وازکتومی در سه ماه پس از پایان Roe 29 درصد افزایش یافت

Dداگ استین تخمین می زند که او حدود 50000 عمل وازکتومی انجام داده است. او 40 سال است که اورولوژی را تمرین می کند، اما هنوز هم، دستیابی به این آمار چشمگیر به معنای “شنبه های آفتابی زیادی در اتاق های بدون پنجره که روی کیسه بیضه شناور هستند” است. تجربه و شهرت دکتر استین، که در طول دهه‌ها ایجاد شده است، او را به یک انتخاب محبوب برای مردان فلوریدیایی تبدیل می‌کند که به دنبال این هستند. اما در تابستان 2022 تقاضا برای خدمات او به طور ناگهانی افزایش یافت.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

در 24 ژوئن سال گذشته، دیوان عالی کشور حکم خود را در مورد این پرونده صادر کرد دابز در مقابل سازمان بهداشت زنان جکسون، تصمیم خود را معکوس می کند رو و ویدو به ایالت ها اجازه می دهد تا سقط جنین را ممنوع کنند. دکتر استین مشاهده کرد که ثبت نام از بیماران احتمالی وازکتومی در هفته آینده تقریباً سه برابر شد.

این فقط علاقه به این روش نبود که افزایش یافت. داده‌های مربوط به ادعاهای بیمه از کومودو هلث، یک شرکت فناوری مراقبت‌های بهداشتی، نشان می‌دهد که در نیمه دوم سال 2022، نرخ وازکتومی در سراسر آمریکا بسیار بیشتر از سال‌های گذشته بوده است. حسابداری برای روندهای قبلی، اقتصاد دان محاسبه می کند که دابز این حکم با افزایش 17 درصدی رویه ها در شش ماه پس از حکم و افزایش 29 درصدی بین جولای و سپتامبر همراه بود.

تعداد وازکتومی ها در حال افزایش بوده است. بین سال‌های 2017 تا 2021، میزان انجام جراحی‌ها هر سال به طور متوسط ​​4 درصد افزایش یافته است. اما تعداد مردان آمریکایی که گزارش کرده‌اند این عمل را انجام داده‌اند کمتر از 20 سال پیش است (و نرخ وازکتومی هنوز از میزان بستن لوله‌ها بسیار عقب‌تر است، که معادل تهاجمی‌تر برای زنان است). در سال 2002 بررسی‌های ملی سلامت تخمین زدند که 6.9 درصد از جمعیت مردان 18 تا 45 ساله قیچی شده‌اند. آخرین دور بررسی‌ها که بین سال‌های 2017 و 2019 انجام شده است، این رقم را 5.4 درصد نشان می‌دهد.

تخمین می‌زنیم که حدود 20000 مرد اضافی بین ژوئیه تا دسامبر 2022 جراحی کوتاه و عمدتاً بدون درد را انتخاب کردند. به طور معمول، تعداد عمل‌ها در پایان سال به اوج خود می‌رسد، زمانی که بیماران به احتمال زیاد به فرانشیز بیمه خود رسیده‌اند (البته) این احتمالاً در داده‌های ما اغراق‌آمیز است، که وازکتومی‌هایی را که به صورت نقدی پرداخت می‌شود، ثبت نمی‌کنند. نرخ جراحی نیز در ماه مارس افزایش می‌یابد، که برخی از اورولوژیست‌ها آن را به عنوان «فصل وازکتومی» معرفی می‌کنند، زمانی که مردان می‌توانند یک یا دو روز مورد نیاز برای بهبودی پس از عمل را به تماشای بسکتبال مارس جنون بگذرانند.

برآمدگی در وازکتومی های بعدی دابز را می توان در 46 ایالت مشاهده کرد. این افزایش در ایالت‌های دارای «ممنوعیت محرک» بزرگ‌تر بود، جایی که سقط جنین بلافاصله پس از صدور حکم به شدت محدود شد. در آنجا، میانگین افزایش بین ژوئیه و سپتامبر 41 درصد در مقایسه با 26 درصد در جاهای دیگر بود. در آریزونا، فلوریدا، جورجیا، تنسی، تگزاس و یوتا نرخ بیش از 40 درصد افزایش یافت.

علاوه بر اینکه در ایالت های محافظه کارتر دسته بندی شده اند، این جدید پسادابز بیماران همچنین تمایل داشتند که جوانتر از کاندیدای وازکتومی طبیعی باشند. داده های کومودو نشان می دهد که در سراسر کشور، میانگین سنی بیماران در نیمه دوم سال 2022 کاهش اندک اما ثابتی داشته است. در مطب دکتر استاین، تعداد مردان بدون فرزند زیر 30 سال که این روش را انتخاب کرده اند، افزایش یافته است. حدود 50 درصد از زمان صدور حکم.

محدودیت دسترسی به سقط جنین چیست که مردان را به سمت میز عمل سوق داده است؟ در میان بیماران او که گزارش دادند که انگیزه آنها دابزدکتر استین می گوید که آنها تمایل داشتند یکی از سه دلیل را ذکر کنند. برخی نگران بودند که بدون دسترسی به سقط جنین، در صورت شکست روش اصلی پیشگیری از بارداری، فاقد یک پشتیبان واقعی هستند – وازکتومی دارای میزان موفقیت بیش از 99٪ است. برخی دیگر که مدتی بود در حال بررسی این روش بودند، ظاهراً با این نگرانی که بعداً وازکتومی غیرقانونی شود، تحریک شدند. آخرین گروه از مردان عمل جراحی خود را به عنوان یک عمل همبستگی با زنان می دانستند.

وازکتومی اغلب نشان دهنده یک قربانی است. مانند هر جراحی، این جراحی شامل زمان بهبودی و خطر عوارض هر چند کوچک است. و برای بسیاری از مردان نیز تصورات و نگرانی های نادرستی در مورد اینکه چگونه این روش ممکن است بر حس مردانگی آنها تأثیر بگذارد وجود دارد. اما فداکاری، بار مسئولیت پیشگیری از بارداری را از دوش زنان برداشته است. مطالعات نشان داده اند که میزان بالای وازکتومی با برابری جنسیتی همراه است. واژگون شدن رو و وید ضربه وحشیانه ای برای حقوق زنان در آمریکا بوده است. افزایش وازکتومی ممکن است یک تسلی بسیار کوچک باشد.

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.