سفارت موریسون را به خشم جعلی متهم می کند

سفارت چین در واکنش به “عصبانیت و غرش” سیاستمداران استرالیایی نخست وزیر اسکات موریسون را به “واکنش بیش از حد” نسبت به توییتی که یک سرباز استرالیایی را در حال کشتن یک کودک نشان می دهد ، پاسخ واکنشی داده است.

بیش از 24 ساعت پس از انتشار تصویر جعلی و تکان دهنده از سربازی که در حال خندیدن است و گویا گلو را در یک کودک افغان می شکافد ، در توییتر منتشر شد ، سفارت چین به درخواست های نخست وزیر برای عذرخواهی پاسخ داده است.

پاسخ کوتاه: نخست وزیر می تواند منتظر بماند تا جهنم یخ بزند.

در بیانیه آمده است: “ما می خواهیم موارد زیر را بیشتر تأكید كنیم: خشم و خروش برخی از سیاستمداران و رسانه های استرالیایی چیزی نیست جز سو mis قرائت و واکنش بیش از حد به توییت آقای ژائو.”

مرتبط: مشکل گسترده تحریم چین

وی گفت: “اتهامات مطرح شده صرفاً برای دو منظور است. یکی این است که توجه عمومی را از جنایات وحشتناک برخی سربازان استرالیایی منحرف کنید. مورد دیگر مقصر دانستن چین در بدتر شدن روابط دوجانبه است. ممکن است تلاش دیگری برای تحریک ملی گرایی داخلی صورت گیرد. “

دوشنبه شب ، رسانه های تحت کنترل دولت چین از نخست وزیر اسکات موریسون خواستند که “به زودی روی زمین زانو بزند و به صورت خود سیلی بزند” به جرم ارتکاب جنایات جنگی در افغانستان.

در یک حمله خارق العاده ، روزنامه تحت کنترل دولت چین ، گلوبال تایمز ، نخست وزیر را به “سیلی زدن به خودش” طی یک سخنرانی تلویزیونی ملی دعوت کرد.

سردبیر نوشت: “موریسون باید به زمین زانو بزند ، به صورت خود سیلی بزند ، و برای عذرخواهی از افغانها بایستد – همه اینها باید در یک پخش زنده تلویزیونی انجام شود.”

“مهم نیست كه مردم از واژه های تندی كه برای قتل بر زبان می آورند ، دولت استرالیا باید آن را می پذیرفت. چطور جرات می کنند که حرف بزنند و بگویند که آزرده شده اند !. “

سرمقاله در ادامه نخست وزیر را به عنوان “مرد کلاهبردار” برای ایالات متحده توصیف کرد.

در این گزارش آمده است: “دولت موریسون کلاهبردار سیاسی است که توسط آمریکا شبیه یک مافیا استخدام شده است.”

“هیچ راهی در فرهنگ غربی وجود ندارد که بتواند آنها را نجات دهد. آنها را باید به معابد تایلند ، میانمار یا ژوشان چین بفرستید ، موهای خود را تراشیدید و کتاب مقدس بخوانید ، و به آنها آموزش داده شود که اول از همه مردم را نکشند.

وی افزود: “آنها باید Analects را بخوانند و به آنها آموخته شود كه شخص نباید آنچه را كه خودش نمی خواهد به دیگران تحمیل كند. انتظار می رود چنین تعلیمی از تمدن شرق ذهن شیطانی و ذهنیت آدم کش آنها را التیام بخشد. “

پس از انتشار سخنگوی وزارت امور خارجه چین ، ژائو لیجیان ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در تصویر دکترا شده در توییتر ، خشمگین شد.

گلوبال تایمز گفت: “بسیاری از اقدامات دولت استرالیا باعث شده استرالیا بیشتر و بیشتر به یک تداوم روستایی-شهری در تمدن غرب شبیه شود ، جایی که افراد متخلف و غیرقانونی به شدت وحشیانه عمل می کنند.”

سربازان و ناوگان استرالیایی باید آسیا و آبهای ساحلی قاره آسیا را ترک کنند. به عبارت دقیق تر ، آنها باید تا آنجا که می توانند بدوند. دولت موریسون استرالیا را تحریک آمیز می کند و خواهان تهمت زدن است. “

پیش از این ، مقامات چینی با انتقاد شدید از درخواست عذرخواهی به دلیل عکس تکان دهنده تقلبی یک سرباز استرالیایی ، استرالیا را به “بربریت” متهم کردند و گفتند دولت باید شرمنده باشد.

در یک تشدید چشمگیر تنش بین دو کشور ، سخنگوی وزارت امور خارجه که شب گذشته جنجال ایجاد کرد همچنین یک حمله رعد اسا در شبکه های اجتماعی را آغاز کرد و از عقب نشینی امتناع ورزید

سخنگوی وزارت امور خارجه چین ، هوآ چونیینگ ، بیانیه ای را در تلویزیون زنده ارائه داد و تصویر نگران کننده ای را که همکارش منتشر کرده بود ، دو برابر کرد.

وی گفت: “برخی از سربازان استرالیایی در افغانستان مرتکب جنایات جدی شدند.”

“این جزئیات وحشتناک و تکان دهنده است از جمله مردان و پسران که در حالی که چشم بند داشتند همه با شکاف گلویشان به ضرب گلوله کشته شدند

در همین حال ، سردبیر روزنامه گلوبال تایمز از تهدید به تحریم واردات چین خندید و نشان داد با توجه به عدم تعادل تجاری بین دو کشور ، استرالیا یک گربه کاغذی بود ، نه یک ببر.