راهنمای خرید عطر و ادکلن کودک

بدن کودک عطر دلنشینی دارد که انگار بوی زندگی می دهد، اما با استفاده از عطر مخصوص کودک می توانید نوزادتان را خوش عطرتر کنید. همانطور که می دانید کودکان بسیار حساس و آسیب پذیر هستند، در این مقاله قصد داریم در مورد عطر و ادکلن کودکان و نکات ضروری جهت انتخاب آن صحبت کنیم تا با اطلاعات کامل تری برای فرزند دلبندتان عطر تهیه کنید.

 

راهنمای خرید بهترین عطر کودک برای نوزادان

معمولا افراد بزرگسال برای خوشبو شدن از عطر و ادکلن استفاده می کنند و برای انتخاب عطر مناسب عواملی چون ماندگاری، پخش بو و رایحه عطر را مورد بررسی قرار می دهند، اما این موضوع در مورد کودکان کاملا فرق دارد و نباید هر عطری را برای آن ها تهیه کرد.

کودکان به دلیل سیستم دفاعی ضعیف و حساسی که دارند باید از ادکلن هایی استفاده کنند که از حداقل مواد شیمیایی تشکیل شده باشد. ادکلن های کودک از مواد با کیفیت و خوشبو با بویی ملایم تولید می شوند که برای کودکان مناسب است و هیچ گونه حساسیتی برای کودک ایجاد نمی کند.

با دقت به کیفیت و مواد استفاده شده در ادکلن های کودک، اکثر مشتریان و مصرف کنندگان رضایت و استقبال بسیاری از از این ادکلن ها داشته اند.

برای انتخاب ادکلن کودکانه مناسب برای استفاده، حتما نکات زیر را در نظر داشته باشید؛

1- یکی از عوامل مهم در انتخاب عطر و ادکلن کودکان دقت به ترکیبات آن است، چون عطرها معمولا علاوه بر ترکیباتی مانند رایحه گیاهان، مرکبات، شکوفه ها، ضمغ، چوب ها و …، ترکیبات شیمیایی هم دارند. ادکلن کودک باید فاقد هرگونه ترکیبات شیمیایی مثل فتالات، استایرن، فنوکسی اتانول، پارابن و مشک مصنوعی باشد.

2- از دیگر نکات اینکه حتما عطر و ادکلن کودک مورد نظرتان را از محصولات شناخته شده و مطمعن تهیه کنید که علامت استاندارد نیز داشته باشند.

3- چنانچه فرزندتان بسیار حساس و مبتلا به آلرژی، آسم و اگزما است سعی کنید تا جایی که امکان دارد از عطر و ادکلن استفاده نکنید، چون احتمال دارد عطر شرایط حساس او را بدتر کند.

4- عطر کودک را باید روی لباس بچه اسپری کنید و به هیچ عنوان عطر را روی پوست او نزنید چون باعث ایجاد حساسیت می شود. همچنین توجه داشته باشید که مقدار کمی از عطر را روی لباس کودکتان بزنید.

5- بزرگسالانی که نسبت به بوی عطر حساسیت دارند اما می خواهند که مانند بقیه بوی خوبی داشته باشند، می توانند از ادکلن بچه گانه که رایحه ای بسیار ملایم دارد و تقریبا ضد حساسیت است، استفاده کنند.

6- و مورد آخر این که اگر می خواهید برای بچه ها به صورت آنلاین و اینترنتی عطر بخرید، لازم است حتما از نظرات و پیشنهادهای خریداران دیگر برای بررسی جامع تر محصول استفاده کنید تا با انتخابی اشتباه سلامت فرزندتان را به خطر نیندازید.

خرید عطر و ادکلن اورجینال کودک

اورجینال بودن عطر کودک و اعتبار تولید کننده آن رابطه ای مستقیم با سلامت کودک داشته و بیش از هر نکته ی دیگری توسط والدین مورد توجه قرار می گیرد. با توجه به حساسیت خرید برای کودکان و به منظور تهیه یک عطر اصل برای آنها حتما باید به عواملی چون نوع بسته بندی و نوشته های روی محصول، خصوصا بارکد و نشانه استاندارد بر روی آن توجه کنیم.

فروشگاه معتبر لیمادو از جمله فروشگاه هایی است که می توانید با آسودگی خیال از محصولات آن برای فرزند دلبندتان خریداری کنید. 

ضررهای عطر و ادکلن برای کودکان

دقت داشته باشید که پوست کودک بسیار لطیف تر و نازک تر از پوست بزرگسالان است و برای همین نباید برای خرید ادکلن برای کودک عجله کنید.

عطر طبیعی بدن نوزاد بسیار آرامش بخش است و به هیچ عنوان نیاز نیست که تا دو سالگی از عطر برای عوض کردن بوی طبیعی بچه استفاده کنید. در این سن نه تنها استفاده از ادکلن نوزاد مفید نیست بلکه می تواند خطرناک هم باشد و باعث به وجود آمدن حساسیت و آلرژی شود.

 حتی تا 4-5 سالگی هم کودک به عطر نیاز ندارد چون بدن او همچنان بوی خوبی دارد، تمیز است، عرق نمی کند و اگر هم مقدار کمی تعریق داشته باشد، بوی عرق نامطبوعی ندارد.

بهترین سن و میزان استفاده از عطر و ادکلن در کودکان

معمولا استفاده از عطر و ادکلن کودک، برای کودکان 6 یا 7 سال به بالا توصیه می شود، که با تاکید بر این زمان استفاده از آن چند بار در هفته (تقریبا 3-4 بار) ممانعتی ندارد.

لازم به ذکر است چنانچه می خواهید فرزندتان را از هر آسیب احتمالی دور نگه دارید، تا حد امکان از عطر برای او استفاده نکنید یا ترجیحا کمتر استفاده کنید، زیرا عطر کودک کاملا بی خطر و امن نیست و با وجود دقت بالا در تولید و ترکیبات آن، باز هم مقداری مواد شیمیایی در آن وجود دارد.

عوارض استفاده از عطر و ادکلن کودکان

واکنش های آلرژیک مثل آبریزش بینی، عطسه، سرفه، تنگی نفس، قرمزی و التهاب پوست از عوارض استفاده از عطر در گروهی از کودکان هستند.

 

نکات مهمی که هنگام خرید عطر کودک باید به آن دقت شود:

  • هنگام خرید عطر و ادکلن برای کودک عزیزتان، فقط به نوشته عطر مخصوص کودک اعتماد نکنید، حتما توجه داشته باشید که استانداردها و نشان معتبر بر روی آن حک شده باشد.
  • اگر فرزند دلبندتان دارای حساسیت و آلرژی است، سعی کنید برای او عطر استفاده نکنید. یا اگر هم استفاده می کنید، به ترکیبات فاقد حساسیت آن توجه نمایید.
  • زمانی که برای کودک از عطر استفاده کردید، به او بگویید زیر نور خورشید قرار بگیرد تا حساسیت یا عدم حساسیت او به عطر معلوم شود. این کار به این علت است که برخی از آلرژی ها در اثر برخورد با نور مستقیم خورشید علائمی مثل التهاب و قرمزی را از خود نشان می دهند.
  • وقتی که قصد استفاده از عطر برای کودک را دارید، خودتان عطر را برای او اسپری کنید، زیرا ممکن است زدن عطر توسط کودک، باعث آسیب رسیدن به چشمان او شود.

بهترین عطر برای کودکان

انتخاب عطر کودکان باید با دقت و توجه بیشتری انجام گیرد. چرا که کودکان و خردسالان به علت روحیه شاد و سرزنده ای که دارند، لازم است عطرهایی را اِستشمام کنند که با روحیه لطیف، شاد و سرزنده شان سازگاری  داشته باشد.

عطرهایی که بوی مرکبات دارند از جمله رایحه های شاداب هستند، که مناسب کودکان است، همچنین عطرهای مثل عطر وانیل که رایحه ای ساده و ملایم دارد و در نتیجه بویی آرامش بخش و عاشقانه می دهد. اسطوخودوس گیاهی است، که عطری با گرایش مردانه دارد و برای پسران و مردهای آینده مناسب است.

نکته مهمی که در انتخاب عطر کودکان لازم است بدانید، این است که: این گروه سنی عطرهایش باید حس شادابی و آرامش داشته باشد. این نوع حس ها باعث می شود، که حس احترام به خود و همین طور اعتماد به نفس را در وجود کودکان به وجود آورد، بنابراین باید در انتخاب عطر برای این گروه سنی کمی دقت کنید.

قیمت عطر و ادکلن کودکان

با توجه به نوسانات بازار قیمت همه محصولات مدام در حال به روز رسانی است. عطر و ادکلن کودک هم از این قاعده مستثنی نیست، و بر حسب شکل، مدل، نوع بسته بندی و اندازه محصول قیمت آن هم تعیین می شود‌.

 

معتبرترین برندهای عطر و ادکلن کودک

مجموعه ای از معتبرترین و مجرب ترین برندهای تولید کننده عطر کودک شناخته شده در کشور مانند عطر کودک چیکو، عطر کودک ماستلا و عطر کودک دیزنی از محبوب ترین برندهای تولید کننده عطر کودک هستند که در سطح بین المللی با عطرهای معتبر و مشابه خارجی در حال رقابت می باشند و یک خرید آسان و مطمعن را برای والدین فراهم می کنند.

 

نتیجه گیری

شما باید از عطر مناسب کودکان استفاد کنید که حتما نشان استاندارد داشته باشد. باید دقت کنید که عطر را روی لباس کودک بزنید و نه روی پوست، و حتما سعی کنید به میزان کم از عطر برای کودکان استفاده کنید و عطر مورد استفاده شما باید بدون الکل باشد.

برگرفته از فروشگاه اینترنتی لیمادو (https://limado.ir)