دولت آمریکا “سلاح” نشده است

منشما برای متبلور ساختن آنچه که در مورد سیاست و حکمرانی آمریکا خود شکست‌دهنده و آزاردهنده است – اما مسلماً به نوعی خنده‌دار است – ممکن است به چیزی شبیه به کمیته کنگره برای غلبه بر حفره‌های خرگوش برسید (از لحاظ فنی تحت شرایطی کمتر عمل می‌کند. نام دقیق، کمیته فرعی منتخب در مورد تسلیحات دولت فدرال).

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

رئیس کمیته فرعی، جیم جردن، یک کشتی گیر قهرمان در کالج بود، و او هم تندی چشمگیر و هم هیکلی لاغر و ژولیده را حفظ می کند که اتفاقاً با عادت ظاهر شدن در آستین های پیراهنش برجسته شده بود. او که یک سیاستمدار زیرک از اوهایو است، بدون کمرنگ کردن مواضع خود به‌عنوان بنیان‌گذار گروه آزادی، به رهبری جمهوری‌خواهان راه یافته است. آقای جردن معتقد است که حقوق متمم اول آمریکایی ها مورد حمله قرار می گیرد و مطمئناً دلیلی برای نگرانی یا حداقل هوشیاری وجود دارد.

او گفته است که به فساد عمیق مشکوک است، این که جو بایدن، رئیس‌جمهور و سایر دموکرات‌ها از آژانس‌های فدرال – و همچنین شرکت‌های بزرگ فناوری و رسانه‌های خبری چپ‌گرا – برای تضعیف حقوق آمریکایی‌ها به نفع خانواده و حزبش استفاده می‌کنند. اگرچه نام کمیته فرعی ممکن است حاکی از پیش داوری باشد، آقای جردن اصرار دارد که تمرکز او بر “حقایق و حقیقت” است. او به چند دلیل با جاده سختی روبرو است.

هیچ حزبی هرگز اشتباهی را مرتکب نمی‌شود که جمهوری‌خواهان در اعتراض به کمیته 6 ژانویه با عدم معرفی اعضای آن مرتکب شدند. این امر باعث شد تا دموکرات‌های کمیته و دو جمهوری‌خواه که از رهبری خود برای شرکت در آن سرپیچی کردند، یک سریال تلویزیونی منسجم و گاهی جذاب درباره چگونگی تلاش دونالد ترامپ برای براندازی انتخابات 2020 بنویسند.

در مقابل، آقای جردن درگیر دموکرات‌ها، از جمله عضو اقلیت برجسته، استیسی پلاسکت از جزایر ویرجین است که می‌تواند شاهدان خود را کباب کند و شاهدان خود را بخواند. در اولین جلسه استماع ماه گذشته، آقای جردن گفت “ده ها و ده ها افشاگر” در FBI جلو می آمدند در 2 مارس، خانم پلاسکت و دیگر دموکرات‌ها گزارشی کامل از این سه نفر منتشر کردند FBI شاهدانی که تاکنون با آنها آشنا هستند و آنها را به عنوان پذیرفته‌کننده تئوری‌های توطئه در مورد حمله 6 ژانویه توصیف می‌کنند (یکی از آنها در توئیت خود در توئیتر نوشت: «شورش در آمریکا. از سوء رفتار آنها نوشتند: «ما از رئیس اردن می‌خواهیم تا شهادت عمومی این افراد را بدون تأخیر برنامه‌ریزی کند.

خانم پلاسکت، دادستان سابق، می‌گوید امیدوار است که آقای جردن شاهدان بهتری را که قصد دارد بعداً به او بدهد، دریغ نکند. او می‌گوید: «امیدوارم که ما شطرنج بازی کنیم و نه، می‌دانی، Connect 4». “در حال حاضر بیشتر شبیه Connect 4 است.”

همچنین برخلاف کمیته 6 ژانویه، این کمیته فرعی از رویکرد استاندارد برای پرسشگری عمومی پیروی می کند که بر اساس آن اعضا بر اساس حزب جایگزین می شوند. نتیجه در جلسه اول یک نوسان گیج کننده برای تقریباً چهار ساعت بین واقعیت های متناوب بود که با سؤالات بد، یک مشکل دو حزبی، ترکیب شد. بیشتر اعضا به شاهدان دوستانه خود خطاب می‌کردند و با آنها به‌عنوان تخته‌هایی برخورد می‌کردند که می‌توان با آن‌ها حرف‌هایشان را به هم زد. (س: “آیا هرگز مناسب است که مرجع نظارتی کنگره به سلاحی برای آسیب رساندن به یک مخالف سیاسی تبدیل شود؟” آ: “نه”)

حتی جادوگران همکار آقای جردن هم برای او مشکل ایجاد کردند. هر یک از سوراخ خرگوش انتخاب خود ناپدید شدند و اغلب از سوراخ دیگری بیرون می آمدند: فایل های توییتر، روسیه گیت، FISA دادگاه، تحقیقات در مورد هیاهو در هیئت‌های مدرسه، لپ‌تاپ هانتر بایدن، آنتونی فائوچی، ایالت نظارتی – تظاهراتی که تقریباً تمام نام‌های اختصاری را در بر می‌گیرد. ATF به FTA. هر نظریه ای به توضیح گیج کننده ای برای کسانی که با برکت ناآگاه هستند نیاز دارد.

کت کامک، یک جمهوری خواه از فلوریدا، خاطرنشان کرد که آژانس هایی مانند IRS «میلیون‌ها دلار مهمات و تجهیزات بالستیک تاکتیکی» می‌خریدند، و این نگرانی را با یکی دیگر برانگیختند تا یک شبح تهدیدآمیز را ایجاد کنند: «آیا می‌توانید توضیح دهید که چرا توانایی، همراه با تلاش‌های گسترده برای جمع‌آوری داده‌های بدون مجوز، این آژانس‌ها باید نگران آمریکایی های روزمره؟» او از شاهدی که توسط جمهوریخواهان دعوت شده بود، جاناتان تورلی، استاد حقوق پرسید. آقای تورلی یک شاهد باتجربه، نکات مربوط به تسلیحات را نادیده گرفت و در مورد جمع‌آوری داده‌ها بحث کرد.

بزرگترین مشکل آقای جردن ممکن است این باشد که هیچ قایق زیرزمینی وسیعی همه این سوراخ ها را به هم وصل نمی کند. این بدان معنا نیست که نگرانی ها دیوانه کننده هستند. این IRS سلاح خریده است اما از سال 1919 این کار را برای بخش تحقیقات جنایی خود انجام داده است. بی توجهی است که اشاره کنیم که آقای بایدن در حال چرخش است IRS به پلیس مخفی او اما برای کنگره بسیار کارآفرین خواهد بود که بررسی کند که برنامه توجیه شده است و اگر چنین است، به درستی پیکربندی شده است.

ویروسی که در آمریکا ساخته شده است

حداقل تا همین اواخر، همانطور که آقای تورلی اشاره کرد، هر دو طرف نگران توانایی دولت برای جمع‌آوری داده‌ها از طریق شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی بودند. اما منطق قطبی‌سازی حکم می‌کند که اگر یکی از طرفین ابراز نگرانی کرد، طرف دیگر باید آن را تحقیر کند. چندی پیش دموکرات ها کسانی بودند که از حزب گرایی در مجلس شکایت داشتند FBIآژانسی که اختیارات و سابقه نقض آزادی های مدنی آمریکایی ها نظارت منظم کنگره را توجیه می کند.

زمانی که جمهوری خواهان به این فرضیه دست یافتند که کووید از یک آزمایشگاه چینی به بیرون درز کرده است، دموکرات ها – و بله، رسانه های چپ – سوء ظن آنها را مسخره کردند. اکنون وزارت انرژی آقای بایدن گفته است که این نظریه احتمالا درست است. اخیراً، در یک کنفرانس محافظه‌کاران در نزدیکی واشنگتن، آقای جردن به آن به عنوان مدرکی اشاره کرد که با وجود «چپ‌ها و مطبوعات جریان اصلی و فناوری بزرگ»، حقیقت پیروز خواهد شد. او گفت: «تنها اشتباه ما این است که همیشه بدتر از آن چیزی است که فکر می‌کردیم.»

و به این ترتیب تحقیر متقابل دو طرف تشدید می شود، همراه با سوء ظن به شیطانی که طرف مقابل نقشه می کشد. برای رضایت طرفداران حزبی خود، 21 نماینده کنگره با حمایت ده‌ها دستیار ساعت‌های بی‌شماری را صرف مبارزه بر سر سوء ظن انباشته شده‌اند، در حالی که پرسش‌هایی درباره چگونگی مؤثرتر کردن دولت مطرح نشده است. تقریباً ممکن است به نوعی توطئه مشکوک شوید.

از لکسینگتون، ستون نویس ما در مورد سیاست آمریکا بیشتر بخوانید:
شرط بزرگ بایدن برای دولت بزرگ (2 مارس)
اما در سمت راست و چپ، سیاستمداران به دنبال تعریف جدیدی از معنای آن هستند (23 فوریه)
تاریخ ممکن است هنوز ریاست جمهوری جو بایدن را تحول آفرین ارزیابی کند (8 فوریه)

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید. همچنین می‌توانید از مرکز اختصاصی ما دیدن کنید و تغییرات رتبه‌بندی جو بایدن را دنبال کنید.