محاسبات غلط بزرگ استرالیا نشان می دهد برای پیروزی باید سازگار شویم

کلمات جنگجویان چین این هفته پیروزی بزرگی را مقابل استرالیا کسب کردند. این یک مانور آگاهانه در آنچه پکن تصور می کند برخورد تمدن ها است بود. پس جنگجویان گرگ چه می خواهند؟

ژائو لیجیان ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه تصویری گرافیکی – اما جعلی – از یک سرباز استرالیایی منتشر کرد که چاقویی را به گلوی کودک افغان نگه داشته است. وی در توئیتر خود نوشت: “از قتل غیرنظامیان و زندانیان افغان توسط سربازان استرالیایی شوکه شده است.”

مرتبط: طرح چین برای شکستن استرالیا

اتهامات علیه جنایات جنگی هنگ SAS استرالیا واقعی است. همانند اقدامات کانبرا برای بررسی و مجازات آنها در صورت لزوم. اما تصویر جعلی و خشم تولید شده پلی بیش از حد برای نخست وزیر استرالیا اسکات موریسون بود.

بیتس گیل ، استاد مطالعات امنیتی آسیا و اقیانوسیه ، از دانشگاه ماكواری می گوید كه تبادلات آتشین حاصل از این امر “عادی جدید” در روابط استرالیا و چین است.

و باید انتظار بیشتری از آن داشته باشیم.

وی به news.com.au گفت: “این یک هدف کوبیدن هدفمند برای تحریک بیشتر است تا نشانه های اقتصادی و سیاسی را که قبلاً از پکن گرفته ایم ، تأکید کند.” “این فقط برخی از ترول ها نیست. این یک عکس حساب شده و کاملاً دقیق طراحی شده در قلب یک مسئله سیاسی بسیار حساس در استرالیا بود که باعث ایجاد شرمساری ملی و بین المللی می شود.

“و این یک هشدار برای دیگران است: استرالیا ممکن است به اندازه کافی مقاوم باشد تا بتواند در برابر برخی از این موارد مقاومت کند ، اما بسیاری از کشورهای دیگر وجود دارند که قطعاً چنین نیستند.”

انتظار افزایش

پروفسور گیل درباره ماهیت توئیتر بحث برانگیز ژائو می گوید: “من می گویم که از نظر کیفی با آنچه در گذشته دیده ایم متفاوت است و این که آیا ما در مورد اقدامات اقتصادی تنبیهی یا شرارت های دیگر در رسانه های دولتی صحبت می کنیم.”

مرتبط: تصویر ماهواره ای نقشه چین را نشان می دهد

و این فقط در مورد ما نیست.

“ممکن است اهداف دیگری برای مخاطبان بین المللی وجود داشته باشد. برخی از مخاطبان خارجی ممکن است دوست داشته باشند استرالیا در چشم خفه شده باشد ، ممکن است دوست داشته باشند که برای غرب کمی پیشرفت کنند. “

این در مورد افزایش اعتماد به نفس در چین است. این در مورد آزمایش محدودیت های استرالیا است. و ممکن است جاه طلبی های شخصی و حرفه ای در بازی باشد.

“کاملاً واضح است که خم شدن به جلو ، تحت فشار قرار دادن پاکت و ارائه این نوع اظهارات بحث برانگیز ، مزایای حرفه ای دارد. من پیشرفت حرفه ای ژائو لیجیان را بررسی کرده ام. و کاملاً واضح است که او حتی پس از جنجال های زیادی در ارتباط با او و حساب کاربری توییتر خود همچنان به ارتقا می رسد. “

مرتبط: عکس دهکده ای را نشان می دهد که نباید وجود داشته باشد

این مقام ارشد امور خارجه حساب خود را در سال 2010 افتتاح کرد. وی شروع به استفاده از آن برای ایجاد جنجال در حالی که یک دیپلمات در جنوب آسیا بود ، کرد. آقای ژائو از زمان انتصاب به سخنگوی وزارت امور خارجه ، شهرت وی را به عنوان پرکارترین و خشمگین ترین مبلغان تبلیغات “جنگجوی گرگ” تقویت کرد.

اوایل سال جاری او در پشت اتهامات جعلی مبنی بر گسترش عمدی COVID-19 به عنوان سلاح بیولوژیکی توسط ارتش آمریكا قرار داشت. عذرخواهی نشد بدون عقب.

پروفسور گیل می گوید: “این چیزی نیست که ژائو صبح بیدار شود ، مانند رئیس جمهور ترامپ ، و فقط چیزی را از بین برد.” وی گفت: “من مطمئن هستم كه از قبل فكر شده است ، از قبل برنامه ریزی شده و حداقل از ابتدا بحث برانگیز بوده است. و به همین دلیل ، مفید است. “

او می گوید استرالیا نمی تواند انتظار چنین عذرخواهی برای چنین اقدام عمدی سیاست حزب کمونیست چین را داشته باشد. “فردی در این موقعیت بسیار خوب می داند که مرزها چیست ، انتظارات چیست و تصمیمی حساب شده اتخاذ می کرد. و به همین دلیل است که فکر می کنم این از نظر کیفی متفاوت است. برای من مجاز بودن یا ارزش خطر دانستن این امر ، فکر می کنم چیزهای زیادی در مورد سیستم بزرگتر موجود در اینجا به ما می گوید. “

WAR OF WORD WARRIORS

پروفسور گیل می گوید استرالیا باید طرز تفکر خود را تنظیم کند. جنگ اطلاعاتی فقط در مورد حملات سایبری ، ایجاد اختلال در سیستم های اطلاعاتی یا سرقت اطلاعات نیست.

این در مورد تضعیف اعتماد و اعتقاداتی است که ما را به آنچه هستیم تبدیل می کند.

دموکراسی حقوق بشر. برابر قانون بودن. شفافیت و پاسخگویی دولت

وی می گوید: “ما در غرب جنگ را بسیار محدود با خشونت و فعالیت جنبشی برابر می دانیم ، که مطمئناً بخشی از جنگ است.” “اما ، از نظر حزب کمونیست چین ، مبارزات سیاسی کوتاه از جنگ جنبشی بسیار مهم است.”

این بدان معناست که هر ابزاری – اعم از اقتصادی ، دیپلماتیک یا حقیقت – می تواند سلاح شود.

و استفاده از هر وسیله کمتری از سلاح های جنبشی ، غرب را در معرض دید قرار می دهد.

وی گفت: “چین اولین جامعه در جهان نیست كه می فهمد وقتی از انواع سنتی جنگ فراتر می روید ، در سایر قلمروهای زیر آستانه جنگ جنبشی به روش های نامتقارن عمل می كنید.” “این نوع تفکر به اندازه خود تاریخ قدیمی است.”

مرتبط: تصویر تصویری تلاش برای شکستن ملت ما است

او می گوید ، پکن احتمالاً 20 تا 30 سال با سطح نظامی مورد نظر فاصله دارد.

اقتصاد آن قوی است. این نظامی بزرگ است. اما واقعاً تا کجا می توانند با استفاده از زور علیه دیگران به زور استفاده کنند؟

“آیا آنها با استفاده از آنها اعتماد به نفس دارند؟ من فکر نمی کنم نه هنوز. و البته ، خطر وجود دارد ، “او می گوید.

جدا شدن از نظم اقتصادی و بین المللی مستقر ، فلج کننده خواهد بود. و رویارویی حتی با نظامیان منطقه ای هنوز هم خطر واقعی شکست را به همراه دارد.

“در پایان روز ، چین واقعاً فاقد طیف کاملی از ابزارهایی است که بتواند برای عقب راندن آنها به کار گیرد. اما به نظر می رسد که آنها فکر می کنند دیپلماسی جنگجوی گرگ و تبلیغات دیگر می تواند بسیار مثر باشد. “

وی گفت ، دیپلماسی جنگجو گرگ می تواند به دستیابی به اهداف استراتژیک پکن و تولید نتایج سیاسی مطلوب “بدون نیاز به خطر جدی” کمک کند. و “این خود را قوی نشان می دهد”.

بازی پایان

پروفسور گیل می گوید که افزایش قاطعیت دیپلماتیک و تبلیغاتی پکن در حال حاضر به اقدامات نظامی ترجمه شده است.

زندگی در درگیری های مرزی با هند از بین رفته است. نیروی هوایی و نیروی دریایی ژاپن به طور مداوم در مقابله با هجوم در خاک خود فعال هستند. ناوگان ماهیگیری این شرکت قاطعانه در حال گسترش دامنه خود است. و پکن تلاش خود را برای ترساندن ایالات متحده ، استرالیا و کشورهای جنوب شرقی آسیا در دریای چین جنوبی افزایش داده است.

“بنابراین ، بله ، این رفتار قاطعانه تر مطمئناً به یک برنامه نظامی قاطعانه تر از طرف چین تبدیل می شود ، و من فکر می کنم که ما باید در چند سال آینده نگران باشیم – خواه خی معتقد است که لازم است حتی بیشتر عمل شود اقدام علیه تایوان ، “او به گفتگو گفت. “این ، فکر می کنم ، منطقه ای است که هر روز می گذرد احتمال یک حادثه جدی نظامی در حال افزایش است.”

مرتبط: چین به دلیل حمایت از استرالیا به Jacinda Ardern پیوست

در همین حال ، می توان انتظار داشت که پکن به رفتارهای اقتصادی و اقتصادی مجازات آمیز خود برای آرام کردن جاه طلبی های رئیس شی ادامه دهد.

پروفسور گیل می گوید: “مقاومت در برابر چنین جنگ های سیاسی بیشتر از تنوع در برابر سایر شرکای اقتصادی یا سخت گیری زیرساخت های سایبری ما خواهد بود.” “جامعه ما باید هوشمندانه تر از بلندپروازی های چین تحت نظر شی جین پینگ باشد و بحث بازتری در مورد تجارت سخت بین منافع و ارزش ها داشته باشد.”

سپس اطمینان حاصل می شود که ارزش های ما به طور یکنواخت و مثر اعمال می شوند.

وی می گوید: “من نگران هستم كه نگرانی های ما با دولت PRC غالباً به تبعیض سبك” ترساندن قرمز “علیه استرالیایی های چینی تبار تبدیل می شود.” “کاشت این نوع اختلافات در جامعه ما ، مقاومت و همبستگی ما را در جنگی که به نبرد ایده ها و آرمان ها تبدیل می شود ، تضعیف می کند.”

لیست 14 شکایت صادر شده علیه استرالیا در هفته گذشته واقعیت واقعی آنچه را که حزب کمونیست چین انتظار دارد را ارائه می دهد.

پروفسور گیل می گوید: “سر خود را پایین نگه داریم ، از ماهیت و اقدامات رژیم در پکن انتقاد نکنیم ، و به طور کلی در برابر رشد مداوم چین و جاه طلبی ها سازگارتر و دوستانه تر باشیم.” “این همان چیزی است که آنها از استرالیا می خواهند. آنها احترام می خواهند ، و می خواهند استرالیا از این راه دور شود. اون اتفاق نمی افته.”

جیمی سایدل نویسنده مستقل | JamieSeidel