نظرات نژادپرستانه اسکات آدامز توسط یک نظرسنجی بد بیان شد

Dایلبرت و داگبرت، یک کارمند دفتر کاریکاتور و همراه سگش، برای سه دهه جزء اصلی صفحات خنده دار آمریکایی بوده اند. این کمیک از طنز دفتر یقه سفید سرچشمه می گرفت و مدیریت نادرست رئیسان و جلسات اتلاف وقت را مسخره می کرد. اما در سال‌های اخیر اسکات آدامز، خالق کارمند دفتر عینکی با شکل عجیب، روی سهمیه‌های تنوع شرکت‌ها و اینکه آیا افراد باید بتوانند ضمایر خود را انتخاب کنند، نوارهایی ترسیم کرده است. در 22 فوریه، آقای آدامز در یک پخش زنده یوتیوب ظاهر شد که در آن سیاه‌پوستان آمریکایی را گروهی نفرت‌انگیز خواند و به سفیدپوستان توصیه کرد که «جهنم را از آنها دور کنند». نشریات شریک “دیلبرت” به سرعت آقای آدامز را محکوم کردند و اعلام کردند که انتشار کمیک را متوقف خواهند کرد.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

خودکشی شغلی آقای آدامز مانند کارمندان دفتری که او به طنز می گفت تا حدی به دلیل سوء استفاده از داده ها بود. به نظر می رسد منبع او نظرسنجی Rasmussen Reports باشد که به گفته آقای آدامز نشان می دهد که “نزدیک به نیمی” از آفریقایی-آمریکایی ها “نه” خوب” با سفیدپوستان آقای آدامز گفت: «این یک گروه نفرت است. “من نمی خواهم با آنها کاری داشته باشم.”

با این حال، نظرات سازنده کمیک دو عدد از نظرسنجی را اشتباه تعبیر می کند – و خود نظرسنجی گیج کننده است. نظرسنجی که راسموسن در 22 فوریه منتشر کرد، از آمریکایی‌ها پرسید که آیا با این بیانیه موافق هستند یا مخالف: «این خوب سفید بودن». هفتاد و دو درصد با این موافق بودند و 12 درصد مخالف بودند.

راسموسن سریعاً یک گروه پرت را برجسته کرد: 53 درصد از سیاهپوستان آمریکایی گفتند که “خوب سفید بودن» در حالی که 26 درصد مخالف بودند. علاوه بر این، 21 درصد از بزرگسالان سیاه پوست گفتند که “مطمئن نیستند” چه احساسی دارند. به نظر می رسد که آقای آدامز آخرین گروه را به این سهم اضافه کرده است که موافق سفیدپوست بودن قابل قبول نیست. (در این ویدئو، آقای آدامز می‌گوید که «سال‌هاست که او را سیاه‌پوست می‌شناسد» زیرا دوست دارد «در تیم برنده باشد».)

احتمالاً بسیاری از پاسخ‌دهندگان با این سؤال عجیب گیج شده‌اند و در نظرسنجی در مورد میزان محبوبیت جو بایدن و اینکه آیا پاسخ‌دهندگان معتقدند که از واکسن‌های کووید-19 دچار «عوارض جانبی عمده» شده‌اند، سؤال شده است. در واقع، 17٪ از پاسخ دهندگان گفتند که “مطمئن نیستند” چه احساسی در مورد سوال مسابقه دارند. به گفته متیو گراهام، محقق تحقیقات پیمایشی، سهم بالاتر از میانگین پاسخ دهندگان بلاتکلیف نشان می دهد که این سوال نه تنها توسط کسانی که پاسخ «مطمئن نیستم»، بلکه توسط کسانی که پاسخ داده اند نیز درک ضعیفی دارند. این امکان وجود دارد که برخی افراد صرفاً به این دلیل که مثلاً خود سفیدپوست نیستند، گفته اند که با این سؤال مخالف هستند.

دانشمندان علوم اجتماعی تمایل دارند با استفاده از مقیاس «دماسنج احساسی» از مردم بپرسند که در مورد گروه های نژادی چه احساسی دارند. اینجاست که یک پاسخ دهنده گروهی را در مقیاس “سرد” تا “گرم” از 0 تا 100 رتبه بندی می کند. اقتصاد دانتجزیه و تحلیل چنین داده هایی از مطالعات ملی انتخابات آمریکا، یک نظرسنجی آکادمیک چهارساله، 60 درصد از سیاهپوستان آمریکایی در سال 2020 به سفیدپوستان امتیاز گرمی دادند (حداقل 51 از 100). در همین حال، 67٪ از سفیدپوستان به “سیاهان” به گرمی نمره دادند. تا همین اواخر، سیاه پوستان آمریکایی نسبت به سفیدپوستان احساس گرمی بیشتری داشتند تا برعکس. این در سال 2016 تغییر کرد (نمودار را ببینید).

به گزارش اتحادیه ضد افترا، بیانیه «این است خوب سفید بودن» توسط طرفداران برتری نژاد سفید در 4chan، یک سایت تابلوی پیام، به عنوان راهی برای برانگیختن مترقیان به محکوم کردن این بیانیه ایجاد شد – ثابت کرد که چقدر غیرمنطقی هستند. یک نظرسنجی غیرحزبی احتمالاً از پرسیدن چنین سؤالی اجتناب می کرد.

مارک میچل، رئیس نظرسنجی راسموسن، از این نظرسنجی در برابر «متنفران» و «تروگلودیت‌های ضد نظرسنجی» که روش‌های او را زیر سوال می‌برند، دفاع کرد. او می‌گوید که این شرکت سؤالات معقولی می‌پرسد که «رسانه‌ها» آن را پوشش نمی‌دهند. او می داند که آمریکا «واقعاً چه فکر می کند» و این چیزی نیست که در اخبار گزارش می شود. شاید آنچه راسموسن گزارش می کند واقعاً به دنبال توجه است. اگر چنین است، به آنچه می خواست رسیده است.

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.