در پی خشونت، شهرهای آمریکا به منع رفت و آمد جوانان متوسل می شوند

«تیاینجا چیزی نیست بعد از ساعت 11 شب به جز ساعت 7-Eleven و دردسر باز است.» راشاون ری، جامعه شناس، به یاد می آورد که مادربزرگش به او هشدار داده بود. این احساس به توضیح این موضوع کمک می کند که چرا بیش از 400 شهر آمریکا قوانین منع رفت و آمد جوانان را رعایت می کنند. بیشتر نوجوانان را از حضور در انظار عمومی از نیمه شب تا سحر منع می کنند، به استثنای موارد کار، مدرسه یا موارد اضطراری. برخی سختگیرتر هستند. در محله فرانسوی نیواورلئان، اگر نوجوانان 16 ساله بعد از ساعت 8 شب در خیابان ها دستگیر شوند، می توان آنها را بازداشت کرد. قوانین منع آمد و شد مدت هاست که اجرا نشده است. اما بسیاری از شهرها کنترل خود را سخت تر می کنند.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

پس از کشته شدن یک نوجوان 12 و 15 ساله در تیراندازی گروهی در ماه نوامبر، یکی از اعضای شورای شهر آتلانتا پیشنهاد کرد که منع رفت و آمد ساعت 11 شب به ساعت 7 بعد از ظهر تغییر کند. بیرمنگام، شیکاگو و نیواورلئان اجرای مقررات منع آمد و شد قدیمی را آغاز کرده اند. فیلادلفیا، موارد جدید.

ترس از نوجوانان رام نشده باعث محبوبیت منع آمد و شد شد. در نوامبر 1995، یک جرم‌شناس، جان دیولیو، به مردم درباره «سوپرشارگرها» هشدار داد: «نوجوانان سخت‌گیر و پشیمان‌کننده» که «به‌هیچ‌وجه می‌کشند یا معلول می‌کنند». آقای دیولیو نوشت، جنایات جوانان با کاهش جرم کلی افزایش یافته بود و “گرگ” پسران مقصر بودند. تنها پنج ماه بعد، وزارت دادگستری بیل کلینتون گزارشی را منتشر کرد که در آن از شهرها خواست تا نوجوانان را پس از تاریکی هوا در خانه نگه دارند. تا سال 2009، 84 درصد از شهرهای با بیش از 180000 ساکن قوانین منع رفت و آمد جوانان را وضع کرده بودند.

شواهد کمی وجود دارد که مقررات منع آمد و شد جرم را کاهش دهد. حتی ممکن است بیشتر آن را تحریک کنند. در سال 2015، اقتصاددانان دریافتند که مقررات منع آمد و شد شدیدتر در واشنگتن، دی سی، منجر به شلیک گلوله های بیشتری در زمان منع رفت و آمد شد. با تعداد کمتری از مردم در خیابان ها، جنایت رونق گرفت. یک متاآنالیز در سال 2016 توسط کمپبل، یک شبکه تحقیقاتی، نشان داد که مقررات منع آمد و شد قربانی شدن نوجوانان را کاهش نمی دهد. و بستن نوجوانان می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد: نرخ کودک آزاری احتمالاً در طول قرنطینه کووید-19، زمانی که خانواده ها در فضاهای کوچک محدود شده بودند، افزایش یافت.

اعلام مقررات منع رفت و آمد باعث می شود سیاستمداران نسبت به جرم و جنایت سختگیر به نظر برسند. اما اجرای آنها سخت است. داگ شیپمن، رئیس شورای شهر آتلانتا، می‌گوید که اجرای قانون می‌تواند تمرکز پلیس را از مسائل فوری‌تر منحرف کند، در حالی که به آنها دلیلی برای دستگیری هر جوانی که انتخاب می‌کنند می‌دهد. داده‌های جرم و جنایت از آستین، فیلادلفیا و نیواورلئان نشان می‌دهد که نوجوانان سیاه‌پوست به دلیل نقض مقررات منع آمد و شد بسیار بیشتر از همسالان سفیدپوست خود دستگیر می‌شوند. در ژوئن، رئیس پلیس کانتون، اوهایو، اعلام کرد که منع رفت و آمد جدید در این شهر برای کاهش خشونت نیست، بلکه برای شناسایی والدینی است که نتوانسته‌اند به درستی بر فرزندان خود نظارت کنند. با این حال، این امر می‌تواند والدینی را که نیاز به کار در شیفت شب دارند، جریمه کند.

در بیرمنگام، شهری که اکثریت سیاه‌پوستان را تشکیل می‌دهند، والدینی که فرزندانشان مقررات منع آمد و شد را نقض می‌کنند، باید در برابر قاضی حاضر شوند و او خانواده را با خدمات تشکیل می‌دهد. مراکز تفریحی سعی می کنند کودکان اسلحه کش را وسوسه کنند تا از اختلافات داغ دور شوند. شهر والدین را حبس نمی کند، اما اگر فرزندانشان از این قانون پیروی نکنند، آنها را جریمه می کند. شهردار، رندال وودفین، می‌گوید: «پلیس جایگزینی برای والدین خوب نیست. ما باید دست هایمان را دور فرزندانمان حلقه کنیم و مطمئن شویم که آنها کجا هستند.”

شورای شهر آتلانتا در حال بررسی است که آیا نگه داشتن کودکان بعد از ساعت 8 شب طبق قانون اساسی است یا خیر. انجمن ملی حقوق جوانان، یک گروه مدافع، فکر می کند که اینطور نیست. نیل بهاتجا، یکی از اعضای هیئت مدیره می گوید: «امروز ما هرگز مقررات منع آمد و شد را برای زنان یا گروه های قومی در نظر نمی گیریم. او استدلال می کند که این واقعیت که مغز نوجوانان هنوز به طور کامل رشد نکرده است، دلیلی برای سلب حق آنها برای رفتن به فروشگاه مواد غذایی بعد از شام نیست. علیرغم کاهش آشکار شناختی در افراد مسن، قانونگذاران حرکت آنها را محدود نمی کنند.

با این حال، آب های قانونی تیره است. برخی از دادگاه‌ها از مقررات منع آمد و شد حمایت می‌کنند و استدلال می‌کنند که دولت علاقه‌ای «دقیقاً متناسب» و «اجبارکننده» دارد تا نوجوانان را در هنگام افزایش جرم و جنایت به داخل ببندد. برخی دیگر با تأکید بر حق کودک برای حفظ حریم خصوصی یا حق والدین برای تربیت فرزندان خود آنطور که صلاح می دانند، آنها را مورد انتقاد قرار داده اند. بعید است پیشنهاد جدید در آتلانتا تصویب شود، اما مقررات منع رفت و آمد در ساعت 11 شب احتمالاً به قوت خود باقی خواهد ماند.

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.