دزدی از برنامه های ضد فقر آمریکا به طرز نگران کننده ای آسان به نظر می رسد

Dee و شوهرش فکر می کرد که دوران سختی را پشت سر گذاشته اند. آنها که شش ماه قبل را با فرزند کوچکشان در یک پناهگاه بی خانمان در بالتیمور گذرانده بودند، سرانجام به تنهایی در یک آپارتمان زندگی می کردند. با مقداری کمک های نقدی و غذایی که توسط دولت حمایت می شود، آنها می توانند زندگی خود را تامین کنند. این تا زمانی بود که اوایل این ماه پول نقد آنها توسط کلاهبرداران به سرقت رفت. حالا دی تعجب می کند که آیا اشتباهی کرده اند که به این زودی پناهگاه را ترک کرده اند.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

همه‌گیری کووید-19 دولت‌ها را در سرتاسر جهان مجبور کرد به طور موقت برنامه‌های رفاه اجتماعی را افزایش دهند. در آمریکا برنامه کمک تغذیه تکمیلی (ضربه محکم و ناگهانی)، کمک فدرال که برای نیازمندان غذا فراهم می کند که معمولاً به عنوان کوپن غذا شناخته می شود، حداقل 95 دلار برای هر خانواده واجد شرایط در ماه افزایش می یابد. برخی از ایالت ها نیز از کمک های موقت برای خانواده های نیازمند استفاده کردند.TANF) برنامه، یک طرح کمک نقدی فدرال، برای کمک بیشتر به خانواده های آسیب پذیر. ایالت های دیگر کمک بیشتری ارائه کردند: کالیفرنیا امسال به برخی از ساکنان بازپرداخت مالیات داد تا تورم بالا را جبران کند.

مقداری از آن پول نیز به سرقت رفت. Haywood Talcove از LexisNexis Risk Solutions، شرکتی که خدمات پیشگیری از تقلب می‌فروشد، می‌گوید: «هر زمان که پول زیادی با فرآیندها و سیستم‌های قدیمی از بین می‌رود، شما دچار کلاهبرداری خواهید شد. مجرمان می‌توانند اطلاعات شخصی خود را از طریق فیشینگ (ارسال ایمیل یا پیام‌های دیگر برای تشویق افراد به افشای شماره حساب، شماره شناسایی خصوصی و سایر داده‌های مهم) یا کلاهبرداری (قرار دادن غیرقانونی ابزارها روی کارت‌خوان‌ها و سایر دستگاه‌ها برای سرقت اطلاعات حساب) به دست آورند. این اطلاعات در وب تاریک نیز فروخته می شود.

آقای تالکوف تخمین می زند که حدود 20 میلیارد دلار ممکن است طی شش ماه آینده از این کشور به سرقت برود ضربه محکم و ناگهانی، نرخ تقلب فرضی 15٪ است. وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA، آژانسی که برنامه را مدیریت می کند، حساب می کند که مبلغ بسیار کمتر خواهد بود: نرخ تقلب را تنها 0.01-0.02٪ پیش بینی می کند. ایالت ها برآوردهای خود را دارند. مریلند اخیراً اعلام کرد که 2.5 میلیون دلار از برنامه کمک غذایی آن بین اکتبر تا فوریه به سرقت رفته است. کالیفرنیا می گوید 7.4 میلیون دلار کمک غذایی و 39.7 میلیون دلار کمک نقدی به دلیل سرقت الکترونیکی بین ژوئیه 2021 تا نوامبر 2022 بازپرداخت کرده است.

ممکن است پول بسیار بیشتری از طریق اشتباهات غیراجباری به جای جنایت آشکار ناپدید شده باشد. اداره پاسخگویی دولت تخمین می زند که 281 میلیارد دلار توسط دولت فدرال در طول سال مالی 2021 به دلیل پرداخت بیش از حد به افراد واجد شرایط یا پرداخت به شخص اشتباه از دست رفته است.

چگونه می توان از این ضایعات جلوگیری کرد؟ لیندا میلر، معاون سابق مدیر اجرایی کمیته پاسخگویی پاسخگویی به همه گیری، یک سازمان دولتی که برای نظارت بر هزینه های بیماری همه گیر ایجاد شده است، می گوید که معمولاً دولت انگیزه زیادی برای جلوگیری از تقلب ندارد. او می‌گوید که این آژانس‌ها معمولاً بیشتر بر دریافت کمک به کسانی که به آن نیاز دارند متمرکز هستند. و آنچه که به نظر می رسد مانند مجازات های آشکار، مانند کاهش بودجه در USDA ناتوانی در مهار تقلب، برای خانواده‌های نیازمندی که برای غذا خوردن به این بودجه متکی هستند، بهای تمام می‌شود.

برخی از ایالت‌ها پس از رد شدن، تلاش می‌کنند تا نوعی از اقدامات ضد کلاهبرداری را اتخاذ کنند که در سیستم بانکی رایج است. کالیفرنیا در حال برنامه ریزی برای ارتقای امنیت کارت های نقدی مورد استفاده برای انتقال مزایا است. سناتور ایالتی کتی فرای هستر از مریلند لایحه ای را در ایالت خود ارائه کرد که بر اساس آن وزارت خدمات انسانی مریلند باید هزینه قربانیان کلاهبرداری را جبران کند. همچنین دولت را تشویق می‌کند تا فروشندگانی را استخدام کند که معیارهای خاصی را دارند، مانند داشتن نوعی بیمه که می‌تواند برای بازپرداخت هزینه‌های کلاهبرداری و سرقت هویت به ذینفع استفاده شود. اما در مورد هزینه های بیهوده دولت که همه این کلاهبرداری نشان می دهد، به نظر می رسد که فقط به عنوان هزینه انجام تجارت در نظر گرفته می شود.

برای پوشش بیشتر ریاست‌جمهوری جو بایدن، از مرکز اختصاصی ما دیدن کنید و تغییرات در رتبه‌بندی محبوبیت او را دنبال کنید. برای بینش انحصاری و توصیه‌های خواندنی از سوی خبرنگاران ما در آمریکا، در خبرنامه هفتگی ما، چک و تراز، ثبت نام کنید.