دیوان عالی به تعدیل بدهی های دانشجویی بایدن نگاه می کند

منNACTION در کنگره رؤسای جمهور اخیر را بر آن داشته تا به کارهای خلاقانه متوسل شوند. زمانی که باراک اوباما نتوانست اصلاحات مهاجرتی را از طریق کنگره انجام دهد، دستورات اجرایی برای محافظت از برخی از مهاجران در برابر اخراج صادر کرد. دونالد ترامپ برای انتقال بودجه به ساخت دیوار مرزی خود وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد. و جو بایدن کووید-19 را به عنوان توجیهی برای جلوگیری از اخراج، نیاز به واکسیناسیون و در اوت گذشته بخشش تا 20000 دلار بدهی برای دانشجویان وام گیرنده ذکر کرده است.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

آقای اوباما و آقای ترامپ اکثریت را در دادگاه عالی به صدا درآوردند تا برنامه های خود را دست نخورده نگه دارند. آقای بایدن موفقیت کمتری داشته است. در سال‌های 2021 و 2022، قاضی‌ها مهلت قانونی اخراج فدرال او و یک دستور واکسن یا آزمایش را که برای 84 میلیون کارمند اعمال می‌شد، لغو کردند. در 28 فوریه، یک جفت استدلال شفاهی نشان می‌دهد که اکثریت مایلند طرح بدهی دانشجویی خود را نیز در معرض خطر قرار دهند.

وام گیرندگان دانشجویی از یک وقفه تقریباً سه ساله در پرداخت وام برخوردار بوده اند. آقای ترامپ مدارا را در مارس 2020، در روزهای ابتدایی همه‌گیری، آغاز کرد و دو بار آن را تمدید کرد. آقای بایدن قبل از تصمیم گیری در تابستان گذشته، شش تمدید را صادر کرد تا با حذف 10000 دلار بدهی برای وام گیرندگانی که کمتر از 125000 دلار در سال و دو برابر آن برای دانشجویان فقیرتر دریافت می کنند، پرداخت ها را از سر بگیرد. انبوهی از دعاوی حقوقی باعث توقف کمک شد در حالی که دادگاه ها قانونی بودن را تحت این قانون بررسی می کنند قهرمانان قانون، قانونی در سال 2003 که سه سال پرداخت وام متوقف شده را نیز تضمین می کرد. دولت بایدن می‌گوید قانون به وضوح بخشش را مجاز می‌داند، زیرا به وزیر آموزش اجازه می‌دهد در مواقعی که یک «اضطرار ملی» وام‌گیرندگان را از نظر مالی در وضعیت بدتری قرار می‌دهد، از مفاد کمک مالی دانش‌آموزان چشم‌پوشی یا اصلاح کند.

شک و تردید از سوی قضات محافظه کار در طول سه ساعت و نیم بحث در بایدن مقابل نبراسکا و وزارت آموزش و پرورش در مقابل براون. قاضی کلارنس توماس گفت که تحمل پرداخت “به راحتی بیشتر” در شرایط این قانون می شود قهرمانان نسبت به رد بدهی اقدام کنید. قاضی نیل گورسوش پیشنهاد کرد که این سیاست ممکن است برای افرادی که قبلاً وام های خود را پرداخت کرده اند یا زندگی خود را «در جستجوی وام» برنامه ریزی کرده اند، ناعادلانه باشد. جان رابرتز، رئیس قاضی تعجب کرد که چرا یک فارغ التحصیل کالج باید وام خود را رد کند در حالی که یک کارآفرین به تنهایی وام را برای راه اندازی یک تجارت مراقبت از چمن بازپرداخت می کند.

چندین قاضی از قیمت بیش از 400 میلیارد دلاری خودداری کردند. رابرتز و قاضی ساموئل آلیتو با استناد به “دکترین سوالات عمده” به الیزابت پریلوگار، وکیل کل بایدن پیشنهاد کردند که چنین هزینه هایی باید به طور خاص توسط کنگره مجاز باشد. جیمز کمبل، وکیل کل نبراسکا، به عنوان یک سیاست با “اهمیت اقتصادی یا سیاسی گسترده” گفت، این حرکتی نیست که قوه مجریه باید به تنهایی انجام دهد. در پاسخ، خانم پرلوگار خاطرنشان کرد که توقف پرداخت بدهی‌ها 150 میلیارد دلار برای دولت هزینه داشته است، بدون اینکه هیچ هکری ایجاد شود.

یک مشکل احتمالی در تمایل اکثریت محافظه‌کار برای سرکوب طرح آقای بایدن وجود دارد: فقط شاکیانی که مستقیماً مجروح می‌شوند، حق طرح دعوی را دارند. وکیل در رنگ قهوه ای تلاش کرد تا نشان دهد مشتریانش – وام گیرندگان دانشجویی ناراحت بودند که از این سیاست سود چندانی نخواهند برد – چگونه می توانند شکایت کنند.

سه قاضی لیبرال و امی کونی بارت بر این موضوع تمرکز کردند که آیا کاهش پیش بینی شده درآمد برای اداره مستقل وام آموزش عالی میسوری، که تصمیم گرفت از طرف خود شکایت نکند، به میسوری این حق را می دهد که بخشش بدهی آقای بایدن را به چالش بکشد. کتنجی براون جکسون در یک درخواست احتمالی به رابرتز، قاضی ارشد، که در ایستادن سختگیر است، خواستار احتیاط شد. او گفت که قضات باید “نگران وارد شدن به منازعه سیاسی” باشند که این موضوع بحث داغی را شامل می شود، “مگر اینکه با دعوی قضایی که توسط شخصی که دارای منافع واقعی است، ما را وادار به انجام این کار کند.”

اگر سه قاضی لیبرال دو محافظه‌کار را متقاعد کنند که در مشکل فنی با آنها کنار بیایند، 26 میلیون دانشجو وام گیرنده که امیدوار به تسکین هستند، ممکن است برخی از بدهی‌های خود را توسط دولت فدرال جذب کند. به احتمال زیاد – زمانی که دادگاه تصمیم خود را تا پایان ژوئن صادر می کند – طرح آقای بایدن به سمت زباله دانی می رود.

برای پوشش بیشتر ریاست‌جمهوری جو بایدن، از مرکز اختصاصی ما دیدن کنید و تغییرات در رتبه‌بندی محبوبیت او را دنبال کنید. و با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.