نبرد بزرگ آمریکایی پس از روئه بر سر قرص های سقط جنین

تیاو مبارزه کرد بیش از دسترسی به سقط جنین در آمریکا هرگز با واژگونی به پایان نمی رسید رو و وید. تابستان گذشته، دادگاه عالی این موضوع را به ایالت های مختلف بازگرداند. یک طرف متعهد شد که تا زمانی که هر زن حق انتخاب سقط جنین را به دست آورد، مبارزه کند. مخالفان آنها گفتند تا زمانی که این رویه در سراسر کشور ممنوع نشود، آرام نخواهند ماند. این مبارزه در ابتدا بیشتر بر روی کلینیک های فیزیکی متمرکز بود، اما به داروهای سقط جنین نیز گسترش یافت. هر دو طرف بر این باورند که این قرص‌ها کلید رسیدن به آنچه می‌خواهند است، و از دادگاه برای رسیدن به آن استفاده می‌کنند.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

بسته به دیدگاه شما، قرص های سقط جنین یا نجات دهنده هستند یا شیطان. آنها به اندازه ای کوچک هستند که به طور محتاطانه در یک پاکت ظاهر شوند و به آن سوی مرزها ارسال شوند. آنها از نظر خون قابل تشخیص نیستند، بنابراین زنی که یکی را مصرف می کند می تواند ادعا کند که سقط جنین طبیعی داشته است. از آنجایی که سقط‌های جراحی کمتر تهاجمی و ارزان‌تر هستند، بیماران اغلب آنها را برای سقط جنین در سه ماهه اول ترجیح می‌دهند. سازمان غذا و دارو (FDA) به تدریج دسترسی به چنین قرص هایی را آسان تر کرده است، اخیراً در ژانویه امسال با اجازه دادن به داروخانه های دارای گواهی برای ارائه آنها به صورت نسخه.

فعالان ضد سقط جنین می خواهند شاهد ممنوعیت آنها باشند. شاید در بالاترین خطر سقط جنین از زمان واژگونی قلیه، یک قاضی منطقه فدرال در آماریلو، تگزاس، در 24 فوریه آخرین توضیحات را برای ادعایی دریافت کرد که میفپریستون – نیمی از رژیم دو دارویی که در سقط جنین های دارویی استفاده می شود – باید از قفسه ها در سراسر آمریکا حذف شود. دعوا علیه FDA، در یک منطقه با یک قاضی محافظه کار تشکیل شد. اتحاد مدافع آزادی (ADF) که نماینده گروه های حامی زندگی است، ادعا می کند که تایید این دارو توسط آژانس، 22 سال پیش، ناقص بوده و “سلامت و ایمنی زنان و دختران را به خطر انداخته است”. را FDA به چندین دهه تجربه و مطالعاتی اشاره می کند که ایمنی میفپریستون را نشان می دهد.

قاضی، متیو کاکسماریک، می‌تواند دستور مقدماتی را برای برداشتن مواد مخدر از قفسه‌ها در حین ادامه پرونده صادر کند. اریک باپتیست می گوید که شاکیان این را درخواست کردند ADF“به دلیل اینکه هر روز این داروها در بازار وجود دارد، آسیب های جبران ناپذیری به زنان وارد می شود.” 22 دادستان کل دموکرات در کوتاهی علیه این حکم هشدار دادند که این “چیزی از فاجعه بار نیست و باعث ایجاد امواج شوک در سراسر کشور می شود”. علمای حقوق در مورد اینکه آیا چنین حکمی واقعاً منجر به لغو فوری «mife» می‌شود، اختلاف نظر دارند. اما اگر این اتفاق بیفتد به شدت بر سقط جنین و درمان سقط جنین در سرتاسر آمریکا تأثیر می گذارد.

سیصد و سیصد مایل دورتر از آماریلو، مدافعان طرفدار انتخاب برای نتیجه مخالف استدلال می کنند. در ویرجینیای غربی، GenBioPro، سازنده میفپریستون ژنریک، از ایالت به دلیل ممنوعیت سقط جنین شکایت می کند، زیرا این امر در واقع داروهای آن را ممنوع می کند. این شرکت ادعا می کند که قانون فدرال از دسترسی به داروهای مورد تایید و تنظیم شده توسط سازمان حفاظت می کند FDA، که باید بر ممنوعیت سقط جنین دولتی اولویت داشته باشد. اسکای پریمن، از Democracy Forward، نماینده سازنده، می گوید که دادگاه عالی حق حفظ حریم خصوصی فدرال برای سقط جنین را حذف کرد، اما به سایر حقوق فدرال پایان نداد.

اثرات موج دار هر دو حکم می تواند بزرگ باشد. اگر GenBioPro راه خود را پیدا کند، این می تواند سابقه ای برای کسانی که با ممنوعیت ها در ایالت های دیگر مبارزه می کنند ایجاد کند. اگر شاکیان در آماریلو پیروز شوند، پروتکل دو دارو که 54 درصد از سقط جنین ها در آمریکا را تشکیل می دهد، ممکن است در دسترس نباشد. هر دو پرونده ممکن است به دیوان عالی کشور راه یابد. برای پیچیده تر شدن اوضاع، در 23 فوریه، ده ها تن از دادستان های کل ایالت دموکرات شکایت خود را علیه FDA، از آن می خواهند که محدودیت های بیش از حد روی میفپریستون را که آنها معتقدند از تیلنول (پاراستامول) ایمن تر است، بردارد.

کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان ادعاهایی را علیه این افراد اعلام کرده است FDA در آماریلو جعلی هستند. اما پیش‌بینی نتیجه کمتر به علم – یا حتی قانون – مربوط می‌شود تا به سیاست. ارائه دهندگان سقط جنین برای بدترین شرایط آماده می شوند. برخی می گویند که بدون میفپریستون، انتظار افزایش سقط جنین از طریق جراحی را دارند. دانیکا سورینو وین، از برنامه ریزی والدین، نگران است که برخی از زنان در نهایت حاملگی های ناخواسته خود را به پایان برسانند.

بسیاری نیز در حال آماده شدن برای تطبیق پروتکل های خود برای سقط جنین پزشکی هستند و از رژیم دو قرصی به رژیم یک قرصی می روند. به طور معمول میفپریستون ابتدا برای پایان دادن به بارداری و جدا کردن تخمک بارور شده از دیواره رحم مصرف می شود، سپس میزوپروستول با ایجاد انقباضات به تخلیه رحم کمک می کند. برداشتن مرحله اول فقط کمی اثربخشی را کاهش می دهد، اما به این معنی است که سقط جنین می تواند دردناک تر شود و طولانی تر شود. ابیگیل آیکن از دانشگاه تگزاس در آستین می‌گوید: «چیزی که در مورد این شکایت گیج‌کننده است این است که ادعا می‌کند می‌خواهد ایمنی را بهبود ببخشد، اما رفتن به یک قرص، در هر صورت، مداخله پزشک را افزایش می‌دهد.

فعالان از سکوت کسانی که علاقه بیشتری به پرونده آماریلو دارند، به ویژه شرکت های بزرگ داروسازی، ناامید شده اند. اگر تقدم از FDA آنها استدلال می کنند که به چالش کشیده می شود، داروهای دیگر می توانند بعدی باشند. و این همه ماجرا نیست. الیزابت نش، از Guttmacher، یک اندیشکده طرفدار انتخاب، می‌گوید: «اگر از این ایده که قانون فدرال جایگزین قوانین ایالتی می‌شود، فکر کنید، عواقب ممکن است «در مورد چیزی کاملاً متفاوت، شاید در مورد سیاست آموزشی یا حقوق مدنی» ظاهر شود. .

در همین حال، دیدگاه آمریکایی ها در مورد سقط جنین در حال تغییر است. طبق نظرسنجی هفته گذشته مؤسسه تحقیقات دینی عمومی، حدود 64 درصد می گویند که در بیشتر یا همه موارد باید قانونی باشد، در حالی که در سال 2010 55 درصد بود. و بیش از نیمی از آنها معتقدند که کنگره باید قانونی را برای حفظ حق سقط جنین تصویب کند.

برای پوشش بیشتر ریاست‌جمهوری جو بایدن، از مرکز اختصاصی ما دیدن کنید و تغییرات در رتبه‌بندی محبوبیت او را دنبال کنید. و با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.