شاهدانه و بیهوشی با هم ترکیب نمی شوند

دبلیوبلند شدن در وسط یک عمل جراحی چیزی از کابوس است. هنگامی که جراح چاقوی جراحی او را در شکم شما فرو می‌کند، چشمان شما باز می‌شوند. تیم عملیات از کوره در می رود. یک متخصص بیهوشی برای تجویز دوز قوی تر عجله می کند. اگرچه برخی از چنین داستان های ترسناکی سرفصل خبرها شده است، اما به لطف پزشکی مدرن چنین موقعیتی بسیار نادر است. اما خطر وقوع آن ممکن است در حال افزایش باشد و متخصصان بیهوشی در حال توجه به آن هستند. مقصر هجوم پزشکان شرور یا دسته بدی از داروها نیست، بلکه افزایش مصرف گاه به گاه آمریکایی ها از ماده ای است که بسیاری فکر می کنند بی ضرر است: ماری جوانا.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد نشان داد که بیمارانی که ماری‌جوانا را به‌صورت روزانه یا هفتگی مصرف می‌کنند تا سه برابر دوز معمولی بیهوشی نیاز دارند تا زمانی که در اتاق عمل هستند در زیر آن بمانند. کشیدن علف های هرز قبل از جراحی می تواند باعث سردرگمی، تحریک پذیری و گاهی اوقات حتی خشونت در هنگام بیدار شدن بیماران شود. اما مشکلات به همین جا ختم نمی شود. یک مقاله کاری ارائه شده در ماه اکتبر، که هنوز مورد بررسی همتایان قرار نگرفته است، نشان می دهد که علف های هرز نیز می تواند مانع از بهبودی شود. از نزدیک به 35000 بیمار کلینیک کلیولند که مورد ارزیابی قرار گرفتند، کسانی که در طی 30 روز پس از عمل از ماری جوانا استفاده کردند، 14 درصد درد بیشتری را در روز بعد از عمل تجربه کردند و 7 درصد بیشتر از داروهای مخدر تجویزی برای کاهش آن استفاده کردند. اینکه چرا این ممکن است، مانند خود بیهوشی، چیزی معمایی است.

این مشکل با افزایش تعداد آمریکایی ها تشدید می شود. نوامبر گذشته مریلند و میسوری به 19 ایالت و واشنگتن پیوستند. دی سی، در قانونی کردن ماری جوانا تفریحی. نیویورک اخیراً اولین مجوزهای خرده فروشی حشیش را صادر کرد. در ژانویه، فروشگاه های کنتیکت چراغ سبز برای شروع فروش آن دریافت کردند. سهم آمریکایی‌هایی که گزارش می‌دهند علف‌های هرز سیگار می‌کشند از 7 درصد در سال 2013 – سال قبل از شروع فروش قانونی در کلرادو، ایالت پیشگام – به 16 درصد در سال 2022 افزایش یافت. این افزایش حداقل تا حدی ناشی از تغییر قوانین است: مطالعه‌ای در مورد دوقلوهایی که در ایالت های مختلف زندگی می کردند دریافتند که قانونی شدن منجر به افزایش 20 درصدی استفاده شد.

در همین حال مقررات فدرال همچنان سختگیرانه است و مطالعه ماری جوانا را سخت می کند. قانون مواد کنترل شده در سال 1970 علف های هرز را مانند هروئین به عنوان یک داروی برنامه اول طبقه بندی کرد. در آن زمان تصور می شد که دارای “پتانسیل بالایی برای سوء استفاده” است و هیچ استفاده پزشکی ثابتی ندارد. از آن زمان مطالعات در سراسر جهان نشان داده است که ماری جوانا می تواند درد مزمن، تهوع کسل کننده ناشی از شیمی درمانی را تسکین دهد و به درمان صرع کمک کند. اگرچه در سال 2019 سازمان بهداشت جهانی توصیه کرد که دسته بندی مجدداً تنظیم شود، اما در آمریکا این کار انجام نشده است. این امر انجام آزمایشات بالینی را دشوار می کند. آزمایشگاه‌ها باید مجهز به تجهیزات ایمنی دقیقی باشند تا اداره مبارزه با مواد مخدر مهر تأیید خود را بدهد و بودجه کمیاب است. همانطور که بیشتر و بیشتر آمریکایی ها مفاصل را روشن می کنند، عوارض جانبی بد دیگری نیز می تواند در کمین باشد.

برای پزشکان، نکات منفی جراحی به اندازه کافی واضح است که تغییر پروتکل‌های پزشکی را توجیه کند – حتی قبل از انجام مطالعات بیشتر. در ژانویه، انجمن بی‌حسی منطقه‌ای و طب درد آمریکا دستورالعمل‌هایی را درباره نحوه غربالگری بیماران از نظر مصرف ماری جوانا قبل از جراحی منتشر کرد. به گفته این سازمان، زنان باردار باید از کشیدن علف های هرز منصرف شوند و در صورت مراجعه بیمار، جراحی های غیر اورژانسی باید حداقل دو ساعت به تعویق بیفتد. مجموعه ای از گزارش های جدید دیگر به متخصصان بیهوشی در مورد خطرات فزاینده هشدار می دهند.

این تصور رایج که ماریجوانا اعصاب را کاهش می دهد، علیه پزشکان کار می کند. به نظر می رسد برخی افراد قبل از رسیدن به بیمارستان سنگسار می شوند تا خود را آرام کنند. کاربران جدید ممکن است به خصوص برای چنین هدفی سیگار بکشند. برای تجربه بهتر، بیماران باید از ضربه زدن به پارکینگ صرف نظر کنند. اقتصاددان خوانندگان اکنون بهتر خواهند دانست.

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.