شما باید بهار را باور داشته باشید – بهبود اقتصادی آمریکا دیگر چندان قوی به نظر نمی رسد | ایالات متحده

یادداشت سردبیر: برخی از پوشش های covid-19 ما برای خوانندگان رایگان است اکونومیست امروز، خبرنامه روزانه ما. برای اطلاعات بیشتر و ردیاب همه گیر ما ، به مرکز ما مراجعه کنید

منN تابستان و پاییز اقتصاد آمریکا دوباره برگشت. پس از رسیدن به حدود 15٪ از نیروی کار ، بیکاری مانند یک سنگ کاهش یافت ، در حالی که در سه ماهه سوم بود تولید ناخالص ملی از رکود ناشی از قفل خود برگشت. بهبود بزرگترین اقتصاد جهان برای موج دوم و سپس موج سوم عفونت های ویروس کرونا به طرز عجیبی غیر قابل نفوذ به نظر می رسید ، حتی در شرایطی که فعالیت اقتصادی در سایر نقاط جهان ضربه بزرگی را متحمل شد.

با این وجود نگرانی های فزاینده ای وجود دارد که اخبار اقتصادی شگفت آور خوبی پایان یافته است ، حداقل تا زمانی که واکسن به طور گسترده در دسترس باشد. در شهادت کنگره در تاریخ 1 دسامبر ، جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو ، گفت که بهبود روند رو به کندی دارد ، در حالی که تصمیم در همان روز توسط یک گروه دو حزب از سناتورها برای انتشار پیشنهاد بسته محرک ، نشان دهنده همین ترس ها است. گزارش مشاغل ماه نوامبر که قرار بود اندکی بعد منتشر شود اقتصاد دان به مطبوعات رفت ، طبق استانداردهای اخیر احتمالاً یک نقطه ضعف خواهد بود – و هرچه نشان دهد ، اخبار قدیمی است ، زیرا نظرسنجی های این گزارش چند هفته پیش انجام شده است. ارقام به روزتر نشان می دهد که این بهبود بخار از دست داده است. این خبر ناخوشایند برای میلیون ها میلیون بیکار و همچنین سهم به سرعت در حال رشد آمریکایی هایی است که در فقر زندگی می کنند.

آمار رسمی با تأخیرهای طولانی تولید می شود. بنابراین در طول همه گیرشناسی ، اقتصاددانان برای اندازه گیری اقتصاد در زمان واقعی به داده های “با فرکانس بالا” روی آورده اند که عمدتا توسط بخش خصوصی تولید می شود و توسط معاملات مصرف کنندگان و شرکت ها تولید می شود. بانک های وال استریت اکنون به طور روزمره در مورد همه چیز از مصرف هفتگی برق گرفته تا رزرو روزانه هتل ، به روز رسانی می کنند. داده های با فرکانس بالا کاملاً بر روی نوع رسمی قرار نمی گیرند. اما برای یافتن نقاط عطف مفید هستند. آنها مدت زمان آغاز رکود در ماه مارس را خیلی زودتر از آنکه آمارهای رسمی اعلام کنند ، مشخص کردند.

آمریکا در نقطه عطف دیگری قرار دارد. STR، یک ارائه دهنده داده ، دریافت که در هفته منتهی به 21 نوامبر هتل ها با 40 درصد اشغال کار می کردند ، در حالی که تنها 50 هفته قبل از 50 درصد کمتر بود. طی هفته های اخیر تعداد غذاخوری ها در رستوران ها به شدت کاهش یافته است ، این داده ها از OpenTable ، یک سیستم رزرو ، با سقوط حتی شدیدتر در ایالات که بیشترین آسیب را به ویروس می زند ، نشان می دهد. به نظر می رسد بهبود در تعداد مسافران هوایی نیز متوقف شده است.

سایر اقدامات در زمان واقعی فعالیت اقتصادی را به طور گسترده تری ضبط می کنند. سهم شرکت های کوچک که به طور موقت تعطیل شده اند احتمالاً در حال افزایش است. طبق گفته Cardify ، ارائه دهنده داده ، هزینه های مصرف کننده در هفته منتهی به 22 نوامبر در مقایسه با هزینه قبلی 5 درصد کاهش داشته است. با استفاده از داده های تحرک از Google ، اقتصاد دان یک شاخص فعالیت اقتصادی ایجاد کرده است که بازدید از مکانهای کار ، مراکز حمل و نقل و مکانهای خرده فروشی و تفریحی را اندازه گیری می کند. پس از افزایش مداوم در طول پاییز ، این شاخص کاهش یافته است – هرچند آمریکا همچنان بهتر از اروپا به نظر می رسد ، جایی که شاخص فعالیت اقتصادی کاهش یافته است زیرا دولت ها دور دیگری از قفل را اعمال کرده اند. JPمورگان چیس ، یک بانک ، تخمین ماهانه آمریکایی ها را تولید می کند تولید ناخالص ملی رشد از طیف وسیعی از داده های زمان واقعی. در گزارشی که در تاریخ 2 دسامبر منتشر شد ، نشان می دهد که رشد تولید در ماه نوامبر متوقف شده است.

سه عامل کاهش سرعت را توضیح می دهند. تا حدی اجتناب ناپذیر بود. شل شدن قفل های قفل شده باعث شده بود تا میلیون ها نفر به کار خود برگردند و دوباره هزینه های خود را شروع کنند. اما بعد از آن هیچ محدودیتی در مقایسه با محدودیت های ویروس کرونا مشاهده نشد. بنابراین هرگز برای آمریکا تکرار 7.4٪ در سه ماهه چهارم واقع بینانه نبود تولید ناخالص ملی رشدی که در جولای تا سپتامبر مشاهده کرد.

سیاست مالی دومین عامل است. دلیل دیگر اینکه اقتصاد در تابستان به سرعت برگشت ، سخاوتمندی عظیم بسته های محرکه ای بود که در بهار توسط کنگره توافق شد ، به ارزش 3 تریلیون دلار (یا 14 درصد تولید ناخالص ملی) اما کنگره تاکنون نتوانسته است با موافقت دیگری موافقت کند ، حتی اگر سرسخت ترین پیش بینی کنندگان هنوز بسته ای به ارزش بیش از 500 میلیارد دلار را برای کمک به اقتصاد در بازگشت به برخی از حالت های عادی حساب می کنند. برنامه ای که توسط رئیس جمهور دونالد ترامپ برای افزایش بیمه بیکاری تنظیم شده است (رابط کاربر) پرداخت های 300 دلار در هفته ، كه 1.5 درصد درآمد خانوار را افزایش داده بود ، در ماه اكتبر كاهش یافت. ایالت ها و دولت های محلی که با بحران شدید بودجه روبرو هستند ، در شش ماه اول همه گیری بیش از 1 میلیون شغل را کاهش دادند ، بیش از آنچه حتی در بحران مالی 2007-09 از دست دادند.

سومین و مهمترین دلیل کاهش سرعت ، خود ویروس است. تا همین اواخر بسیاری از آمریکایی ها ، به ویژه در مناطق وابسته به جمهوری خواهان ، به نظر می رسید که به طور عجیبی از ادامه کار خود به صورت عادی خوشحال هستند. به عنوان مثال ، در داکوتای جنوبی در سپتامبر و اکتبر ، بازدید کنندگان از سایت های خرده فروشی و تفریح ​​1.5٪ بیشتر از حد معمول در آن زمان از سال بودند ، حتی با افزایش ویروس کرونا. تجزیه و تحلیل توسط اقتصاد دان، با استفاده از داده های گوگل و کار مارک مورو و همکارانش در موسسه بروکینگز ، یک اندیشکده ، دریافت که در تابستان و پاییز مردم در مناطق طرفدار ترامپ به نیمی از مردم در مناطقی که زندگی می کنند اجتناب می کنند به جو بایدن رأی داد (نمودار 1 را ببینید).

اما اکنون به نظر می رسد که حتی افرادی که در جمهوری خواه ترین مناطق طرفدار جمهوری اسلامی هستند نیز دچار بد دهنی می شوند. در هفته قبل از حضور در روز شکرگذاری در تفریحی و خرده فروشی داکوتان جنوبی 8 درصد کمتر از حد معمول بود. افزایش مداوم موارد ویروس کرونا ممکن است تا حدی این مسئله را توضیح دهد ، اما افزایش در میزان مرگ و میر ممکن است چشمگیرتر باشد. تحقیقات Austan Goolsbee و Chad Syverson ، هر دو از دانشگاه شیکاگو ، نشان می دهد که مرگ های محلی ناشی از ویروس کرونا تأثیر زیادی بر اقتصاد محلی دارد ، شاید به این دلیل که جدی بودن شرایط را به ارمغان می آورد. مرگ و میر از موارد عقب مانده است ، و سهم شهرستانهای آمریکایی با حداقل یک مرگ ناشی از ویروس کرونا در هفته گذشته در حال افزایش است (نمودار 2 را ببینید). بررسی ها نشان می دهد که سهم فزاینده ای از مردم نگران ابتلا به ویروس هستند.

با در دسترس قرار گرفتن واکسن ، اقتصاد دوباره افزایش خواهد یافت. مقاله ای که اخیراً توسط گلدمن ساکس ، بانکی منتشر شده ، نشان می دهد که تقریباً 40 درصد کشور باید تا ماه مارس واکسینه شود ، و آمریکا را از نظر سرعت عرضه فقط از انگلیس عقب می اندازد. و افزایش ناشی از واکسن می تواند بیش از حد انتظار باشد. تاکنون همه گیری به طرز شگفت انگیزی آثار زخمی در اقتصاد آمریکا برجای گذاشته است. ورشکستگی مشاغل و تعداد افرادی که در بیکاری طولانی مدت هستند کمتر از بحران مالی 2009-2009 است.

تا آن زمان ، اقدامات اقتصادی بیشتری انجام خواهد شد. دو ماده دیگر مربوط به رابط کاربر، یکی که واجد شرایط بودن را شامل شود و شامل کارگران خود اشتغالی و شرکت های بزرگ باشد ، و دیگری که هفته های اضافی مزایای دریافت کنندگان را فراهم کند ، قرار است در پایان سال منقضی شود. تعدادی از برنامه های اعطای وام اضطراری نیز احتمالاً در آن زمان پایان می یابد. و همه گیری از کنترل خارج می شود. زمستان سختی را آمریکا و به ویژه فقیرترین اقوام این کشور تجربه می کنند.

این مقاله در بخش چاپ ایالات متحده تحت عنوان “شما باید به بهار ایمان داشته باشید” چاپ شده است

از این محتوا استفاده مجدد کنیدپروژه اعتماد