هر دو اردوگاه سیاسی آمریکا موافق هستند که TikTok مشکل‌ساز است

“آحالت اتوبوسرانی قدرت سرکوب شرکت های خارجی». این ممکن است توصیفی از استراتژی اقتصادی چین به نظر برسد، اما در عوض این اتهامی است که وزارت امور خارجه چین بدون طنز ظاهری علیه دولت آمریکا مطرح کرده است. 28 مارس آخرین مهلتی بود که TikTok، یک برنامه رسانه اجتماعی بسیار محبوب چینی، از دستگاه های دولت فدرال به دلیل نگرانی در مورد امنیت پاک شود. حملات به TikTok، که ادعای 150 میلیون کاربر آمریکایی دارد، به همین جا متوقف نخواهد شد. سیاستمداران در واشنگتن در حال بررسی دو گزینه هستند که دولت چین از مدت ها قبل برای شرکت های آمریکایی پذیرفته است: محدود کردن آزادی TikTok برای فعالیت یا ممنوعیت کامل.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

TikTok، مانند سایر شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی، با ویدیوهای جلب توجه خود، به دلیل اعتیاد به جوانان، ارائه محتوای مضر و انتشار اطلاعات نادرست سرزنش می‌شود. بر اساس یک نظرسنجی جدید توسط Common Sense، یک گروه مدافع، 45٪ از دختران نوجوان آمریکایی می گویند که به TikTok معتاد هستند، در حالی که یک سوم آنها در مورد اینستاگرام همین را می گویند. کاربران آمریکایی TikTok روزانه 82 دقیقه را در برنامه صرف می کنند که بیشتر از مجموع فیس بوک و اینستاگرام است.

برخلاف شرکت‌های دره سیلیکون، TikTok با حزب کمونیست چین ارتباط دارد.ccp) و دولت چین از طریق شرکت مادرش، ByteDance. این باعث می شود کاربران به طور بالقوه در برابر جمع آوری داده ها، تبلیغات و اطلاعات نادرست آسیب پذیر باشند. با وجود تمام انتقاداتی که از پلتفرم‌های مستقر در آمریکا می‌شود، در پایان روز، آن‌ها گزارشی به آن‌ها نمی‌دهند. ciaمارک وارنر، سناتور ایالت ویرجینیا، می گوید، و آنها به دولت آمریکا گزارش نمی دهند.

دولت دونالد ترامپ به دنبال ممنوعیت این برنامه بود، اما این تلاش توسط دادگاه مسدود شد. از آن زمان، TikTok در تلاش است تا با کمیته سرمایه گذاری خارجی در ایالات متحده، یک گروه بین سازمانی با تمرکز بر ریسک امنیت ملی مذاکره کند و پیشنهاد می کند که باید مالکیت TikTok را حفظ کند اما داده ها را در آمریکا تحت نظارت ذخیره کند. اوراکل، یک شرکت فناوری آمریکایی.

اما تعداد کمی بر این باورند که با توجه به روابط ByteDance با چین، واقعاً می تواند از داده های کاربر در برابر دولت چین محافظت کند ccp و این واقعیت که اوراکل قدرت واقعی برای عملیات پلیس ندارد. از این رو سر و صدایی در مورد وادار کردن ByteDance به واگذاری TikTok یا ممنوعیت کامل آن به وجود آمده است.

آمریکا تنها نیست که نگران است. هند اولین کشوری بود که TikTok (و سایر برنامه های چینی) را در سال 2020 پس از یک درگیری مرزی ممنوع کرد. بریتانیا، کانادا، پارلمان اروپا و دیگران TikTok را از دستگاه های مقامات ممنوع کرده اند و بسیاری از کشورها در حال بررسی اقدامات بعدی هستند. یک گزارش اخیر به پارلمان استرالیا “خطرات نه تنها برای حریم خصوصی داده های کاربران فردی، بلکه برای انسجام اجتماعی، عملکرد دموکراتیک و منافع امنیت ملی کشورهای دموکراتیک” را تشریح می کند. نگرانی عوام امنیت ملی در مورد استفاده چین از TikTok برای مداخله در انتخابات، درست مانند استفاده روسیه از فیس بوک در رقابت های ریاست جمهوری 2016 در آمریکا.

اگرچه نگرانی ها در مورد TikTok به صورت تئوری شروع شد، اما دیگر اینطور نیست. در ماه دسامبر، ByteDance تأیید کرد که کارمندان در چین و آمریکا به طور نامناسب به داده‌های TikTok در مورد روزنامه‌نگاران، از جمله ردیابی محل حضور آنها، در تلاش برای کشف منابع خود دسترسی داشتند. محتوای TikTok بیشتر طرفدار استح‌ک‌چ بر اساس گزارش اخیر استرالیا، نسبت به رقبای خود و همچنین میزبان اطلاعات نادرست بیشتری است. و با وجود تمام صحبت‌هایی که در مورد حمایت‌گرایی آمریکا مطرح می‌شود، چین TikTok را در خانه در دسترس قرار نمی‌دهد. نسخه ضد عفونی شده، Douyin، چیزی است که توسط ByteDance در بازار چین ارائه می شود، با محدودیت های سخت در محتوا و محدودیت های زمانی برای کاربران جوان.

واکنش‌ها به TikTok – که در پنج ساعت خصمانه‌ای که رئیس TikTok، شو زی چو، اخیراً در مقابل کمیته‌ای از بازجویان کنگره گذرانده است، سه چیز مهم را در مورد آمریکا آشکار می‌کند. اول، سوال TikTok نشان می دهد که چگونه سیاستمداران آمریکایی در مخالفت با چین بیش از هر زمان دیگری در تاریخ اخیر متحد هستند. در طول دولت ترامپ، عمدتاً شاهین های چینی بودند که در مورد تهدید ناشی از چین و این اپلیکیشن فریاد زدند. که تغییر کرده است. رو خانا، نماینده دموکرات کنگره از کالیفرنیا، می گوید که TikTok “یکی از متحد کننده ترین موضوعات در سراسر طیف سیاسی است.” سیاست آینه افکار عمومی است. بر اساس گزارش مرکز تحقیقات پیو، یک اندیشکده مستقر در واشنگتن، امروزه تنها 16 درصد از آمریکایی ها دیدگاه مطلوبی نسبت به چین دارند که نسبت به 44 درصد در سال 2017 کاهش یافته است. دی سی.

هنوز چند شکاف قابل مشاهده است. جمهوری خواهان بیشتر در مورد ممنوعیت کامل TikTok صحبت می کنند، در حالی که دموکرات ها طرفدار “تحویل سرمایه” هستند و فروش را به یک شرکت آمریکایی مجبور می کنند. چندین سیاستمدار، از جمله “جوخه” مترقیان چپ در کنگره، لفاظی ضد تیک تاک را بیگانه هراسانه به تصویر می کشند. اما آنچه که بیش از همه قابل توجه است، همسویی گسترده نظرات در واشنگتن است که در غیر این صورت قطبی شده است.

دوم، بحث TikTok یک لنز به محاسبات سیاستمداران ارائه می دهد. با اتکای بیشتر به رای دهندگان جوان تر، که به نوبه خود برای پرکردن روزهای خود به TikTok تکیه می کنند، دموکرات ها برای فکر کردن به ممنوعیت تردید بیشتری داشته اند. آقای خانا می‌گوید: «در میان دموکرات‌ها به رسمیت شناخته شده است که اگر میلیون‌ها جوان را از TikTok بیرون کنید، در این کشور شورش خواهید کرد. شورش چگونه خواهد بود؟ او پیش‌بینی می‌کند: «شما نسبت به طبقه حاکمی که فکر می‌کنند درک نمی‌کنند جوانان چگونه ارتباط برقرار می‌کنند، عصبانی خواهید شد. جینا ریموندو، وزیر بازرگانی، گفته است که “سیاستمدار درون من فکر می کند که شما به معنای واقعی کلمه هر رای دهنده زیر 35 سال را برای همیشه از دست خواهید داد.” TikTok در لابی گسترده خود در واشنگتن، در تلاش برای جلوگیری از ممنوعیت، بر آسیب پذیری دموکرات ها در برابر خشم رای دهندگان جوان تمرکز کرده است.

در نهایت، بحث در مورد TikTok نشان می‌دهد که قانون‌گذاری فناوری در سطح فدرال چقدر کم اتفاق افتاده است و تا چه حد از قانون‌گذاران ایالتی نشات می‌گیرد. قبل از اینکه دولت فدرال TikTok را در دستگاه های دولتی ممنوع کند، بسیاری از ایالت ها قبلاً این کار را انجام داده بودند. علیرغم سال‌ها استماع کنگره که روسای فناوری را مورد انتقاد قرار می‌داد، هیچ قانون ملی معنی‌داری در مورد فناوری از سال 2018 تصویب نشده است که ترویج آنلاین قاچاق جنسی را مجازات می‌کند. برایان ویزر از مدیسون و وال، یک مشاور، می‌گوید اگرچه درخواست‌هایی برای قانون حفظ حریم خصوصی ملی وجود دارد که به مصرف‌کنندگان امکان دسترسی و حذف داده‌هایشان را می‌دهد، این یک اولویت نیست.

در مقابل، پنج ایالت (از جمله کالیفرنیا و کانکتیکات) قوانین جامع حفظ حریم خصوصی را تصویب کرده اند. یوتا به تازگی قانونی در نوع خود تصویب کرده است که به اجازه والدین برای افراد زیر 18 سال برای استفاده از رسانه های اجتماعی و ممنوعیت استفاده برای افراد زیر 18 سال بعد از ساعت 10:30 شب نیاز دارد. مجموعه ای از قوانین ایالتی نه تنها برای TikTok بلکه برای همه شرکت های اینترنتی دردسر ایجاد می کند.

بعد چه اتفاقی می افتد؟ این ممکن است به همان اندازه توسط مقامات چینی تعیین شود که مقامات آمریکایی. بسیاری از سیاستمداران فکر می کنند فروش TikTok به یک شرکت آمریکایی به جای ممنوعیت کامل از نظر سیاسی بسیار خوشایند است، اما گزارش های اخیر نشان می دهد که چین ترجیح می دهد TikTok را تعطیل کند تا اینکه اجازه فروش آن را بدهد. مت پرولت، مدیر مرکز سیاست فناوری در می گوید: «اگر چینی ها به یک واگذاری نه بگویند، این امر به دولت پوشش سیاسی برای ممنوعیت می دهد. UNC-چپل هیل.

ساعت تیک تاک می کند

چندین پیشنهاد در مورد چگونگی پیگیری یک ممنوعیت در حال تصویب است. یک لایحه دو حزبی که توسط آقای وارنر و جان تون، یک سناتور جمهوری خواه حمایت می شد، به نام این لایحه محدود کردن مت پوتینگر که در زمان آقای ترامپ معاون مشاور امنیت ملی بود، می‌گوید Act، از حمایت کاخ سفید برخوردار است و «بیشترین شتاب» را در واشنگتن دارد. این لایحه به وزارت بازرگانی اختیار می‌دهد تا تهدیدات شرکت‌های خارجی را بررسی و «کاهش» (یعنی «ممنوع کردن») کند. این قانون برای دور زدن «اصلاح برمن»، قانونی در سال 1998 طراحی شده است که جریان آزاد اطلاعات را به کشورهای متخاصم تضمین می‌کند و مانعی برای ممنوعیت کامل آن بوده است.

ممنوعیت TikTok ساده نخواهد بود. ممکن است بر اساس متمم اول به چالش کشیده شود و چندین گروه آزادی بیان، از جمله اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا، تهدید کرده اند که اقدامی انجام خواهند داد. یکی از راه‌های دور این کار می‌تواند اضافه کردن TikTok به «فهرست نهادهای» وزارت بازرگانی باشد، یک فهرست تحریم‌ها، که از میزبانی پلتفرم‌ها از برنامه جلوگیری می‌کند (به معنای واقعی کلمه) و احتمالاً در برابر چالش اصلاحیه اول مقاومت می‌کند.

اقدام یا به زودی اتفاق می‌افتد یا زمان زیادی طول می‌کشد. با نزدیک شدن به انتخابات 2024، سیاستمداران اشتهای کمتری برای هدف قرار دادن یکی از برنامه های مورد علاقه رای دهندگان جوان نشان خواهند داد. سابقه در سیاست های فناوری نشان می دهد که خشم قانون گذاران می تواند جای خود را به اینرسی بدهد. نازک نیکاختار، وکیل در Wiley که قبلاً برای وزارت بازرگانی کار می کرد، می گوید: «بسیاری از مردم قرار است حرف های بزرگ بزنند، اما هیچ کس جرات ممنوعیت TikTok را ندارد. برنامه ویدیویی کوتاه مدت آماده است تا یک درام طولانی مدت باقی بماند.

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.