رفتن ، رفتن ، پنتاگون – وزیر دفاع دیگری برکنار شد ، به احتمال زیاد به دلیل عدم تبعیت کافی | ایالات متحده

آناتونی تاتاسرتیپ بازنشسته ، در سال 2018 نوشت که باراک اوباما یک “رهبر تروریست” مسلمان بود. اندکی بعد وی جان برنان ، مدیر سابق این سازمان را متهم کرد سیا، از فتنه ، از آقای برنان درخواست كرد كه بین “جوخه تیراندازی ، اعدام در ملا عام ، حبس ابد به عنوان زندان زندان ، یا فقط تپانچه خود را بخورد” انتخاب كند. در 10 نوامبر آقای تاتا به عنوان رئیس سیاست در وزارت دفاع منصوب شد.

ورود وی بخشی از توضیحات گسترده ای بود که همچنین رئیس ستاد پنتاگون ، رئیس اطلاعات – و شخص وزیر دفاع را برکنار کرد. دونالد ترامپ در تاریخ 9 نوامبر در توییت خود نوشت: “مارک اسپر فسخ شده است”. این درست همانطور که آمریکا بیشتر در بحران سیاسی فرو می رود ، خلائی از رهبری غیرنظامی با تجربه باقی می گذارد.

اخراج آقای اسپر چندان دور از ذهن نبود. هنگامی که اعتراضات در مورد بی عدالتی نژادی کشور را در ماه ژوئن لرزاند ، آقای اسپر ابتدا با تشویق فرمانداران به “تسلط بر فضای جنگ” و سپس با حضور در کنار آقای ترامپ در میدان لافایت واشنگتن ، معترضین را خشمگین کرد. DC، کمی قبل از اینکه منطقه به زور از وجود تظاهرکنندگان صلح طلب پاک شود. آقای اسپر به سرعت از زبان جنگ طلبانه خود عذرخواهی کرد و – در تضاد با رئیس جمهور – گفت كه وی از استناد به قانون قیام ، قانونی با قدمت چندین قرن كه به استفاده داخلی از نیروهای فدرال اجازه می دهد تا ناآرامی ها را كنار بگذارد ، پشتیبانی نمی كند. آقای ترامپ از آن اقدام مخالف متوسط ​​خشمگین شد.

در ماه جولای آقای اسپر رئیس جمهور را تحریک کرد. نخست ، وی درجه بندی را برای سرهنگ دوم الكساندر ویندمن تصویب كرد ، كه به عنوان مدیر امور اروپا در شورای امنیت ملی شاهد اصلی در جلسه استیضاح آقای ترامپ در نوامبر 2019 بود (سرهنگ ویندمن تصمیم به بازنشستگی گرفت). سپس دستوري صادر كرد كه در واقع پرچم كنفدراسيون ، نماد جنوب برده دار در جنگ داخلي آمريكا را از تاسيسات نظامي ممنوع كرد. روزها بعد ، آقای ترامپ اصرار داشت که “وقتی مردم با افتخار پرچم های کنفدراسیون خود را دارند ، آنها در مورد نژادپرستی صحبت نمی کنند … این نماینده جنوب است.”

این تا حدود زیادی سرنوشت آقای اسپر را حل و فصل کرد. در ماه آگوست ، رئیس جمهور وزیر دفاع خود را رسماً تقبیح كرد ، و او را “مارك یسپر” خواند (كه قبلاً او را “مارك اسپرانتو” خوانده بود). در مصاحبه با زمان نظامیآقای اسپر که در 4 نوامبر انجام شد و پس از اخراج منتشر شد ، به خاطر ایستادن در برابر رئیس جمهور افتخار کرد و پرسید: “چه کسی بیش از دیگران عقب رانده شده است؟ منشی دیگری از کابینه را که به عقب رانده شده است نام ببرید. وی ادامه داد: “من می توانم برای هر چیزی دعوا کنم ، و می توانم آن را به یک مبارزه بزرگ تبدیل کنم ، و می توانم با آن زندگی کنم – چرا؟ چه کسی قرار است پشت سر من بیاید؟ این یک “بله مرد” واقعی خواهد بود. و سپس خدا به ما کمک کند. “

ترس آقای اسپر بی دلیل نیست. مانند آقای تاتا ، بسیاری از رهبران جدید پنتاگون بیشتر به عنوان ایده پردازان حزبی شناخته می شوند تا سیاست جدی. کش پاتل ، رئیس ستاد جدید ، برای Devin Nunes ، یک نماینده کنگره که طرفدار ترامپ بود ، کار می کرد. در سال 2018 آقای پاتل به دنبال بی اعتبار کردن این FBI تحقیق در مورد روابط آقای ترامپ با روسیه. عزرا کوهن-واتنیک ، رئیس اطلاعات جدید ، برای مایکل فلین ، اولین مشاور امنیت ملی آقای ترامپ کار می کرد ، که بعداً به جرم دروغ گفتن FBI.

کریستوفر میلر که برای جانشینی آقای اسپر انتخاب شد ، چمدان های سیاسی کمتری را حمل می کند – او سه دهه در ارتش خدمت کرد و در سال 2014 به عنوان سرهنگ بازنشسته شد – اما تجربه کمی دارد. وی کمتر از سه ماه مرکز ملی مبارزه با تروریسم را رهبری کرد. پیش از آن ، او معاون معاون پست وزیر دفاع با مسئولیت نیروهای ویژه بود. مشخص نیست که چرا وی دیوان نورکوئیست ، معاون رسمی آقای اسپر را به عنوان اساسنامه فدرال جانشین کرده است. از آنجا که وی کمتر از هفت سال بازنشسته شده است ، ممکن است به کناره گیری از کنگره نیز احتیاج داشته باشد.

پیتر فیور ، کارشناس روابط نظامی و نظامی در دانشگاه دوک که در دولت های بیل کلینتون و جورج دبلیو بوش خدمت می کرد ، می گوید: “این یک حرکت قانونی است ، اما اقدامی عاقلانه نیست.” “به طور معمول ، دولت ها استعداد خود را برای ماندن در جلسه اردک لنگ التماس می کنند تا بتوانند مسئولیت خود را ادامه دهند.” تیم انتقالی آقای بایدن باید با مقاماتی برخورد کند که تازه خودشان را معرفی کرده اند. تغییر رهبری همچنین ارائه بودجه این اداره برای سال 2022 را که در دست تهیه است ، مختل می کند.

برعکس ، بهترین سناریو این است که آقای ترامپ “به قول آقای فیور” پنتاگون را “به خاطر خرده فروشی از تسویه حساب” پاک کند. یک احتمال نگران کننده تر ، که توسط برخی از مقامات ارشد دفاعی پیشین ، چه در داخل و چه در خارج از اردوگاه بایدن ، مورد توجه قرار گرفته است ، این است که وی در حال برنامه ریزی یک حرکت سیاسی رادیکال است ، مانند عقب نشینی سریع نیروهای خود از افغانستان ، سوریه یا عراق.

تاریک ترین سناریو این است که آقای ترامپ در حال تحکیم کنترل نیروهای امنیتی آمریکا است تا انتقال صلح آمیز قدرت را ناکام بگذارد. خودیها مشکوک هستند که سرهای سیا و FBI ممکن است بعد اخراج شود. گفته می شود که مارک میلى ، رئیس ستاد مشترک ، ارشد ترین افسر متحدالشکل در آمریکا ، نیز در میان موها قرار دارد. جیمز استاوریدیس ، دریادار سابق و فرمانده ناتو.

حفاری عمیق تر:
برای اطلاع از جدیدترین موارد مربوط به انتخابات ، به صفحه نتایج ما مراجعه کنید ، بهترین موارد مربوط به تبلیغات انتخاباتی 2020 ما را بخوانید و سپس برای چک و تراز ، خبرنامه هفتگی و پادکست هفتگی ما در مورد سیاست آمریکا ثبت نام کنید.

این مقاله در بخش چاپ ایالات متحده تحت عنوان “رفتن ، رفتن ، پنج ضلعی” چاپ شده است

از این محتوا استفاده مجدد کنیدپروژه اعتماد