روستایی‌های آمریکا وانت‌های کوچک ژاپنی وارد می‌کنند

آ زن و شوهر از سال‌ها پیش، جیک مورگان، کشاورز که در خارج از شهر رالی، در کارولینای شمالی زندگی می‌کند، متوجه شد که برای دور زدن ملک خود به یک وسیله نقلیه جدید نیاز دارد. در ابتدا او به “کنار هم” نگاه می کرد – نوعی وسیله نقلیه کاربردی خارج از جاده. اما با تماشای نقدی که جان دیر در یوتیوب درباره یکی از آنها که حدود 30000 دلار قیمت دارد، نظری را دید که می‌گفت: «چرا به جای آن یک کامیون کوچک نمی‌گیری؟» یعنی یک وانت چهارچرخ محرک کوچک، که گاهی به عنوان کامیون “Kei” شناخته می شود، عمدتاً در ژاپن ساخته شده است تا از قوانینی که در آنجا مالیات کمتری بر خودروهای کوچکتر مالیات می دهد، استفاده کند.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

آقای مورگان با کنجکاوی شروع به تحقیق کرد. در عرض چند ماه، او به نیوپورت، ویرجینیا رفت تا یک هوندا اکتی مدل 1997 را تحویل بگیرد و در مجموع تنها 2000 دلار برای واردات آن هزینه کرده بود. او خوشحال شد. نه تنها “کثیفی ارزان” بود، بلکه اکتی کمتر از پنج فوت عرض دارد و بنابراین می تواند در فضاهای تنگی که یک پیکاپ معمولی نمی تواند مانند انبار آقای مورگان وارد شود. و برخلاف ساید بای ساید، می توان آن را به صورت قانونی در جاده های محلی نیز رانندگی کرد. او می گوید: «آنها به طرز شگفت انگیزی مفید هستند. مدتی بعد از واردات اولین محصول خود، آن را فروخت و دیگری خرید. مدل جدید حتی بهتر است – دارای تهویه مطبوع و دکمه ای است که یک دامپر را فعال می کند.

کامیون های Kei هرگز برای فروش در آمریکا در نظر گرفته نشدند. اکثر آنها فرمان راست هستند و همیشه کیسه هوا یا سایر ویژگی های ایمنی مورد نیاز در خودروهای جدید ندارند. عمده آن بر اساس قانونی وارد می‌شود که اجازه می‌دهد وسایل نقلیه غیرمنطبق با قدمت بیش از 25 سال به آمریکا آورده شوند، که در اصل برای خودروهای قدیمی کلکسیونی در نظر گرفته شده بود، اگرچه تعدادی از دلال‌های متخصص، خودروهای جدیدتر را نیز برای فروش خارج می‌کنند. -وسایل نقلیه جاده ای آنها جایگاهی را پر می کنند که تولیدکنندگان آمریکایی در انجام آن ناکام هستند.

تاد گاتو، یکی از صاحبان هونی Imports، یک شرکت در Goshen، نیویورک، می‌گوید که در چند سال گذشته بیش از 300 مورد را به مشاغل محلی فروخته است. او می‌گوید: «ما برای شروع پنج تای آن‌ها را خریدیم و همه را ظرف هفت روز فروختیم. خریداران شامل کشاورزان، اما همچنین پیمانکاران ساختمان، اغذیه فروشی و لگولند، پارک موضوعی هستند. بسیاری از مشاغل تجاری استفاده از اینها را بیش از 85000 دلار می بینند اف250،» او می گوید ( اف250 یک پیکاپ عظیم است که توسط فورد به فروش می رسد).

بر خلاف وسایل نقلیه جدید با رایانه های داخلی و قطعات اختصاصی پیچیده، کامیون های Kei به راحتی قابل تغییر و تعمیر هستند. در شمال ویسکانسین و مینه‌سوتا، مردم در زمستان برای رانندگی روی یخ مسیرهایی را در اختیار آنها قرار می‌دهند. برخی از مالکان تقریباً متشخص هستند. “MotoCheez”، مکانیک اهل کانکتیکات، می گوید که محبوبیت کانال یوتیوب او پس از شروع به نمایش کامیون Kei خود افزایش یافت.

با افزایش تقاضا، برخی نگران هستند که منافذی که اجازه واردات و استفاده از آنها را می دهد بسته شود. فروشندگان به طور فزاینده ای مشکلاتی را در ثبت نام وسایل نقلیه برای استفاده جاده ای، به ویژه در ایالت های شمال شرقی گزارش می دهند. نگرانی های ایمنی بخشی از دلیل آن است. آقای مورگان اعتراف می کند که او یک “تله مرگ” در یک بزرگراه شلوغ خواهد بود. اما برخی از طرفداران مشکوک به دوخت صنعت خودرو برای جلوگیری از رقابت ارزان ژاپنی هستند. اگر اینطور بود، اولین بار نبود.

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.