سقط جنین از زمان پایان Roe v Wade تا 6 درصد نادرتر شده است

آبعد از دیوان عالی کشور حکم خود را صادر کرد دابز در مقابل سازمان بهداشت زنان جکسون ژوئن گذشته، که تصمیم خود را تغییر داد رو و وید و اجازه دهید ایالت ها سقط جنین را ممنوع کنند، بزرگترین سوال باقی مانده این بود که این تغییر چقدر تاثیر خواهد داشت. بر روی کاغذ، قلیه حق سقط جنین را در سراسر کشور ایجاد کرد. با این حال، دولت های محافظه کار قبلا قوانینی را اجرا کرده بودند دابز که باعث شد سقط جنین، هرچند از نظر فنی قانونی، بسیار سخت باشد. در مقابل، بعید بود که دولت های لیبرال محدودیت های جدیدی اعمال کنند. بود قلیهحمایت ها در عمل به اندازه اصول ارزش دارد؟

در گذشته، داده های سطح ایالتی در مورد شیوع سقط جنین ناقص بود. اما گزارشی که در این ماه توسط انجمن تنظیم خانواده منتشر شد (sfp، یک غیر انتفاعی، کمیت اثر از دابز حکم می کند. از ژوئیه تا دسامبر 2022، 31180 سقط جنین کمتر از قبل انجام شده است.دابز نرخ ها نشان می دهد، کاهش 6٪. این به رغم افزایش سقط جنین توسط کلینیک های مجازی است که داروهای سقط جنین مانند میفپریستون را تجویز می کنند.

در اوایل سال 2022 sfp شروع به جمع آوری یک پایگاه داده از هر کلینیک، مطب پزشکی و بیمارستانی کرد که سقط جنین انجام می دهد. این سازمان از هر یک خواست تا تعداد ماهانه سقط جنین را محاسبه کند، و پیشنهاد داد هزینه های جمع آوری داده ها را بپردازد. از سازمان‌هایی که با آنها تماس گرفته شد، 83 درصد شماره‌ها را ارسال کردند. sfp برای 17 درصد باقی مانده تخمین زده شده است.

کاهش کلی اثر را کم نشان می دهد دابز در بسیاری از نقاط کشور داشته است. در 22 ایالتی که محدودیت‌های جدید پس از این حکم اعمال شد، تعداد سقط جنین به میزان 67040 (63 درصد) کاهش یافت. حتی در ایالات با پیشدابز محدودیت‌ها، تأثیر این تصمیم گسترده بوده است. پس از اینکه تگزاس قانونی را در سال 2021 اجرا کرد که سقط جنین را به محض تشخیص ضربان قلب جنین ممنوع می کرد، میزان سقط جنین از 5400 در ماه به 2200 کاهش یافت. در آوریل 2022 sfp 2700 سقط جنین در این ایالت ثبت شده است. اما بین ژوئیه و دسامبر 2022 کمتر از 100 مورد ثبت شده است. سقط جنین نیز در هفت ایالت دیگر از جمله چهار ایالت جنوبی ناپدید شده است.

در مقابل، در ایالت هایی با قوانین مجاز تر، سقط جنین 35860 (12 درصد) افزایش یافت. این نشان می دهد که کمی بیش از نیمی از زنانی که قبلاً در ایالت های محدود کننده سقط جنین می کردند دابز برای به دست آوردن آنها به جاهای دیگری سفر کرد. 31180 نفر باقی مانده یا حاملگی خود را به پایان رساندند یا با روش هایی سقط جنین کردند که در sfpداده های

ایالت هایی که بیشترین افزایش را دارند تمایل دارند با مکان هایی که سقط جنین در آنها کاهش یافته یا ناپدید شده مرز مشترک داشته باشند. اکنون که ویسکانسین این روش را حتی در موارد تجاوز جنسی یا زنای با محارم ممنوع کرده است، نرخ سقط جنین در ایلینویز و مینه‌سوتا، 21 و 36 درصد افزایش یافته است. به طور مشابه، فلوریدا و کارولینای شمالی به پناهگاه‌های امنی برای سقط جنین در جنوب تبدیل شده‌اند، اگرچه فلوریدا، خانه نیمی از کلینیک‌های سقط جنین باقی‌مانده در منطقه، در شرف تغییر مسیر است. در 13 آوریل سقط جنین پس از شش هفته بارداری ممنوع شد.

شاید قابل توجه ترین یافته این باشد که سقط جنین حتی در جایی که دادگاه ها به طور موقت از آن حمایت کرده اند، نادرتر شده است. در ایندیانا، یک قاضی تنها یک هفته پس از اجرایی شدن قانون، ممنوعیت تقریباً کامل را مسدود کرد. حتی اگر تا زمانی که پرونده در حال بررسی است، این رویه قانونی باقی می ماند، نرخ سقط جنین در ایندیانا به شدت کاهش یافت و در دسامبر 2022 40 درصد کمتر از قبل از آن بود.دابز مرحله. به طور مشابه، در سه ماه پس از صدور دستور دادگاه در اوهایو برای توقف اجرای ممنوعیت سقط جنین، سقط جنین 23 درصد نادرتر از قبل بود. دابز.

اغلب، آنچه تعیین می کند که آیا یک زن می تواند برای سقط جنین سفر کند یا خیر، پول است. در مخالفت خود در دابز، قضات لیبرال دیوان عالی هشدار دادند که اجازه دادن به ایالت ها برای انتخاب قوانین سقط جنین “آسایش سرد … برای زن فقیری است که نمی تواند پولی برای پرواز به ایالت های دور برای انجام یک پروسیجر دریافت کند”. به نظر می رسد داده ها پیش بینی آنها را تأیید می کند: از 13 ایالتی که سقط جنین حداقل 80٪ کاهش یافته است، هفت ایالت جزو ده ایالت فقیر هستند.