامپ می‌خواستند او را در 6 ژانویه به قتل برسانند، به دفاع از رئیس سابق خود آمد و آن را «یکی دیگر از محاکمه‌های سیاسی متهم کرد». نیکی هیلی، یکی از اعضای سابق کابینه ترامپ که نامزد ریاست جمهوری است، این پیگرد قانونی را “بیشتر در مورد انتقام گرفتن از عدالت” خواند.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا که به عنوان رقیب اصلی رئیس‌جمهور شناخته می‌شود، این تعلیم را با تغییری ارائه کرد. من نمی‌دانم چه چیزی در پرداخت پول خفه‌کننده به یک ستاره فیلم‌های مستهجن برای اطمینان از سکوت در مورد نوعی رابطه ادعایی انجام می‌شود. من فقط، نمی‌توانم با آن صحبت کنم، خنده‌ای در میان جمعیت و بعداً زوزه‌های نارضایتی سرسخت‌ترین حامیان آقای ترامپ را برانگیخت. این یکی از نشانه های داغ شدن جنگ سرد بین دو فلوریدا است. آقای ترامپ اخیراً به فکر لقب‌هایی افتاده است که صداقت فرماندار (“ران دیسانتیمونیوس”)، جسمانی (“میت‌بال رون”) و مردانگی (“Tiny D”) را به چالش می‌کشند. جمهوری خواهان کنگره قبلاً از آقای براگ درخواست شهادت و اسناد کرده اند تا محاکمه او را محاکمه کنند.

این واکنش ممکن است به طور موقت جایگاه آقای ترامپ را در میدان جمهوری خواهان قوی تر کند. اما بسیاری از رای دهندگان اولیه، به ویژه افراد ثروتمندی که کمک های مالی می کنند، از کارهای بد خسته شده اند. چند تن از مخالفان اصلی آقای ترامپ، درباریان سابقی هستند که به صورت دیپلماتیک تلاش می‌کنند تا معامله‌ای را به حامیان او ارائه دهند: سیاست‌ها را حفظ کنید اما بازی‌های غیراخلاقی را کنار بگذارید. غیرقابل پیش بینی بودن تعقیب کیفری ممکن است این روند ظریف را بر هم بزند. اگر پرونده آقای براگ علیه ترامپ در لحظه نادرستی منفجر شود، می تواند به هدایت رئیس جمهور سابق به سمت نامزدی کمک کند. سایر دادستان ها وقت خود را می گیرند. جنیفر بیدل، دادستان سابق فدرال می‌گوید: «اگر به دنبال پادشاه بروید، بهتر است شاه را بکشید.

با این اوصاف، تصور اینکه همه این موارد باعث شود آقای ترامپ در انتخابات عمومی دوام بیاورد، سخت است. با وجود همه مساوی، کیفرخواست جنایی هنوز برای یک نامزد ریاست جمهوری مفید نیست.

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.