شهردار جدید شیکاگو یکی از پیچیده ترین مشاغل را در سیاست دارد

افاودی ها در شیکاگو هیچ کمبودی در گزینه ها ندارند یوپی‌ها به سمت وست لوپ می‌روند، جایی که رستوران‌ها بیشتر بشقاب‌های کوچک «مدرن آمریکایی» سرو می‌کنند. مدرسه‌های قدیمی به سمت استیک‌خانه‌های مرکز شهر می‌روند و افراد ماجراجو با تاکسی به خیابان دوون یا خیابان ۲۶ می‌روند تا غذای هندی یا مکزیکی بخورند. با این حال، برای بازدید از افراد برجسته، یک تأسیسات نسبتاً جدید در سمت جنوبی، کارخانه شراب سازی Bronzeville، به مکان مورد علاقه تبدیل شده است. دلیل اینکه کمتر چیزی است که سرو می‌کند، اگرچه فهرست غذا و شراب هر دو عالی هستند، اما نشان‌دهنده آن است: اشاره‌ای به اینکه شکاف‌های عمیق نژادی و جغرافیایی شیکاگو می‌تواند کاهش یابد.

این کارخانه شراب سازی که به دلیل موقعیت مکانی آن نامگذاری شده است، سال گذشته در قلب محله ای افتتاح شد که در دهه 1920، مرکز سیاهپوستان شیکاگو بود، محل زندگی آیدا بی. ولز، روزنامه نگار پیشگام، و لوئیس آرمسترانگ، نوازنده جاز. پس از سال 1945، سیاست‌های نژادپرستانه مسکن، برنزویل را به یک محله یهودی‌نشین پرجمعیت تبدیل کرد و در دهه 1960 بزرگراه‌های جدید و مسکن عمومی آن را از بیشتر شهر جدا کرد. در دهه 1970 و 1980 جمعیت در حال کاهش بود.

با این حال اکنون برنزویل در حال بهبودی است. مسکن جدید در زمین های خالی جوانه می زند. بنیانگذاران شراب‌سازی، دو کارآفرین سیاه‌پوست، اریک ویلیامز و سیسیلیا کاف، می‌گویند زمانی که متوجه شدند مردم منطقه پولی برای خرج کردن دارند، رستوران را باز کردند، اما برای انجام این کار مجبور شدند به نقاط دیگر شهر سفر کنند.

در 15 می براندون جانسون، معلم سابق مدرسه دولتی و سازمان دهنده اتحادیه، شهردار شیکاگو خواهد شد. او مسلماً چپ‌گراترین رهبر شهری است که تا به حال داشته است، و در زمانی که توجه ملی به آن معطوف می‌شود، مسئولیت را بر عهده می‌گیرد. سال آینده شیکاگو میزبان کنوانسیون ملی دموکرات ها برای اولین بار از سال 1996 خواهد بود. دموکرات ها امیدوارند شهری را به نمایش بگذارند که تحت رهبری آنها به سرعت از بیماری همه گیر بهبود می یابد. در همین حال، در فاکس نیوز، هر مشکل محلی، و به ویژه جنایت، به عنوان شاهدی بر خلاف آن انتخاب می شود.

آقای جانسون بر اساس وعده ای که نه تنها به خوبی حکومت می کند، بلکه برای «پایان دادن به داستان دو شهر» که شیکاگو را تعریف می کند، و توزیع مجدد منابع از هسته ثروتمند به مردم محله های فقیرتر، به راه انداخت. اما این کار آسانی نخواهد بود. آنچه در جاهایی مانند برونزویل اتفاق می افتد به بهترین شانس او ​​برای موفقیت اشاره دارد. شهرهای دیگر در سراسر آمریکا از نزدیک تماشا خواهند کرد.

در حال حاضر، آقای جانسون با یک وظیفه قریب‌الوقوع‌تر روبرو است: اطمینان دادن به ساکنان و افراد تجاری که مشکل جرم و جنایت را جدی می‌گیرد، در حالی که یک اداره پلیس ضعیف و متخاصم را وارد کشتی می‌کند. اشاره‌ای به آنچه که تابستان ممکن است برگزار شود در یک آخر هفته غیرمعمول گرم در اواسط آوریل آمد، زمانی که صدها نوجوان در لوپ، منطقه تجاری مرکز شهر آمدند و جمعیت به برخی از بازدیدکنندگان حمله کردند. دو پسر تیراندازی کردند. چند نفر بعداً ادعا کردند که پلیس ایستاده و کاری انجام نداده است.

پلیس درجه یک به طور قاطع از رقیب جانسون در انتخابات حمایت کرد. اگرچه میزان قتل در این شهر تا کنون در سال جاری کاهش یافته است، اما هنوز بسیار بالاتر از سال 2019، قبل از همه گیری است. روزانا آندر، از آزمایشگاه جنایی دانشگاه شیکاگو، خاطرنشان می کند که ساکنان حتی در محله های کمتر جرم و جنایت هنوز نگران سرقت خودروها و تیراندازی های خود به خود هستند.

آقای جانسون به دنبال آرام کردن اعصاب بوده است. او یک رئیس گشت بازنشسته را به عنوان رئیس پلیس موقت خود منصوب کرده است و قول داده است که در تابستان شغل بیشتری ایجاد کند تا نوجوانان را از خشونت خارج کند و همچنین کارآگاهان بیشتری را آموزش دهد. اما مشکلات عمیق است. آرن دانکن، وزیر سابق آموزش که اکنون یک موسسه خیریه پیشگیری از خشونت را در شهر اداره می‌کند، می‌گوید: «در سطح ساختاری اعتماد بین پلیس و جامعه شکسته شده است.

پلیس ها فکر می کنند بیش از حد کار می کنند و از حمایت سیاسی کافی برای خطراتی که می کشند برخوردار نیستند. یک افسر 24 ساله خارج از وظیفه در 16 اردیبهشت ماه به قتل رسید. اما بسیاری از ساکنان فکر می کنند که آنها در بهترین حالت ناکارآمد و در بدترین حالت، نژادپرست و خشن هستند.

برخی از سیاستمداران جناح راست استدلال می کنند که آقای جانسون شهر را به مارپیچ مرگ کشانده است، زیرا ساکنان ثروتمند در پاسخ به افزایش مالیات و جنایت، شهر را ترک خواهند کرد. اسکات واکر، فرماندار سابق جمهوری‌خواه ایالت همسایه ویسکانسین، در واکنش به انتخابش در توییتر نوشت: «وقتی آخرین کسب‌وکار شیکاگو را ترک کرد، چراغ‌ها را خاموش کنید». در واقع، الگوی چند دهه گذشته این بوده است که شهر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های بزرگ غرب میانه را اضافه می‌کند که در بخش خدمات حرفه‌ای در حال رشد شغل پیدا می‌کنند، در حالی که ساکنان قدیمی طبقه کارگر (به ویژه سیاهپوستان) را از دست می‌دهند. در کارخانه ها شغل دارند داده های ایالت ایلینویز نشان می دهد که در مارس 2022، 14000 شغل بیشتر در بخش خصوصی در منطقه تجاری مرکزی شیکاگو نسبت به مارس 2019 وجود داشت.

با این حال، آقای جانسون، که با حمایت مشتاقانه و پول اتحادیه معلمان انتخاب شد، هنوز با یک چالش مالی بزرگ روبرو است. خدمات عمومی در حال خراب شدن هستند. قطارها و اتوبوس ها به دلیل کمبود کارکنان با اطمینان بسیار کمتری نسبت به گذشته حرکت می کنند. معلمان به طور نازک در بسیاری از مدارس پخش شده اند. کمک‌های بازنشستگی شهر افزایش می‌یابد، در حالی که حمایت فدرال مرتبط با کووید-19 در حال کاهش است. و ایده های افزایش درآمد شهردار جدید غیرواقعی به نظر می رسد. دیک سیمپسون، از دانشگاه ایلینوی، شیکاگو، می‌گوید که آقای جانسون ممکن است موفق شود مالیات نقل و انتقالی را بر فروش املاک گران قیمت اعمال کند. اما طرح های دیگر، مانند مالیات جدید بر سر کارمندان مرکز شهر یا مالیات جدید بر خدمات مالی، یا توسط شورای شهر یا دولت مسدود خواهد شد.

سیاست شیکاگو برای مدت طولانی رنگارنگ بوده است. در 2 مه، هنگامی که هیئت منصفه چهار نفر – دو لابی‌گر و دو مدیر سابق شرکت برق محلی ComEd – را در اصل مجرم ترتیب دادن رشوه‌های سیاسی برای مایک مادیگان، سخنران سابق، یافتند، ساکنان اشاره‌ای داشتند که چگونه کار می‌کرد. از خانه ایلینوی الان اوضاع بدتر است حداقل از نظر سیاست، در نهایت، شهرداری جانسون ممکن است تفاوت چندانی با شهردار قبلی او، لوری لایت فوت، نداشته باشد.

داستان ضلع جنوبی

بخشی از دلیل رشد مجدد ناحیه برونزویل نزدیکی آن به مرکز شهر و جذابیت آن به ویژه برای فارغ التحصیلان سیاه پوست است. اما دلیل دیگر کار خانم لایت فوت است که برنامه امضای او، سرمایه گذاری جنوب/غرب، سعی کرد از پول شهری به عنوان اهرمی برای آوردن سرمایه گذاری خصوصی به محله های مغفول استفاده کند. برای از بین بردن نابرابری نژادی ریشه‌دار، تلاش برای ازدحام سرمایه‌گذاری خصوصی یکی از معدود ایده‌هایی است که دولت شهر می‌تواند از عهده آن برآید. این نه تنها در مورد شیکاگو بلکه در مورد اکثر شهرهای آمریکا که از نظر نژادی تقسیم شده‌اند صادق است.

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.