ممنوعیت شش هفته ای سقط جنین توسط ران دیسانتیس خطراتی را برای زنان به همراه دارد

نای شک به امید اینکه اکثر خبرنگاران به رختخواب رفته باشند، در ساعت 10:45 شب روز 13 آوریل، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، لایحه ای را برای ممنوعیت عملاً تمام سقط جنین در ایالت پس از شش هفته بارداری امضا کرد. این مراسم درهای بسته نشان می‌دهد که آقای دیسانتیس می‌داند که این موضوع چقدر بحث‌برانگیز خواهد بود و او با شانس خود برای تبدیل شدن به رئیس‌جمهور بعدی آمریکا قمار کرده است.

حتی برای واجد شرایط بودن برای استثناهای محدود ممنوعیت، در موارد تجاوز جنسی یا زنای با محارم یا زمانی که زندگی یک زن در خطر است، زنان نیاز به ارائه مدرک مستند دارند. سقط جنین‌هایی که از طریق پزشکی از راه دور تجویز می‌شوند کاملاً غیرقانونی می‌شوند و قانون جدید فلوریدا را حتی سخت‌تر از جورجیا می‌کند، که در حال حاضر تنها ایالت دیگر با ممنوعیت شش هفته‌ای است. اینکه آیا این قانون اجرایی می شود یا نه بستگی به تصمیم آتی دادگاه عالی فلوریدا در مورد قانونی بودن ممنوعیت 15 هفته ای فعلی این ایالت دارد. اما از آنجایی که آقای دیسانتیس دادگاه را با قضات محافظه کار پر کرده است، بعید است که آنها مانعی بر سر راه او باشند.

این قانون تغییری خیره کننده را برای ایالتی که تا همین اواخر به عنوان یک ایالت نوسان تلقی می شد، نشان می دهد – و برای فرمانداری که برای یک جمهوری خواه در مورد موضوع سقط جنین نسبتاً معتدل تلقی می شد. آقای دیسانتیس با برگزیدن دعواهایی که پایگاه او را به وجد می آورد، جنگجوی فرهنگی مؤثری بوده است، اما یا در دنیای واقعی تأثیر چندانی ندارند: امضای قانون «نگو همجنسگرا» که آموزش گرایش جنسی یا هویت جنسی را ممنوع می کند. به عنوان مثال، مدارس، و حمله به دیزنی به دلیل بیداری آن. رویکرد او به سقط جنین یک انحراف از آن است. در کمتر از یک سال، فلوریدا از مجاز سقط جنین تا 24 هفته پس از بارداری، به هفته 15 (ژوئیه گذشته)، به شش هفته خواهد رسید. اگرچه گامی که تابستان گذشته برداشته شد ممکن است منطقی سیاسی داشته باشد، این اقدام اخیر بسیار کمتر محبوب خواهد بود.

تأثیر این ممنوعیت فراتر از فلوریدا که تقریباً 10 درصد از سقط جنین ها در آمریکا را تشکیل می دهد، احساس خواهد شد. از آنجایی که دادگاه عالی تابستان گذشته حق فدرال سقط جنین را لغو کرد دابز در مقابل سازمان بهداشت زنان جکسونزنانی که در ایالت های جنوبی با ممنوعیت های جدیدی روبرو هستند به فلوریدا سفر کرده اند. این روند نسبت به هر ایالت دیگر افزایش بیشتری داشته است. طبق مطالعه منتشر شده توسط انجمن برنامه ریزی خانواده، یک سازمان غیرانتفاعی که از سقط جنین حمایت می کند، در حالی که سقط جنین در سراسر کشور در شش ماه پس از صدور حکم 6.5 درصد کاهش یافت، یا 5377 در ماه، در فلوریدا 19.5 درصد یا 1198 در ماه افزایش یافت. دسترسی، در اوایل این هفته.

نگرانی این است که هر دو فلوریدیایی که بیش از شش هفته به سقط جنین نیاز دارند، نقطه ای که ممکن است بسیاری از آنها ندانند باردار هستند، همراه با زنان خارج از فلوریدا، فشار را بر نزدیک ترین ایالت های بعدی افزایش می دهد. با توجه به افزایش مسافت (و زمان و هزینه) مورد نیاز برای سفر به آنها، برخی از زنان احتمالاً احساس می کنند که چاره ای جز حمل و نقل ندارند. دیگران احتمالاً به روش های غیرقانونی یا ناایمن سقط جنین روی می آورند. ویرانگر است زیرا فلوریدا برای دسترسی به سقط جنین بسیار حیاتی است. این جایی است که مردم آلاباما، جورجیا [or] Ushma Upadhyay، محقق سقط جنین و یکی از نویسندگان این مطالعه اظهار تاسف می کند، کارولینای جنوبی، به عنوان آخرین ایستگاه برای این خدمات بهداشتی ضروری بروید.

به نظر می‌رسد که تصمیم آقای دیسانتیس ناشی از نامزدی او برای ریاست‌جمهوری در سال 2024 است. ویژگی‌های عجیب و غریب سیستم انتخاباتی آمریکا به این معنی است که او ابتدا باید از طریق انتخابات مقدماتی بر بخش‌های رادیکال‌تر حزبش پیروز شود تا به عنوان جمهوری‌خواه انتخاب شود. نامزد

اما اگر او به انتخابات عمومی راه یابد، باید موقعیت خود را تعدیل کند. جمهوری خواهان میانه رو معتقدند که این موضوع تنها می تواند به شانس حزب در سال 2024 لطمه بزند. (رقیب اصلی جمهوری خواه او، دونالد ترامپ، که گاهی اوقات از دیدگاه های افراطی در مورد سقط جنین حمایت می کند، اکنون به نظر می رسد که به مرکز نزدیک تر شده است.) تنها 21 درصد از آمریکایی ها این روش را باور دارند. طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو، یک نظرسنجی، پس از شش هفته بارداری باید غیرقانونی باشد، در حالی که 44٪ معتقدند باید قانونی باشد (19٪ می گویند “بستگی دارد”). نظرسنجی اخیر توسط دانشگاه فلوریدا شمالی حاکی از آن است که حتی در میان رای دهندگان جمهوری خواه این ایالت تنها یک سوم از ممنوعیت شش هفته ای حمایت می کنند (اگرچه این سوال استثنایی را در موارد تجاوز جنسی یا زنای با محارم مجاز نمی دانست). در سراسر کشور، حمایت جمهوری خواهان از ممنوعیت های کامل به نصف کاهش یافته است و از 23 درصد در سال 2020 به 11 درصد در سال 2022 رسیده است. بزرگترین کاهش از آن زمان بوده است دابز تصمیم گیری

آقای دیسانتیس این را می داند. بنابراین محاسبات او ممکن است این باشد که با نشان دادن به بلوک مذهبی حزب که محافظه کار واقعی تر از آقای ترامپ است، می تواند نامزدی جمهوری خواهان را تضمین کند. او قمار می کند که بتواند بعداً مسیر خود را تغییر دهد و جمهوری خواهان میانه رو آنقدر به سقط جنین اهمیتی نمی دهند که رای خود را دریغ کنند. حامیان او به پیروزی قاطع او در انتخابات میان دوره ای نوامبر گذشته اشاره می کنند، زمانی که رای دهندگان هیچ نشانه ای از به تعویق افتادن این ممنوعیت 15 هفته ای نشان ندادند. در واقع، از نظر تاریخی، تنها آمریکایی‌هایی که قوی‌ترین دیدگاه‌ها در مورد سقط جنین دارند، بر اساس این موضوع رأی خود را داده‌اند. با اجرای قوانین شدیدتر، ممکن است تغییر کند.