مرکز شهر سانفرانسیسکو در نقطه اوج قرار دارد

مهر تصویر در طول سال ها نماد سانفرانسیسکو بوده اند. مه پل گلدن گیت را فرا گرفته است. هیپی‌هایی که در خیابان هایت کوک می‌شوند و ترک می‌کنند. چادرهایی که کف سنگفرش را پوشانده اند. این روزها، تابلوی «خرده فروشی برای اجاره» در ویترین مغازه خالی مناسب به نظر می رسد. خود سانفرانسیسکو نیز به یک نماد تبدیل شده است، اگرچه آنچه که نشان دهنده آن است به سیاست شما بستگی دارد. این مرکز نوآوری های تکنولوژیکی یا سنگر نابرابری است. آزمایشگاهی برای مترقی‌ترین سیاست‌های کشور یا جناح چپ رادیکال. هیچ شهر متوسط ​​آمریکایی – سانفرانسیسکو جمعیت کمتری نسبت به ایندیاناپولیس دارد – تأثیر بیشتری بر فرهنگ جهانی یا بازارهای مالی نداشته است.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

اما با ستاره شدن، بررسی دقیق می آید. ماریسا رودریگز، از Union Square Alliance، منطقه بهبود کسب و کار برای منطقه خرید لوکس مرکز شهر، می‌گوید: وقتی مشهور هستید، همه دوست دارند وقتی سرتان پایین است به شما لگد بزنند. رسانه های محلی و ملی در حال انتشار آگهی ترحیم این شهر هستند. مقامات محلی این پوشش را تقبیح می کنند، اما آنها همچنین اذعان می کنند که چیزی عمیقا اشتباه است. آرون پسکین، رئیس هیئت نظارت، شورای شهر، می‌گوید: «سانفرانسیسکو چیزی شبیه به یک رونق بی‌پایان سال به سال داشته است. “و حالا حباب واقعا ترکید.”

دو دسته از مشکلات وجود دارد. اولین مورد با بی خانمانی، مصرف بیش از حد مواد مخدر و جنایت اموال مشخص می شود. نزدیک به 7800 نفر در سانفرانسیسکو بی خانمان هستند که اندکی کمتر از سال 2019 است، اما بیشتر از هر زمان دیگری است که شهر حداقل از سال 2005 به این سو شمارش کرده است.

رهبران محلی به لس آنجلس یا سیاتل به عنوان دلیلی اشاره می کنند که نشان می دهد متروی آنها تنها منطقه گران قیمت متروی ساحل غربی نیست که قادر به مراقبت از شهروندان آسیب پذیر خود نیست. این یک دلداری کوچک است. هر سه شهر دارای بالاترین نرخ بی خانمانی در کشور هستند. تفاوت این است که سانفرانسیسکو پرجمعیت تر است. نزدیک به 42000 بی خانمان در لس آنجلس زندگی می کنند، اما در محله هایی در سراسر شهر گسترده، از اسکید رو تا ساحل ونیز. سهم بالایی از خواب‌های خشن سانفرانسیسکو در یک محله، Tenderloin، در کنار مرکز شهر هستند.

مشکل دوم مالی است. رادنی فونگ از اتاق بازرگانی شهر می‌گوید: «وقتی همه‌گیری اتفاق افتاد، بخش زیادی از سانفرانسیسکو به معنای واقعی کلمه توانستند لپ‌تاپ‌های خود را بردارند و به خانه بروند. دانشگاه تورنتو از مارس 2020، با مقایسه استفاده از تلفن همراه در مراکز شهرها با اعداد پیش از همه‌گیری، بهبود بیماری همه‌گیر را در 63 مرکز شهر آمریکا اندازه‌گیری کرده است. ریکاوری سانفرانسیسکو در رتبه آخر قرار دارد. نرخ جای خالی دفاتر نزدیک به 30 درصد است که رکورد بالایی است.

این مشکلات می تواند فراتر از مرکز شهر گسترش یابد. مرکز شهر حداقل 75 درصد از شهر را تشکیل می دهد تولید ناخالص ملی در سال 2021، و درآمد شهر به مالیات املاک و مشاغل مرکز شهر بستگی دارد. با کاهش حجم پول – مالیات بر املاک پرداخت شده توسط دفاتر ممکن است تا سال 2028 تا 35٪ کاهش یابد – شهر نمی تواند خدمات مشابهی را ارائه دهد. افراد و شرکت ها ممکن است ترک کنند و این چرخه را تداوم بخشد. را سانفرانسیسکو کرونیکل این را “حلقه عذاب” بالقوه شهر می نامد.

حلقه نابودی اجتناب ناپذیر نیست، اما اجتناب از آن مستلزم سرمایه گذاری در زمانی است که شهر با کسری 780 میلیون دلاری، تقریباً 6 درصد از بودجه سالانه، طی دو سال مالی آینده مواجه است. مقامات محلی از دولت می خواهند که سیستم متروی منطقه خلیج را پشتیبانی کند. بارتکه مردم را به مرکز شهر منتقل می کند، اما گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، باید 32 میلیارد دلار کسری بودجه خود را جبران کند. تد ایگان، اقتصاددان ارشد شهر می گوید: «وقتی بهترین سناریوی شما بد باشد، سخت است.

برخی چیزها ممکن است هنوز خونریزی را متوقف کنند. تأثیرات شبکه شهر با ظهور مراکز فناوری دیگر کاهش می یابد، اما همچنان قدرتمند است. چندین پیشرو هوش مصنوعی استارت آپ ها در سانفرانسیسکو مستقر هستند، از جمله Openهوش مصنوعی، که Chat را ایجاد کردGPT. منطقه خلیج همچنان بیش از هر منطقه دیگری بودجه سرمایه گذاری خطرپذیر دریافت می کند، اگرچه سهم آن از پای در حال کاهش است. آقای پسکین می خواهد شرکت ها را برای تبدیل دفاتر به آپارتمان تشویق کند. اما در این بین همه چیز تلخ به نظر می رسد. آقای ایگان می‌گوید که اخیراً از کلاسی از دانشجویان دانشگاه استنفورد بازدید کرده است که در مورد برنامه‌های پس از کالج خود بحث می‌کردند. “چند نفر از شما پس از فارغ التحصیلی به سانفرانسیسکو نقل مکان می کنید؟” او به یاد می آورد که استادشان می پرسید. آنها با ناباوری پاسخ دادند: “چرا کسی باید این کار را انجام دهد؟”

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.