لکسینگتون – جیک سالیوان برای نجات | ایالات متحده

آT HOARY در سن 36 سالگی ، جیک سالیوان این درس زندگی را به دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه مینه سوتا ارائه داد. “گواهی را رد کنید. و احمق نباش پسر خوبی باش. ” نمی توان او را به نادیده گرفتن توصیه هایش متهم کرد. wunderkind دموکرات ، که هشت سال بعد به جوانترین مشاور امنیت ملی از زمان مک جورج باندی در سال 1961 تبدیل خواهد شد ، دارای محبوبیت درجه بالایی است که حتی در واشنگتن نیز نادر است ، DC، از مغز بزرگ او

سناتور ایمی کلوبوچار ، یکی از همرزمان مینه سوتایی ، که آقای سالیوان را از موسسه حقوقی مینیاپولیس استخدام کرد ، جایی که او یک استراحت کوتاه از موسسات نخبه (آکسفورد ، قانون ییل) داشت ، می گوید: “او باهوش ترین مرد اتاق است ، اما در موردش احمق نیست.” ، کارمندی در دیوان عالی کشور). هنگامی که وی دفتر وی را برای کار در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری هیلاری کلینتون در سال 2008 ترک کرد ، قول داد که برگردد. وی در عوض ، خود را در وزارت امور خارجه ، کاخ سفید و در مسیر پیگیری ، به خانم کلینتون ، باراک اوباما و جو بایدن ، از جمله به عنوان معاون وقت رئیس جمهور ، ضروری کرد. NSA. (“او سه گانه را انجام داد ،” خانم کلوبوچار ، یک چیز کوچک را مسخره کرد).

گفته می شود حتی آخوندهای ایران نیز از عدم تعارف وی قدردانی می کنند ، پس از اینکه وی توسط خانم کلینتون به یک سری مأموریت های فوق سری به خلیج فارس متهم شد که راهی به توافق هسته ای ایران باز کرد. جالب تر اینکه ، آخوندهای دموکرات نیز مانند او چپ دارند. این به خاطر صلح درونی او برای آقای بایدن است. و همچنین مقاله ای روحآمیز در مورد محدودیتهای نئولیبرالیسم که وی در پی باخت خانم کلینتون به دونالد ترامپ نوشت – که وی بعنوان مسئول سیاست وی ، مقصر خود را مقصر دانست. جهان سیاست خارجی دو حزب با ذوق و شوق فراتر از تسکین معمول پس از ترامپ ، از آخرین اوج او استقبال کرده است. استفان هادلی ، مشاور سابق امنیت ملی جورج دبلیو بوش ، می گوید: “او یک انتخاب فوق العاده است.” “او یک فرد خوب ، بسیار باهوش و بسیار متعادل است.”

تحقق چنین تحسین هایی ممکن است سخت باشد. بخصوص اینکه آقای سالیوان با استانداردهای سختگیرانه تری نسبت به اسلاف اخیر خود قضاوت خواهد شد. نیمی از مشاوران امنیت ملی آقای ترامپ توسط رسانه ها و مخالفان دموکرات عمدتاً به دلیل تمایل گزارش شده برای مهار افراط های رئیس جمهور مورد سنجش قرار گرفته اند. بنابراین گردش فوق العاده در شهرت جان بولتون در سمت چپ. فقط مایکل فلین ، که این هفته خواستار کودتای نظامی و وضع حکومت نظامی برای لغو انتخابات بود ، به دلیل عدم موفقیت در سیاست خارجی آقای ترامپ ، خورده شده است. آقای سالیوان می تواند منتظر انتقادهای شدیدتر برای عقب نشینی های بسیار کوچکتر باشد. نظرات خاردارانه شاهین های جمهوری خواه مانند تام كاتن و ماركو روبیو ، كه هرگونه ارتباط با دولت اوباما برای آنها غیرقابل بخشش است ، حاكی از آن است كه این موضوع از هم اکنون آغاز شده است.

با توجه به مسئولیت های اصلی وی – که شامل احیای عقل به فرآیند بین آژانس ها و مدیریت رقابت هایی است که ایجاد می کند – با این وجود او با مزایای بزرگ شروع خواهد کرد. او ذهن آقای بایدن را می شناسد و اعتماد به نفس او را دارد. رئیس جمهور منتخب او را “عقل یکبار در نسل” می خواند. او با تونی بلینکن و دیگر نامزدهای ارشد بایدن روابط دوستانه ای دارد – و عادت دارد که به طور مداوم فرضیه های خود را زیر سال ببرد که باعث ایجاد برداشتی از بحث آزاد می شود. کسانی که با او کار کرده اند ، اغلب به این کیفیت اشاره می کنند ، نوشته های اخیر آقای سالیوان که انتقاد از خود نشان می دهد ، از جمله مقاله سیاست اقتصادی ، مقاله دیگری در دفاع از استثنایی آمریکا (“علی رغم نقص آن ، آمریکا دارای ویژگی های متمایز است …”) و یک مقاله سوم تلفیقی ، در سیاست خارجی، با آرزوی خود برای همسویی سیاست خارجی و داخلی.

تمایل وی برای سازگاری نشان دهنده این است که ترس از اینکه دستور کار امنیتی آقای بایدن بسیار عقب مانده باشد ممکن است بیش از حد مورد استفاده قرار گیرد. هنگامی که آقای بایدن این هفته گفت که برای لغو تعرفه های چین عجله نخواهد کرد ، و تلاش خواهد کرد تا گسترش و همچنین بازسازی توافق نامه ایران ، مواضعی را که آقای سالیوان قبلاً بیان کرده بود ، تکرار کرد. دولت بایدن بر بازسازی ابزارهای سنتی كشور – از جمله دیپلماسی و صلاحیت های اساسی – كه دولت ترامپ از آنها بی بهره است ، تمركز خواهد كرد. اما هر یک از اهرمهای مفیدی که سلف خود به دست آورده است ، در حالی که برخی از اهداف همان فریبکارانه را دنبال می کند ، شوهر خواهد داد.

آقای سالیوان طرح عالی خود را برای ادغام سیاست های داخلی و خارجی سخت تر می یابد. او پرونده ای محکم می سازد – در پرونده خود سیاست خارجی قطعه و جاهای دیگر – که جهانی سازی این امر را ضروری کرده است (همانطور که همه گیری بیان می کند). همچنین دنیای دنج سیاست خارجی برای منتقدان پوپولیست خود به پاسخ های بهتری (همانطور که موفقیت آقای ترامپ نشان داد) نیاز دارد. وعده آقای بایدن در مورد “سیاست خارجی برای طبقه متوسط” گویای همین نگرانی است. و از آقای سالیوان می توان انتظار داشت که حداقل برای پرداختن به آن تلاش های ناچیزی داشته باشد. مانند NSA، انتظار می رود که وی نقش غیرمعمولی بزرگ در بحث های تجارت و مهاجرت داشته باشد. با همین حساب ، انتظار داشته باشید که آژانس های داخلی گرا – مانند بهداشت و خدمات انسانی – سهم بیشتری در بحث امنیت بین آژانس ها داشته باشند.

همه چیز جیک است

یوك كردن اهداف خارجی و داخلی نیز می تواند به عنوان منطقی سیاسی برای روابط مبهم تر با چین مورد نظر آقای بایدن باشد. در مواردی که هرگونه تعامل با حزب در حال حاضر نشان دهنده ضعف تلقی می شود ، آقای بایدن استدلال می کند که نیازهای عادی آمریکایی ها به روابط نزدیکتر در زمینه هایی مانند بهداشت عمومی و تغییر اقلیم ضروری است. اما این تحولات حاشیه ای است ، به مراتب کمتر از تحولاتی که آقای سالیوان مدافع آن است و به یک دلیل آشنا. روسای جمهور تا حدی به سیاست خارجی توجه می کنند زیرا چشم انداز آنها برای عبور از جبهه داخلی بسیار محدود است. پیوند اهداف خارجی و داخلی نتواند عملکرد حزبی ناشی از این شکست را برطرف کند ، همانطور که آقای سالیوان باید متوجه شود.

بازگشت وی به دولت بسیار بلند پروازانه تر از آنچه که نوشته هایش نشان می دهد ، است. برآورده کردن انتظارات مداحان او سخت خواهد بود. اما در انتخاب آقای سالیوان ، آقای بایدن شانس بیشتری برای خاتمه دادن به یک دوره نابسامانی در سیاستگذاری های خارجی آمریکا داشته است.

حفاری عمیق تر:
آخرین خبرهای ما درباره انتقال ریاست جمهوری را بخوانید و سپس برای خبرنامه و پادکست هفتگی Checks and Balance در مورد سیاست آمریکا ثبت نام کنید.

این مقاله در بخش چاپ ایالات متحده تحت عنوان “جیک سالیوان برای نجات” منتشر شد

از این محتوا استفاده مجدد کنیدپروژه اعتماد