دور دوم انتخابات شهرداری شیکاگو، چپ و راست دموکرات ها را آزمایش خواهد کرد

بY THE TIME براندون جانسون در سالن ضیافت El Palais Bu-Sché در فار وست ساید شیکاگو که مدت ها از آن غفلت شده بود، روی صحنه آمد، چند ساعت پس از انتشار نتایج دور اول انتخابات شهرداری این شهر، جمعیت از قبل پر شده بود. دریچه گاز دقایقی قبل یک سخنران اعلام کرده بود: “امشب به کل این شهر نشان دادیم که خیر می تواند شر را شکست دهد.” تمام کاریزمای آقای جانسون برای فرونشاندن تشویق ها لازم بود. او این کار را با داستانی از دوران خود به عنوان معلم مدرسه دولتی در کابرینی-گرین، یک پروژه مسکن عمومی که اکنون تخریب شده در نزدیکی مرکز شهر انجام داد. او گفت که دانش‌آموزان «می‌توانند به یکی از ثروتمندترین محله‌ها در کل شهر شیکاگو بروند»، اما همچنین می‌توانند «بولدوزرهایی را ببینند که برای تخریب خانه‌های عمومی‌شان آماده می‌شوند». او به عنوان شهردار قول داد که «این داستان دو شهر را بازنشسته خواهد کرد».

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

آقای جانسون (تصویر سمت چپ) در دور اول، با کمی بیش از 20 درصد آرا که تا 1 مارس جمع آوری شده بود، نایب قهرمان شد (آرای پستی باقی مانده هنوز در حال شمارش بود). او که تنها چند ماه پیش عضو کمی شناخته شده در کمیسیون شهرستان کوک بود، با حمایت اتحادیه معلمان شیکاگو که میلیون ها دلار به کمپین او اهدا کرد، از هفت نامزد دیگر جلو افتاد. او در 4 آوریل به مصاف پل والاس می رود (تصویر سمت راست)، یک بوروکرات متمایل به محافظه کار، که با حدود 34 درصد آرا اول شد. لوری لایت فوت، شهردار فعلی، با جذب تنها 17 درصد از سمت خود اخراج شد.

پس از دور اول نسبتا کم انرژی، دور دوم نوید انفجار بیشتری را می دهد. این آزمایش خواهد کرد که یک نامزد چپ افراطی واقعاً چقدر قابل انتخاب است، حتی در یک شهر به شدت دموکرات. همچنین دو تا از بزرگترین بلوک های رأی دهی بخش عمومی شیکاگو – معلمان و پلیس – را در رقابت مستقیم قرار می دهد.

اگرچه هر دو دموکرات هستند، آقای والاس عملاً نقطه مقابل جانسون است. او به عنوان مدیر مدرسه در نیواورلئان، اتحادیه معلمان را برای تعطیلی مدارس دولتی به عهده گرفت. او به عنوان نامزد شهرداری – دومین تلاش او – توسط فرمان برادری پلیس شیکاگو حمایت شده است.FOP، اتحادیه پلیس. را فوپ توسط جان کاتانزارا، یک آتش نشان حامی ترامپ که در سال 2021 پس از جمع آوری ده ها شکایت انضباطی زودتر از موعد از اداره پلیس بازنشسته شد، اداره می شود. آقای والاس در مهمانی شب انتخابات خود، که در فضایی به نام «تالار شهر» در لوپ مدرن غربی برگزار شد، قول داد که «شیکاگو را به امن‌ترین شهر آمریکا تبدیل کند».

پیش بینی اینکه کدام یک از این دو برنده خواهد شد مشکل است. آقای والاس یک کمپین منظم و مؤثر اجرا کرده است که تقریباً منحصراً بر جرم و جنایت متمرکز شده است. او قول می دهد که پلیس بیشتری استخدام کند. با این حال، مسیر او به بالای بلیط، تقریباً با این واقعیت که او تنها کاندیدای سفیدپوست در رقابت بود، کمک کرد.

او بیشترین حمایت را از بخش‌های حاشیه بیرونی شهر، که به‌شدت توسط آنچه سیاستمداران شیکاگو هنوز هم گاهی «اقوام سفید» می‌خوانند، جلب کرد. برای پیروزی، او باید تعداد معقولی از رای دهندگان محافظه کار سیاه پوست و لاتین تبار را انتخاب کند. این شاید توضیح دهد که چرا او که ماه ها به او حمله کرده بود، در سخنرانی شب انتخابات خود از خانم لایت فوت تمجید کرد.

در مقابل، مسیر بالقوه آقای جانسون برای پیروزی، تثبیت آرای سایر نامزدهای مترقی است که او در دور اول شکست داد. اگرچه پایگاه اصلی او در غرب ساید عمدتا سیاه‌پوست است، اما او بهترین عملکرد را در میان شهرنشینان جوان سفیدپوست متمایل به چپ در مناطقی مانند خیابان میلواکی، هسته هیپستروم شیکاگو، که در اواخر مبارزات انتخاباتی با آنها دوست داشت، بهتر بود. در ماه فوریه از ایده هایی که با آن ها لاس زده بود، مانند اخذ مالیات از مسافران حومه شهر، عقب نشینی کرد و با تاخیر یک طرح حمل و نقل را برای بهبود قطارها و اتوبوس های ناکارآمد شهر اعلام کرد. اما برای اینکه مجموع خود را به 50 درصد برساند، او باید بیشتر تلاش کند تا رای دهندگانی که برای اولین بار از او عبور کردند را متقاعد کند که او خیلی چپ نیست.

هر دو کاندیدا در گذشته اظهاراتی داشته اند که باید کم اهمیت جلوه دهند. پس از مرگ جورج فلوید در سال 2020، آقای جانسون کاهش بودجه پلیس را به عنوان یک “هدف سیاسی واقعی” توصیف کرد. او اکنون با دقت از این شعار اجتناب می‌کند، در عوض می‌گوید که کارآگاهان بیشتری را آموزش می‌دهد و ارتقا می‌دهد، در حالی که از مددکاران اجتماعی برای «آزاد کردن مجریان قانون برای تمرکز بر جرایم واقعاً خشونت‌آمیز» استفاده می‌کند. در همین حال، آقای والاس باید از افراطی‌گری‌های حامیانش مانند کاتانزارا و همچنین اظهاراتی که بیش از یک دهه پیش بیان کرد، زمانی که گفت «اکنون بیشتر یک جمهوری‌خواه است تا دموکرات» کناره‌گیری کند. اساسا” مخالف سقط جنین بود. در شب انتخابات او خود را “دموکرات مادام العمر” توصیف کرد و تکرار کرد که طرفدار حقوق سقط جنین است.

واقعیت این است که هرکس برنده شود با چالش های بزرگی روبرو خواهد شد. اگر آقای جانسون پیروز شود، با واقعیت اقتصادی دست و پنجه نرم خواهد کرد. فشار ناشی از کسری حقوق بازنشستگی و نرخ‌های مالیاتی بالا، مبلغی را که هر شهردار باید برای پروژه‌های اجتماعی خرج کند، محدود می‌کند. آقای والاس، به نوبه خود، ممکن است برای کاهش جرم و جنایت بدون اصلاح یک اداره پلیس که گاهی اوقات به نظر می رسد فکر می کند ضرب و شتم مردم جایگزینی برای تحقیق درباره قتل است، دشوار باشد. با این حال، رای دهندگان شیکاگو برای یک بار هم که شده یک انتخاب روشن دارند. سیاستمداران شهرهای دیگر از نزدیک نظاره گر خواهند بود.

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.