مسیحیان کالیفرنیایی ممکن است راه حلی برای چاقی آمریکا داشته باشند

آتی 96 سال پیر، پل دامازو هنوز 9 ساعت در روز، شش روز در هفته کار می کند. او یک نقطه تکراری در یک برنامه رادیویی دارد و گاهی اوقات در تلویزیون ظاهر می شود. او هنوز هم می تواند لباس ارتش خود را از جنگ جهانی دوم به تن کند. به مدت هفت سال تا 94 سالگی، آقای دامازو به بازنشستگان وعده های غذایی می داد. چگونه او اینقدر درخشان می ماند؟ برخی می گویند با پیامی از جانب خدا شروع شد.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

آقای دامازو یک ادونتیست روز هفتم است، یک فرقه پروتستان که روز شنبه را برگزار می کند و به آمدن دوم قریب الوقوع مسیح امیدوار است. در اواسط قرن نوزدهم، یکی از پیامبران و بنیانگذاران آن، الن وایت، چشم اندازی داشت. رویا گفت که او و برادرانش باید غذا را همانطور که از زمین رشد می کند بخورند. آنها همچنین باید مراقب محصولات حیوانی باشند و از استعمال دخانیات و الکل خودداری کنند.

هانس دیهل، نویسنده پرفروش سلامت و تغذیه، و یک ادونتیست مادام العمر، می گوید: «ادونتیست های روز هفتم معتقدند که خداوند بدن را معبدی برای نگه داشتن روح ساخته است. در سن 77 سالگی، آقای دیهل هنوز در حال تدریس کارگاه های آموزشی در مورد زندگی سالم است. ما معتقدیم که مراقبت از بدن درست است. او می گوید: این افتخار خداست. پیروان مومن بیشتر از گیاهان – سبزیجات، میوه ها، آجیل ها، حبوبات و غلات کامل استفاده می کنند. برخی از محصولات حیوانی می خورند، اما بیشتر آنها این کار را با احتیاط انجام می دهند.

طبق برخی گزارش ها، ادونتیست های روز هفتم سالم ترین مردم آمریکا هستند. میزان سرطان کمتر، امید به زندگی بیشتر و سلامت جسمی و روانی بهتری در طول زندگی خود دارند. این موضوع باعث جلب توجه محققان شده است.

یک جامعه ادونتیست روز هفتم، لوما لیندا، کالیفرنیا، توسط دو محقق، میشل پولن و جیووانی ماریو پس، و توسط دن بوتنر، “منطقه آبی” – منطقه ای از جهان با سهم زیادی از صد ساله ها – نامگذاری شده است. نویسنده. (چهار منطقه دیگر منطقه آبی عبارتند از: اوکیناوا در ژاپن، ساردینیا در ایتالیا، نیکویا در کاستاریکا و ایکاریا در یونان.) مطالعه ای که بیش از 20 سال پیش منتشر شد نشان داد که ادونتیست هایی که از شیوه زندگی سالم این دین پیروی می کنند می توانند انتظار داشته باشند ده سال بیشتر از آن زندگی کنند. دیگرانی که این کار را نمی کنند. این تحقیق همچنین نشان داد که آدونتیست‌های زن کالیفرنیایی چهار سال بیشتر از سایر زنان کالیفرنیایی زندگی می‌کنند و مردان هفت سال از غیرادونتیست‌ها برتری داشتند.

مزیت سلامتی برای اعضای سیاه پوست که تقریباً یک سوم گروه را تشکیل می دهند نیز صادق است. افراد سفید پوست معمولاً بیشتر از سیاه پوستان در آمریکا زندگی می کنند، اما مردان سیاه پوست ادونتیست بیشتر از مردان سفیدپوست غیرادونتیست عمر می کنند. زنان نیز تمایل دارند حدود 5 سال بیشتر از مردان عمر کنند، اما این فاصله در میان ادونتیست های گیاهخوار تنها به دو سال نزدیک می شود.

آیا برای داشتن عمر طولانی نیاز است که متعصب مذهبی شود؟ شاید نه. از دهه 1970، دولت فدرال به دانشگاه لوما لیندا، متخصص علوم بهداشتی، بیش از 30 میلیون دلار برای مطالعه سلامت Adventist، نظرسنجی از 96000 Adventist در آمریکا و کانادا، داده است تا بفهمد چرا آنها تا این حد عمر می کنند. بر اساس این مطالعه، افرادی که به طور منظم گوشت قرمز و فرآوری شده مصرف می کنند، 18 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ و میر در یک سال قرار داشتند. به عبارت دیگر، از هر 118 مرگ افرادی که به طور منظم گوشت قرمز مصرف می کردند، 100 نفر نیز در آن سال جان خود را از دست می دادند که به طور منظم گوشت قرمز مصرف نمی کردند.

Adventism همچنین از خوردن غذاهای فوق فرآوری شده مانند نان سفید جلوگیری می کند. افرادی که این غذاها را برای نیمی از کل کالری خود مصرف می کنند، در مقایسه با افرادی که در بخش کوچکی از رژیم غذایی خود از چنین مواد غذایی استفاده می کنند، 14 درصد افزایش مرگ و میر دارند. “تفاوت ها [between vegetarians and non-vegetarians] گری فریزر، محقق اصلی این مطالعه، می‌گوید: «در واقع کاملاً واضح هستند و بسیار بیشتر از آن چیزی هستند که 30 یا 40 سال پیش قبل از شروع این کار پیش‌بینی می‌کردم.

آیا جزء خدا لازم است؟ ممکن است برخی بگویند بله. آمریکایی ها مطمئناً متوجه نشده اند که چگونه بدون او لاغر بمانند. آمریکا چاق ترین کشور جهان است OECD، باشگاه کشورهای ثروتمند. از هر پنج کودک یک نفر و 42 درصد بزرگسالان چاق هستند. امید به زندگی در آمریکا از سال 2019 تقریباً سه سال کاهش یافته است. بیشتر این کاهش به کووید-19 نسبت داده می شود. بسیاری از آمریکایی ها به دلیل وزنشان آسیب پذیر بودند.

«محیط غذایی در ایالات متحده فرانک هو، محقق بهداشت عمومی در دانشگاه هاروارد می‌گوید: قطعاً چاقی‌زاتر است. «اگر فقط اندازه غذاها و نوشیدنی‌های خاص را با هم مقایسه کنید، در این قسمت بسیار بزرگ‌تر است ایالات متحده نسبت به کشورهای اروپایی یا آسیایی. او به موانع دیگری اشاره می کند – دسترسی به غذاهای مغذی و مراقبت های بهداشتی، و برچسب های گیج کننده مواد غذایی. تقریباً 58 درصد کالری مصرف شده توسط آمریکایی ها از غذاهای فوق فرآوری شده تأمین می شود و حدود 75 درصد از مردم در هر روز گوشت قرمز یا فرآوری شده مصرف می کنند. و کشورهای ثروتمندتر چاق تر هستند. علیرغم اینکه پیام های بهداشت عمومی زندگی سالم را تشویق می کند، آمریکایی ها سنگین تر می شوند.

برای کمک به آمریکایی‌ها برای سالم‌تر شدن، آقای بوتنر، نویسنده‌ای که مناطق آبی را محبوب کرد، پروژه مناطق آبی را ایجاد کرده است که اصول مناطق آبی را در شهرهای معمولی آمریکا اعمال می‌کند. از سال 2009، بیش از 70 جامعه در آمریکا به این برنامه پیوسته اند. نتایج امیدوارکننده ای داشته است. اولین جامعه آن – آلبرت لی، مینه سوتا – بین سال‌های 2010 تا 2016، 35 درصد کاهش مصرف سیگار داشت. کوری، شهر کوچکی در پنسیلوانیا، در سال 2019 به این پروژه پیوست. در سه سال، تعداد ساکنانی که کلسترول بالا را گزارش کردند از 27 درصد کاهش یافت. به 12 درصد مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی بریتانیا دریافت که این برنامه رضایت از زندگی و خوش بینی را در میان ساکنان شهرهای ساحلی (هرموسا بیچ، ساحل منهتن و ساحل ردوندو) در کالیفرنیا بهبود بخشید.

این ابتکار 9 اصل دارد که بر تغذیه سالم، حرکت، ارتباط با دیگران و داشتن نگرش مناسب به زندگی تمرکز دارد. دب لوگان، مدیر پروژه مناطق آبی در جنوب غربی فلوریدا، با اشاره به اصل نوشیدن یک تا دو لیوان الکل در روز، می‌گوید: «شراب در پنج سالگی مردم را وادار می‌کند تا دوباره نگاهی بیندازند. (بر خلاف ادونتیست های روز هفتم، چهار منطقه دیگر منطقه آبی با مقادیر متوسط ​​الکل شاد می شوند.) آقای بوتنر قبل از کار با یک جامعه نیاز به خرید گسترده از رهبران محلی دارد. رستوران ها ثبت نام می کنند تا گزینه های گیاهی را به منوی خود اضافه کنند. مدارس وعده می دهند که نهارهای سالم سرو می کنند و در مورد تغذیه به دانش آموزان آموزش می دهند. محل کار گزینه های کافه تریا را بهبود می بخشد و دستگاه های فروش مواد غذایی ناسالم را حذف می کند. پیاده روها تعریض شده و مسیرهای دوچرخه برای تشویق پیاده روی و دوچرخه سواری ساخته شده است.

راپسودی در آبی؟

پروژه منطقه آبی با موانع زیادی روبرو بوده است. برخی از تغییرات ایجاد شده در جنوب غربی فلوریدا به طور غیرمنتظره ای بحث برانگیز بود. دوربرگردان‌ها که برای کاهش ترافیک و بهبود پیاده‌روی در خیابان ساخته شده‌اند، آشفتگی ایجاد کردند. در مورد بچه ها هم اوضاع سیاسی شد. یک هیئت مدرسه در ابتدا برنامه تغذیه سالم را مسدود کرد. خانم لوگان، مدیر این طرح، می‌گوید: «مردم فکر می‌کردند که «مناطق آبی می‌آیند تا آنچه را که در جعبه‌های ناهار می‌گذارید اجباری کند». پروژه تبدیل یک راه آهن قدیمی به مسیر دوچرخه سواری در حال حاضر با مخالفت روبرو شده است. ساکنان نزدیک مسیرهای متروکه نگران هستند که ترافیک جدید جرم و جنایت را به همراه داشته باشد.

علیرغم چنین مشکلاتی، این برنامه نتایج چشمگیری را ارائه کرده است. منطقه آبی فلوریدا در جنوب غربی اخیراً کاهش نرخ چاقی را گزارش کرده است. آنها در حال حاضر تقریبا یک چهارم کمتر از بقیه ایالت هستند. پیروی از آموزه های یک فرقه خاص مسیحی تنها راه برای داشتن یک زندگی طولانی و سالم آمریکایی نیست. اما به نظر می رسد که کار می کند.

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.