دونالد ترامپ خطرناک تر شده است

آو خیلی آمریکایی سیاست به اینجا رسید: یک روز پس از اینکه هیئت منصفه در یک پرونده مدنی به این نتیجه رسید که دونالد ترامپ مرتکب سوء استفاده جنسی شده و سپس قربانی خود را بدنام کرده است، او در تلویزیون ملی به عنوان نامزد پیشتاز نامزدی ریاست جمهوری حزب ارزش های خانواده و قانون معرفی شد. و نظم، از عظمت آمریکا و غرور آمریکایی. غافلگیری آقای ترامپ نباید کسی را متعجب کند، البته نه پس از موفقیت هفت ساله او در پایین آوردن ارزش های جمهوری خواهان. با این حال چه منظره تحقیرآمیزی بود.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

هنگامی که آقای ترامپ بار دیگر به متهم خود حمله کرد و او را یک “کار بد” نامید، اعضای حضار جمهوری خواهان و مستقل ها در 10 مه تشکیل جلسه دادند. CNN برای یک تالار شهر در ایالت اولیه نیوهمپشایر، خندید و کف زد. هنگامی که او اصرار داشت که “نانسی پلوسی دیوانه” مسئول آشوب در جریان قیام 6 ژانویه 2021 در کاپیتول است، آنها دوباره خندیدند. او آن روز را “یک روز زیبا” خواند و گفت که مایل است بسیاری از محکومان اغتشاش را که “عشق در دل داشتند” عفو کند.

آقای ترامپ که در بی شرمی خود زره پوش بود، بارها و بارها دروغ گفت CNNناظم، کیتلان کالینز، شجاعانه صحبت او را قطع کرد و سعی کرد او را در زمان واقعی بررسی کند. آقای ترامپ در نهایت به او گفت: “تو آدم بدی هستی.”

آقای ترامپ یک حقیقت را ساطع کرد و نوری را به اعماق بدبینی او روشن کرد. خانم کالینز پس از اینکه از قانونگذاران جمهوری خواه خواست از افزایش سقف بدهی بدون «کاهش گسترده» بودجه توسط جو بایدن امتناع کنند، خاطرنشان کرد که آقای ترامپ زمانی گفته بود سقف بدهی نباید ابزار مذاکره باشد.

آقای ترامپ گفت: «آن زمانی بود که من رئیس جمهور بودم.

“پس چرا الان فرق کرده؟” خانم کالینز پرسید.

او با پوزخند پاسخ داد: «چون الان من رئیس جمهور نیستم. که خانه را خراب کرد. چقدر خنده دار است که او با طاس اعلام می کند که اعتبار آمریکا را صرفاً برای سیاست از بین می برد.

حتی زمانی که ساختمان شهرداری در راه بود، CNN در توییتر و جاهای دیگر به دلیل اجازه دادن به ترامپ برای پلتفرم خود، به ویژه با مخاطبان دوستانه استودیو، مورد انتقاد قرار گرفت. آقای ترامپ احتمالاً در مورد رای دهندگان اولیه به خودش کمک کرد. در ظاهر شدن در CNN برای اولین بار از سال 2016 – برای سال‌ها او آن را به‌عنوان «اخبار جعلی» مورد حمله قرار می‌داد – او با دشمنان طرفدارانش مبارزه می‌کرد و رقبایی مانند فرماندار فلوریدا ران دیسانتیس را نشان می‌داد که با روزنامه‌نگاران دوستانه بازی می‌کردند. خانم کالینز ترامپ را در مورد دروغ‌هایش در مورد تقلب در انتخابات به اجباری که هر روزنامه‌نگاری تا به امروز داشت به چالش کشید. اما قوانین انحرافی قطبی‌سازی، از جمله قوانین رسانه‌ها، به این معنی بود که سرسختی او احتمالاً باعث حمایت او شده است.

هنوز CNN به این کشور لطف کرد و به آمریکایی ها نشان داد که آقای ترامپ چقدر خطرناک است. او تا به حال یک کمپین موثر را اجرا کرده است که نشان دهنده ظرفیت آزاردهنده ای برای درس گرفتن از اشتباهات گذشته است. در حالی که آقای دیسانتیس حتی قبل از اعلام کاندیداتوری خود را مورد ضرب و شتم قرار می دهد، آقای ترامپ به طور روشمند ویدئوهای سه دقیقه ای را منتشر می کند که در آن مواضع سیاسی خود را توصیف می کند. نشریه اینترنتی Politico اخیرا گزارش شده است که آقای ترامپ با رهبران احزاب در ایالت هایی مانند لوئیزیانا که احتمالاً نمایندگانی در کنوانسیون 2024 خواهند بود، خواستگاری کرده است.

و او پیام خود را به مخاطبان عمومی انتخابات و همچنین مخاطبان اولیه ارائه کرده است. در آگهی جدید ترامپ که در 10 مه منتشر شد، ویدئویی از آقای بایدن که 80 ساله است در حال تصادف روی پله‌های نیروی هوایی شماره ی یک و افتادن از دوچرخه آ واشنگتن پستABC نظرسنجی خبری منتشر شده در 7 مه نشان داد که آقای ترامپ در یک مسابقه رودررو آقای بایدن را شکست داد.

اما، بدون فیلتر توسط دستیارانش، آقای ترامپ به منظور کمپین انتخاباتی عمومی به خود در تالار شهر آسیب زد. آقای بایدن پس از پایان مراسم در حال جمع‌آوری کمک مالی بود (او در توییتر پرسید: «آیا چهار سال دیگر از آن می‌خواهید؟» و در عرض نیم ساعت تیمش آگهی‌ای منتشر کردند که در آن تفکرات آقای ترامپ درباره زیبایی 6 ژانویه با تصاویری از زیبایی‌های روز 6 ژانویه در هم آمیخت. خشونت آن روز اگر آقای ترامپ نامزدی را به دست آورد، لاف های او در مورد لغو حقوق سقط جنین، همراه با بسیاری از اظهارات دیگر، که برخی از آنها ممکن است خطر فزاینده حقوقی او را نیز افزایش دهد، او را آزار خواهد داد.

حکم هیئت منصفه در آستانه تالار شهر در یک پرونده مدنی در دادگاه فدرال در نیویورک صادر شد که توسط E. Jean Carroll، نویسنده مطرح شد. او آقای ترامپ را متهم کرد که در دهه 1990 به او تجاوز کرده است و پس از آن که در سال 2019 زمانی که او رئیس جمهور بود، او را بدنام کرد. هیئت منصفه با غلبه شواهد – معیار یک پرونده مدنی – دریافت که خانم کارول تجاوز جنسی را اثبات نکرده است، اما سایر اتهامات را ثابت کرده است. به آقای ترامپ دستور داد تا 5 میلیون دلار به او بپردازد. گفت تجدید نظر خواهد کرد.

واجب اولیه

آقای ترامپ از حضور در دفاع از خود خودداری کرد، اما در یک ویدئوی ضبط شده تایید کرد که به آنچه در ویدئوی “دسترسی به هالیوود” منتشر شده در سال 2016 گفته بود، معتقد است که ستاره ها می توانند با گرفتن زنان توسط اندام تناسلی شان فرار کنند. او این اظهارات را «متاسفانه یا خوشبختانه تا حد زیادی درست» خواند. این قید آخر، مانند حکم هیئت منصفه، به آقای ترامپ کمک نمی کند تا زنان حومه شهر را که با 19 امتیاز به بایدن از دست داده بود، بازگرداند. او در تالار شهر با توضیحی افتضاح گفت: «خوشبختانه یا متأسفانه برای او.

آقای ترامپ دو بار استیضاح شد و در ماه آوریل در نیویورک به اتهام جعل سوابق تجاری متهم شد. اتهامات احتمالی جدی تری در ایالت و فدرال ممکن است در پیش باشد. تاکنون، چنین انتقادی حمایت جمهوری خواهان او را تقویت کرده است. به این دلیل که تعداد کمی از رهبران جمهوری خواه در مقابل او ایستادگی می کنند. اکثر مخالفان فعلی و احتمالی او برای نامزدی، از جمله آقای دیسانتیس، پس از اینکه هیئت منصفه تصمیم خود را برای خانم کارول اعلام کرد، این اشتباه را تکرار کردند و سوالاتی در مورد آن ایجاد کردند.

اما پس از تالار شهر، کمیته اقدام سیاسی حامی آقای دیسانتیس آن را “یک ساعت مزخرف که ثابت کرد ترامپ در گذشته گیر کرده” خواند. که بیشتر شبیه آن است. مخالفان آقای ترامپ با منتظر ماندن برای انجام کار توسط شخص دیگری، او را شکست نخواهند داد. آنها باید با دفاع از حاکمیت قانون و نجابت ساده کمی به کشور، حزب خود و خودشان احترام بگذارند.

از لکسینگتون، ستون نویس ما در مورد سیاست آمریکا بیشتر بخوانید:
پیاده‌روی از واشنگتن به نیویورک چه چیزی را در مورد آمریکا فاش می‌کند (4 مه)
چرا اسرائیل در حال تبدیل شدن به یک آرمان حزبی در ایالات متحده است (27 آوریل)
دیترویت دوباره کار می کند (20 آوریل)

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید. می‌توانید مقالات دیگری را درباره انتخابات 2024 بخوانید و تغییرات در رتبه‌بندی جو بایدن را دنبال کنید.