هالیوود در آستانه اعتصاب است

Oنه صد سال‌ها پیش، تپه‌های بالای لس‌آنجلس اصلاح شدند. یک تابلوی غول پیکر برای تبلیغ یک توسعه جدید املاک و مستغلات نصب شد. 13 حرف آن، هر کدام 43 فوت قد، نوشته شده است:هالیوودلند» («زمین» بعداً حذف شد). تجارت مدرن سینما تقریباً همزمان با تثبیت قدرت توسط برادران وارنر و والت دیزنی از کانزاس سیتی به لس آنجلس شکل گرفت. با این حال، هالیوود به جای جشن گرفتن صدمین سالگرد خود، خود را برای تحول آماده می کند: فیلمنامه نویسان برای اولین بار در 15 سال گذشته آماده اعتصاب هستند.

هر سه سال یکبار اتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون، گروه تجاری استودیوها، قرارداد جدیدی را با انجمن نویسندگان آمریکا مذاکره می کند.WGA) اتحادیه نویسندگان. به نظر می رسد که مذاکرات امسال به سمت پرتگاهی پیش می رود زیرا استودیوها و نویسندگان با روش هایی دست و پنجه نرم می کنند که استریمینگ به ترتیب مدل های تجاری و شرایط کاری آنها را تغییر داده است. حدود 9000 WGA اعضا، تقریباً 98 درصد از کسانی که رای دادند، در صورتی که قراردادشان در اول ماه مه بدون توافق منقضی شود، اعتصاب را انتخاب کردند.

شکایات نویسندگان به دو موضوع بزرگ خلاصه می شود. اول میزان کار پیشنهادی است. در سال 2022 نزدیک به 600 برنامه تلویزیونی با فیلمنامه اصلی وجود داشت که بیش از هر زمان دیگری بود. اما در عصر استریم، محتوای بیشتر لزوماً به معنای کار بیشتر نیست. بسیاری از اتاق‌های نویسندگان – جایی که کاتبان سعی می‌کنند ایده‌ها را به فیلمنامه تبدیل کنند – هفته‌های کمتری طول می‌کشد و نویسنده‌های کمتری نسبت به گذشته استخدام می‌کنند. خشم خاص الهام‌بخش «اتاق‌های کوچک» هستند، که در آن چند نویسنده چندین قسمت را قبل از اینکه نمایشی حتی چراغ سبز دریافت کند، ترسیم می‌کنند. شان کالینز اسمیت، نویسنده ای در این زمینه می گوید: «من فکر می کنم این یک اقدام کاهش هزینه است، مطمئناً ارزان تر است. NBCدرام پلیسی “شیکاگو PD“.

مشکل دوم مربوط به «باقیمانده‌ها» است، یعنی چیزی که نویسنده در هر بار پخش مجدد قسمت یا فیلمی که روی آن کار کرده است، دستمزد دریافت می‌کند. در دوران نتفلیکس، فیلم ها و تلویزیون نمایش ها می توانند در صورت تقاضا بازپخش شوند. نویسندگان استدلال می کنند که صنعت هنوز راهی برای تنظیم عادلانه سیستم پرداخت خود برای پاسخگویی به این تغییر عظیم پیدا نکرده است.

تأثیر اعتصاب نویسندگان در سرتاسر هالیوود محسوس خواهد بود. وقتی تولید نمایش ها متوقف می شود، دوربین ها، اپراتورهای نور و طراحان لباس نیز بیکار می شوند. مشاغل اطراف استودیوها آسیب می بینند. برنامه های گفتگوی آخر شب اولین برنامه هایی هستند که تاریک می شوند. موسسه میلکن، یک اندیشکده در سانتا مونیکا، اعتصاب نویسندگان قبلی در سال 2007 و 2008 را 2.1 میلیارد دلار برای اقتصاد کالیفرنیا هزینه کرد. توقف کار همچنین می تواند سابقه ای برای مذاکرات آتی استودیوها با اتحادیه کارگردانان و بازیگران باشد.

نویسندگان اعتصابی هالیوود ممکن است نسبت به کارگران کارخانه‌هایی که ابزار را پایین می‌آورند، یا حتی دانشجویان فارغ‌التحصیلی که سال گذشته در سراسر کالیفرنیا اعتصاب کردند، همدردی ملی کمتری برانگیزد. آقای کالینز اسمیت اذعان می‌کند: «من فکر می‌کنم تصوری از سبک زندگی فاسد، مستحق، زرق و برق‌آمیز و جذاب نویسندگان هالیوود وجود دارد. اما من افرادی را می شناسم که وقتی از آخرین اتاق خود بیرون آمدند، بلافاصله شروع به رانندگی برای اوبر کردند.

که کاملا امکان پذیر است. بر اساس یک نظرسنجی سالانه هزینه زندگی، لس آنجلس چهارمین شهر گران دنیا در جهان است. EIU، اقتصاد دانشرکت خواهر “تو آمدی به لس آنجلس برای سرزمین فرصت‌ها. اما مالیات آرامش خاطر بسیار بالاتر از هر جای دیگری در کشور است.

برای استودیوها، شبح بر سر مذاکرات قرارداد این است که آیا صنعت فیلم می تواند درآمد کسب کند یا خیر. بر اساس تحلیلی که انجام شد، قبل از تعطیلی سینماهای کووید-19، اکران های سینمایی حدود 45 درصد از درآمد یک استودیو را برای یک فیلم پرهزینه تشکیل می دادند. FTI مشاوره. آمریکایی ها دوباره به سینما می روند، اما نه در تعداد قبل از همه گیری. استریمرها نیز به دنبال سود هستند. نتفلیکس پس از از دست دادن مشترکین خود برای اولین بار از سال 2011، صدها اخراج را در سال 2022 اعلام کرد و این شرکت اخیراً اعلام کرد که بخش فیلم خود را بازسازی خواهد کرد تا بر فیلم های کمتر و بهتر تمرکز کند. هاوارد سوبر که به مدت 45 سال در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس فیلم تدریس می‌کرد، هشدار می‌دهد: «به طور کلی سرمایه‌گذاری در فیلم‌ها کاهش شدیدی خواهد داشت، زیرا کسب سود بسیار سخت است.

از برخی جهات، اعتصاب و مشکلات مدل کسب و کار، چیزی است که هالیوود به آن عادت کرده است. آقای سوبر با خنده می‌گوید: «هر پنج تا ده سال یک‌بار نوعی بحران پیش می‌آید که به معرفی صدا برمی‌گردد. هالیوود قرن خود را تنها راهی که می داند جشن می گیرد: آشفته.