مدارس آمریکا به سمت بحران پیش می روند

آجلسه TA در اوایل سال جاری، اعضای هیئت مدیره در بزرگترین ناحیه مدرسه دولتی سیاتل با نمودار وحشتناکی مواجه شدند. در طول پنج سال، تعداد کارکنان تمام وقت در لیست حقوق و دستمزد منطقه به سمت بالا حرکت کرده است، حتی با کاهش تعداد دانش آموزانی که در دفترچه آن مشغول به کار هستند. در سپتامبر، معلمان به دنبال اعتصابی که سال تحصیلی جدید را به تعویق انداخت، دستمزدشان را افزایش دادند. رهبران منطقه که نسبت به سیاهچاله های بودجه هشدار می دهند، بر این باورند که ثبت نام ممکن است برای یک دهه کاهش یابد. خطر ورشکستگی ممکن است در نهایت نیاز به “ادغام” داشته باشد، که ممکن است به معنای تعطیلی مدارس باشد.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

تعداد دانش آموزان در مدارس شهری در بیشتر نقاط آمریکا در حال کاهش است. در نتیجه نرخ باروری پایین و پایین تر از حد معمول مهاجرت، تعداد کل کودکان در این کشور در ده سال منتهی به 2020 1 میلیون نفر کاهش یافت. بسیاری از شهرهای بزرگ یک مشکل اضافه دارند: خانواده ها در حال ترک هستند. منطقه اصلی مدارس دولتی شیکاگو در یک دهه یک پنجم دانش‌آموزان خود را از دست داده است (اگرچه برخی از آنها به مدارس عادی و خصوصی منتقل شده‌اند). لس آنجلس یک چهارم از دست داده است. رهبران منطقه در آن شهر می گویند که این تعداد ممکن است تا سال 2030 یک چهارم یا بیشتر کاهش یابد.

همه‌گیری این مشکلات را سرعت بخشید. والدینی که قبلاً دچار خارش پا بودند متوجه شدند که طاعون باعث می‌شود شهرهایشان جذابیت کمتری داشته باشد. مدارس شهری بیش از سایرین آموزش از راه دور را حفظ کردند. که به برخی از خانواده ها دلیل اضافی برای ترک داد. ثبت نام در مدارس دولتی شهر نیویورک در سه سال پس از شروع فاجعه 10 درصد کاهش یافته است. در تعدادی از محله های آن کاهش تقریباً یک پنجم است. داده‌های اداره سرشماری نشان می‌دهد که خانواده‌هایی که کودکان زیر پنج سال دارند، به‌ویژه در طول همه‌گیری، شهرهای بزرگ را ترک می‌کنند. بنابراین ممکن است تأثیر کامل هنوز ثبت نشده باشد.

تقسیم طبقاتی

بودجه مناطق مدرسه عموماً بر اساس هر دانش آموز تأمین می شود. بنابراین حتی کاهش کوچک در ثبت نام ممکن است سخت باشد. برخی از کودکانی که در طول همه‌گیری، مدارس شهر را ترک کرده‌اند، ممکن است در نهایت به کلاس برگردند: بخشی از آنها در خانه درس می‌خوانند و ممکن است از آن خسته شوند. اما روندهای دیگری که باعث نازک شدن کلاس های درسی مرکز شهر شده اند، احتمالاً به زودی معکوس نخواهند شد، حتی اگر مهاجرت شروع به افزایش تعداد کودکان در آمریکا کند. در برخی شهرها نیاز به تعطیلی مدارس رو به افزایش است. داگلاس هریس از دانشگاه تولین می‌گوید: حدود 1 درصد از مدارس دولتی سنتی هر سال مغازه خود را تعطیل می‌کنند (نرخ تعطیلی برای مدارس چارتر 5 درصد و برای مدارس خصوصی 3 درصد است). تعداد احتمالا افزایش خواهد یافت.

نبردهای اخیر حاکی از آن است که این امر صدمه خواهد دید. اعتراضات، از جمله اعتصاب غذا، سال گذشته پس از رای اعضای هیئت مدیره مدارس در اوکلند، کالیفرنیا، به تعطیلی یا ادغام چندین مدرسه آغاز شد. مردم محلی عصبانی یک تابلوی جدید نصب کردند. در ژانویه اعلام کرد که بسیاری از کاهش ها را لغو می کند. بر اساس داده های دولت محلی که توسط یک وبلاگ “Wirepoints” تجزیه و تحلیل شده است، در شیکاگو حدود یک سوم مدارس در ساختمان هایی با ظرفیت نیمی یا کمتر کار می کنند. کوچکترین آنها حدود 30 جوان و کمی بیش از 20 کارمند دارد.

روش تکه تکه ای که در آن مدارس آمریکایی اداره می شود – توسط اعضای هیئت مدیره در حدود 14000 منطقه – ممکن است کوچک شدن موثر مدارس در مناطق بزرگ مترو را نسبت به سایر کشورها دشوارتر کند. اتحادیه‌های آموزشی آمریکا به‌طور غیرمعمولی بی‌تفاوت هستند: خصومت آن‌ها نسبت به آزمون‌ها گاهی هیئت‌ها را وادار می‌کند تا به طرز عجیبی اعلام کنند که نتایج یک مدرسه هیچ نقشی در تصمیم‌گیری تعطیل یا ادغام آن‌ها ندارد. تنش در مورد نژاد همه چیز را پیچیده تر می کند. خانواده‌ها در شهرهای داخلی گاهی اوقات گمان می‌کنند که مدارس آنها فقط به این دلیل تعطیل شده است که والدین در مناطق ثروتمندتر و سفیدتر قدرت بیشتری برای ایجاد سر و صدا دارند.

کشیدن پا به ندرت کمک می کند. کلاس های کوچکتر نتایج قابل اعتمادی را افزایش نمی دهند. معلمان ممتاز مهمترند. اگر به صورت نازک پخش نشده باشند، آموزش و پاداش دادن به آن‌ها آسان‌تر است. مدارس کوچکتر نیز ارائه تمام دوره‌ها و فعالیت‌های فوق برنامه‌ای که آموزش آمریکایی باید ارائه دهد، دشوارتر است. رهبران سیستم های مدرسه خوب در سایر نقاط جهان گاهی اوقات در مورد بستن موسسات کوچک بی رحم بوده اند. به عنوان مثال، در 20 سال، تعداد مدارس جامع در فنلاند حدود 40 درصد کاهش یافته است.

برنامه ریزی از قبل باعث می شود از دردسر جلوگیری شود. وقتی ده سال پیش شهر نیویورک مدارس را تعطیل کرد، زمان و پول کافی پیدا کرد تا برخی از آنها را به آرامی، کلاس به کلاس تعطیل کند. این به جوانانی که نمی‌خواستند این گزینه را تغییر دهند، این امکان را داد که پیر شوند. مقامات شیکاگو به معلمانی که به نظر می‌رسد شغل خود را از دست می‌دهند، فرصتی زودهنگام برای بازآموزی برای نقش‌هایی با تقاضای بالا داده‌اند. پل هیل از مرکز اختراع مجدد آموزش عمومی، یک اتاق فکر، می گوید، اما اغلب صحبت در مورد تعطیلی مدارس تنها زمانی شروع می شود که اوضاع ناامید باشد. این شانس تعطیلی مدارس را «محترمانه و شفاف» از دست می دهد. درعوض، انجام کارها با عجله باعث می شود که رهبران منطقه «طوری به نظر برسند که انگار دارند چیزی می دزدند».

مارگریت روزا، کارشناس امور مالی مدرسه در دانشگاه جورج تاون، می گوید: نگرانی این است که تعداد کمی از مدارس شهری مشکلات خود را به اندازه کافی جدی می گیرند. از زمان شروع همه‌گیری، تعداد زیادی پول کمک فدرال به آنها داده شده است. برخی از این صرفا برای به تأخیر انداختن تصمیمات مربوط به کوچک سازی که قبلاً به تعویق افتاده بود استفاده کرده اند. نقدینگی اضافی که در حال کاهش است همچنین باعث شده اتحادیه‌ها تمایل بیشتری به تقاضای افزایش حقوق و پاداش داشته باشند – حتی در مکان‌هایی که کاهش ثبت‌نام شدید بوده است. لبه صخره در سال آینده نزدیک می شود، زمانی که بودجه های امدادی به پایان می رسد. در حال حاضر، به نظر می‌رسد ردیف‌هایی که در ادامه می‌آیند درباره همه چیز هستند، به جز اینکه چگونه به کودکان کمک می‌کند تا یاد بگیرند.

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.