محاکمه مردا و قدرت شهر کوچک

آ قلاب تنها پرتره ای از راندولف مرداگ جونیور در دادگاه کانتی کالتون آویزان بود. مرداو طولانی‌ترین دادستان در تاریخ کارولینای جنوبی بود، دوران تصدی او بین دوران پدر و پسرش بود. این سلسله حقوقی چند نسلی در لوکانتری، در جنوب باتلاقی ایالت مورد احترام بود. اما حالا نوه او به جای اینکه از روی میز دادسرا جر و بحث کند، به اتهام قتل همسر و پسرش در جایگاه متهم می نشیند. پرتره قاب طلایی برای محاکمه پایین کشیده شد.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

دادستان ها ادعا می کنند که الکس مردا به عنوان وکیل در مطب جراحات شخصی خانواده اش، میلیون ها دلار را از مشتریان دزدیده است. برخی از اتهامات او به مراتب بدتر است. در سال 2018، پس از مرگ خانه‌دارش با سقوط از پله‌ها در موزل، املاک شکار خانواده، او متهم شد که بدون اینکه به فرزندانش بگوید، مبلغ 4 میلیون دلار بیمه عمر را به جیب زده است.

بعد اوضاع بهم ریخت در سال 2019، پل مردا، کوچک‌ترین پسر الکس، قایق پدرش را برای تفریح ​​شبانه پرشور سوار کرد. قایق با پل برخورد کرد و یکی از دوستان نوجوان پل کشته شد. خانواده او شکایت کردند و ادعا کردند که پدر بی‌احتیاطی پسر را فعال کرده است. وکیل آنها تهدید کرد که با همسر و پسر مردا تماس خواهد گرفت تا علیه او شهادت دهند. جلسه استماع برای 10 ژوئن 2021 تعیین شد. در صبح روز 7 ژوئن، آقای مرداگ با او مواجه شد. cfo حدود 800000 دلار از وجوه گمشده. آن شب همسر و پسرش مرده بیرون از لانه سگ در موزل پیدا شدند.

دادگاه قتل دوگانه در نزدیکی شهرستان کولتون برگزار می شود، جایی که روابط خانوادگی مرداگ نیز عمیق است. بسیاری از اعضای هیئت منصفه بالقوه به دلیل داشتن ارتباط شخصی با آنها اخراج شدند. چندین قاضی خود را از این پرونده انصراف دادند. آقای مرداو توسط دیک هارپوتلیان، سناتور فعلی ایالت، نمایندگی می شود. حتی بازپرسی که در صحنه جنایت دستان مرداگ را از نظر وجود گلوله بررسی کرد، او را می‌شناخت. هنگامی که در آن شب به لانه سگ ها نزدیک شد، آقای مرداو به نام سلام کرد.

در همپتون، نزدیکترین شهر به موزل، اوضاع به طرز وحشتناکی ساکت است. بر اساس سهم افرادی که ادعای بازدید از این کشور را دارند، ممکن است تصور شود که این شهرستان که از هر پنج نفر یک نفر در فقر زندگی می کند، صنعت گردشگری پررونقی دارد. اما معدود کسب‌وکارهای ویران‌شده – از جمله یک آرایشگاه خالی، یک بوتیک لباس و یک ناهارخوری که در حال پختن آدامس است- چیز دیگری را نشان می‌دهد. زنی در یک کافی شاپ می گوید که در حال رانندگی است و نام مردا را نشنیده است. وقتی چند دقیقه بعد برای خدمت به مشتری برمی‌خیزد اعتراف می‌کند که این درست نیست. او می‌گوید: «من یک تجارت برای محافظت دارم. دیگران از بحث در مورد این پرونده خودداری می کنند. یک کارگزار بیمه با خنده ای محتاطانه می گوید: «سه چیز وجود دارد که من در مورد آنها صحبت نمی کنم: سیاست، مذهب و مردادها.

همپتون شهری 3000 نفری است. بسیاری از مردم محلی در کشاورزی کار می کنند و در تریلرهای خارج از بزرگراه شهرستان زندگی می کنند و یکشنبه برای کلیسا گرد هم می آیند. جامعه سیاه‌پوستان فهرستی از جریان‌ها را نگه می‌دارد KKK اعضا. دفتر وکالت مرداوز، جایی که برادر متهم هنوز در آنجا کار می کند، بر فراز ساختمان های دیگر قرار دارد. این شرکت بزرگترین مشتری خصوصی بانک محلی است. به گفته یکی از افراد محلی بازنشسته، آنها در 25 سال گذشته فقط یک مورد را از دست داده اند. بسیاری از آنها کمک شده اند. دیگران از دور از موفقیت خود لذت بردند. روزنامه‌نگار شهری می‌گوید: «نیمی از شهرستان همپتون از خویشاوندان مرداگ است. “قبل از این، نیمی دیگر ادعا می کردند که هستند.”

برخی قوانین عجیب به خانواده قدرت می داد. آنها به لطف مقرراتی که به پرونده های جراحات شخصی اجازه می دهد در هر نقطه ای از ایالت محاکمه شوند، ثروت اندوزی کردند. این فرصت را برای بحث بیشتر در برابر قضات محلی مناسب باز کرد. ممکن است قانونی قدرت سیاسی به ارمغان آورد. ری ویلیامز، یک شهروند، به یاد می آورد که آقای مرداو در یک گردهمایی کمک مالی به یک نامزد کنگره قول می دهد: «من 2500 رای برای شما می دهم. او برد. آقای ویلیامز می‌گوید: «وقتی الکس به شما می‌گوید به کسی رای بدهید، این کار را می‌کنید.

در دادگاه، دادستان ها فکر می کنند که حقایق آقای مورداگ را رد کرده اند. اما بدون شواهد پزشکی قانونی، هیئت منصفه ممکن است او را ترک کند. اگر مرداگ تبرئه شود، همچنان به بیش از 100 جنایت مالی متهم است. باستر، پسر تنهای او، در موقعیتی نیست که بتواند نام خانوادگی را احیا کند. او به دلیل تقلب از دانشکده حقوق اخراج شد.

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.