داوطلبان مهارت های بحث و گفتگو را به زندانیان آمریکایی آموزش می دهند

“آهیچ کس کیست تا به حال در دادگاه متهم به چیزی بوده اید، می داند که فرض بی گناهی یک فرض گناه است. دومنیک کریسپینو در حالی که از پشت یک سخنرانی صحبت می‌کرد، با بلوف و شادی گفت. او می داند از چه چیزی صحبت می کند. بعد از کلمه “چیزی” او لبخندی افتضاح زد و دستش را بالا برد: آقای کریسپینو، وکیل سابق، شش سال را پشت میله های زندان گذراند.

به این داستان گوش کن
از صدا و پادکست بیشتر لذت ببرید iOS یا اندروید.

مرورگر شما پشتیبانی نمی کند

آقای کریسپینو درباره حفظ وثیقه نقدی بحث می‌کرد که به گفته او به جلوگیری از جرم کمک می‌کند و انگیزه‌ای اساسی برای بازگشت مردم به دادگاه فراهم می‌کند. اینکه آیا او واقعاً به این موضوع اعتقاد داشت یا نه، مهم نیست: او به همراه یکی دیگر از زندانیان سابق، در یک مسابقه مناظره با موضوع وثیقه نقدی، علیه دو دانشجوی دانشگاه کلمبیا شرکت داشت، و یک سکه موقعیت او را مشخص کرد.

آقای کریسپینو با پروژه مناظره رایکرز کار می کند (RDP)، گروهی از داوطلبان که در طول هفت سال گذشته به حدود 1000 زندانی مهارت های بحث و گفتگو را آموزش داده اند. این RPD مناظره بین زندانیان و زندانیان سابق که در کلاس های خود شرکت کرده اند و دانش آموزان ترتیب می دهد. برای هر مناظره 250 دلار به زندانیان سابق می پردازد. RDP در جزیره Rikers، بزرگترین زندان شهر نیویورک شروع شد، اما به سایر مراکز در نیویورک و فراتر از آن گسترش یافت. در اوج پیش از همه گیری، این پروژه 12 کلاس در شش ایالت از جمله لوئیزیانا و تگزاس تدریس می کرد.

هدف این طرح توسعه مهارت‌های تفکر انتقادی و سخنوری زندانیان است که پس از آزادی به آنها کمک خواهد کرد. هاشانی فورستر، شریک آقای کریسپینو در مناظره ای که در 13 فوریه در دانشگاه کلمبیا برگزار شد، از این برنامه به دلیل ایجاد اعتماد به نفس و توانمندسازی او برای شبکه سازی تمجید کرد.

آقای فارستر، کهنه سرباز 41 ساله رزمی، با خواهر و برادرش صاحب یک تجارت ملکی است و در دانشگاه نیویورک در مقطع لیسانس تحصیل می کند. کامیلا برودریک، که هشت ماه را در Rikers گذراند و اکنون در کلمبیا برای فوق لیسانس مددکاری اجتماعی در کلمبیا تحصیل می‌کند، می‌گوید «استدلال‌های منطقی و ابزارهای چارچوب‌بندی» که آموخته به او در تحصیل کمک کرده‌اند. و کلاس‌های بحث هفتگی جذاب‌تر از گزینه‌های پیشنهادی (دوره‌های مذهبی و ایمنی مواد غذایی) به نظر می‌رسید.

در پایان، آقایان کریسپینو و فارستر به سختی مناظره خود را به مخالفان خود در مقطع کارشناسی باختند. شش نفر از 11 قاضی احساس کردند که دانش‌آموزان در پوشش «جریان» بهتر عمل کردند (اصطلاح بحث‌برانگیز برای مجموعه‌ای از استدلال‌های ارائه‌شده، که به هر کدام باید به نوبه خود پاسخ داده شود). اما، آقای کریسپینو با کمی غمگینی می‌گوید: «این نوعی بازگشت به آن مهارت‌هایی بود که سال‌ها پیش آموختم، که مدت‌هاست از آن‌ها استفاده نکرده‌ام».

با چک و تراز، خبرنامه هفتگی مختص مشترکین ما، که وضعیت دموکراسی آمریکا و مسائلی را که برای رأی دهندگان مهم است بررسی می کند، در صدر سیاست آمریکا باشید.